Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Bruker pampers nå (vanlige, ikke trusebleie) i str. 4, og tenkte vi skulle prøve Libero sine up&go (har prøvd pampers sine, men følte at tisset bare "prellet av" bleien). Men bleiedelen er jo pitteliten! Kjøpte str. 5, og han er godt innenfor kg-grensen som står på! Så når han har en bæsjebleie, så tyter det ut både over og på siden av den pittelille bleielefsa, og så trekker det igjennom det elastiske tynne greiene som resten av trusebleien består av. Og etter en natt (skiftet på han rett før), så var bleien så stappfull av tiss, at en dråpe til, så hadde det ikke trukket inn! Har gitt libero en sjans tidligere også. Da vanlig type, men de var jo så små i forhold til "samme størrelse" som pampers, så vi fikk egentlig aldri testet de ut. Blir så frustrert. Har egentlig lyst til å testa vanlig Liberotype (og kjøpe str. 5), men jeg ender vel opp med å ha enda en pakke liggende nesten full... Er det bare jeg som er uheldig, eller er virkelig Liberobleiene så elendige? (og pampers sine trusebleier også, forsåvidt?)

Måtte egentlig bare få ut litt frustrasjon :) Blir vel til at vi fortsetter med Pampers...

Kanskje noen har noen tips til gode trusebleier? Hvordan er DERES erfaringer med pampers sine? Kanskje den pakningen jeg hadde var feil? Det var nemlig ikke tape bakpå.

Endret av Jade
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror det er slik at barn har ulik passform slik at den bleia som passer fint for noen ikke nødvndigvis sitter så godt på andre. Vi bruker Libero up&go masse, den sitter veldig fint på gutten min og er aldri lekkasje. MEN jeg bruker helst comfort fit fra Libero om natta, da up&go absorberer mindre mengde som du sier. Vi byttet fra str 4 i up&go til 5 for et par måneder siden fordi de tok lite væske pluss ble litt trange. Men gutten min er ikke så stor (ca 9kg). I comfort fit bruker vi også str 5. Her funker ikke Pampers sine easy up fordi de er for store i livet rett og slett. Mener det var tape bak på Pampers før, men at ikke alle nye har det. Da han var liten baby foretrakk jeg bleiene fra Pampers, de var så myke og gode. Men liker ikke så godt de større bleiene deres. Så man må vel nesten ta det som funker for sitt barn.

Skrevet

Her går det kun i libero foreløpig. Syns bleiene til pampers blir fulle så fort. Særlig om natten, brukt pampers en natt - lakk tiss.

Er bare på str. 3 enda, så har ikke prøvd up&go enda :)

Skrevet

Her foretrekker vi definitivt libero up&go. Min sønn er 13 kg nå, så vi bruker str 5. Jeg synes bleiene holder fint, han kan gå mange timer uten at det lekker eller at han blir klam og ekkel i huden. Har han en av sine übergigantiske monsterbæsjer er det ingen bleier som holder - det er min erfaring... Til vanlig har jeg ikke opplevd at bleien lekker ved avføring heller. Vi bruker libero comfort fit i barnehagen, fordi de ikke vil ta av alle klær for å gjøre et kjapt skift. Skjønner den, men up&go har bedre passform.

Man skal ikke bruke up&go om natta. Det ligger jo i navnet. Om natta bruker vi Pampers nattbleie str 5. Har faktisk aldri opplevd uhell om natta, bortsett fra en eneste gang da klipsen på bleien hadde løsnet.

Skrevet

Pleier ikke bruke up&go om natten, egentlig. Men det var krise :D Har forresten kjøpt en pakke med vanlig Libero nå, så får vi testet de og.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville slått et slag for tøy. I lommebleiene kan man selv regulere mengden oppsugende materiale og man slipper den forferdelige lukta!

Skrevet

Det er jo forskjell på unger og passform og sånne ting...og smaken til foreldrene. Jeg har venninner som sverger til Pampers, men jeg synes de er alt for lange, de når jo helt opp til midten på ryggen og glir dermed ned etter litt aktivitet. Dermed blir de hengende mellom beina på ungen, og jeg synes det ser innmari ubehagelig ut. Libero er kortere, og de ser bedre ut. Om natten derimot er det jo kjekt å ha en lang bleie, og med mindre aktivitet holder de seg på plass. Jeg synes ikke Libero holder mål om natta.

Skrevet

Det er nok som det blir sagt over her,det kommer an på fasongen til lilleklumpen :Nikke:

Bruker ikke trusebleier verken nå eller med da min sønn brukte bleier. Vi har kun brukt Active Fit fra Pampers på begge to,synes de fra Libero blir så fort klumpete og fulle...

Godt det er mange sorter til de ulike barna våre! :)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville valgt tøy. I lommebleien kan man f.eks. regulere mengden oppsugende materiale selv, og så slipper man den forferdelige lukta og andre ulemper engangsbleier medfører.

Skrevet

Jeg syntes at libero var helt fin før, brukte både trusebleiene og de vanlige.. Trusebleiene syntes jeg var litt mer makk å få på, de måtte justeres så mange ganger, de vanlige bleiene er veldig grei om natten, synes de suger bedre enn pampers sine...

Nå har vi brukt en del pampers (brukt opp 2 bokser fra obs) og nå når vi hadde en pakke med libero så fikk hun masse utslett oppe ved kanten på bleien (der man fester tapen og opp..), og med en gang vi gikk over til pampers igjen var det forsvunnet...

Vi har aldri hatt uhell med libero sine bleier (ikke pampers heller...), men så er hun ikke en stortisser eller bæsjer heller..

Men jeg tror det har veldig mye om å gjøre med passformen på babyen.. Jenten vår er vel sikkert 12kg nå og bruker fremdeles bleie nr.4 hos pampers (libero bleien passet også fint, men up and go bleien var litt trang..)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

vi bruker libero up&go om dagen og comfort fit om natten. Barnehagen bruker comfort fit, og da blir det faktisk flere lekasjer enn når de er hjemme og bruker up&go, de sitter ikke like godt under lek.

Vi har lekasjer om natten innimellom, men det er egentlig ikke noe å gjøre med, for da har han tisset så mye at ingen bleie ville ha sugd det opp. Har også prøvd pampers, men den synes jeg er skikkelig ekkel, blir jo så fort klumpetet og hengete.

Skrevet

Vi bruker Pampers nr. 4. Vi er fornøyde med Pampers, synes Libero-bleiene er så harde, liksom. Vi bruker Pampers også om natten, og har aldri lekkasje.

Ang. "den forferdelige lukten", så synes jeg slett ikke det lukter ille, selv ikke etter 12 timer. Ikke roser og fioler selvfølgelig, men ... man blir kanskje herdet i nesen ;)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Formsydd med ull lukter ikke blomster de heller om morgenen, men til dagbruk lukter ikke tøy. Engangs lukter mye, og de fleste som bruker det på ungene blir etterhvert immune for lukta. Vi som er rundt, derimot... :eeeh:

Skrevet

Formsydd med ull lukter ikke blomster de heller om morgenen, men til dagbruk lukter ikke tøy. Engangs lukter mye, og de fleste som bruker det på ungene blir etterhvert immune for lukta. Vi som er rundt, derimot... :eeeh:

Jaja. Det er mye man må tåle her i verden ;)

• Liker 1
Skrevet

Jeg må si meg enig der! Engangsbleier lukter veldig av kjemikalier, rett og slett. Pampers er verre enn Libero, synes jeg.

Skrevet

Eg syns Pampers er definitivt best. Libero sine bleier er forferdelig tjukke! Pampers sine er nesten så tynne som truser, sitter kjempegodt på barna. Me har så og seie aldri lekkasjer. Brukte Libero på eldstemann i starten, men dei lakk om natta. Bytta til Pampers og har aldri bytta tilbake :)

Trusebleier brukar eg aldri, syns det er så upraktisk då ein må ta av heile buksa for få dei på. Brukar å skifte på ungane ståande.

Skrevet

Jeg byttet til tøybleier fordi jeg syntes engangsbleiene stinket (blant annet), men bruker en Pampers innimellom. Men ingenting slår lukta av formsydd+ull+BOMULLSPYSJ. Etter 12 timer lukter det verre enn fjøs, og da gjelder det å være rask til å skifte så man ikke kveles av lukta. :eeeh:

Skrevet

Mange med sensitive neser her... Dauar når de skiftar bæsjebleier då eller? ;)

Skrevet (endret)

Neida. :ler: Men det fine med engangs er at man i hvertfall vet med en gang den er blitt tisset eller bæsjet i. Med tøy har jeg et par ganger opplevd snikebæsj som har blitt liggende, og som har ført til sårhet. Men for meg er det hver til sitt bruk. Jeg drar ikke med meg tøybleier når vi nå skal på ferie i en uke.

Av engangsbleier synes jeg Coop stinker minst, men de blir steinharde når de blir våte, og passformen er ikke optimal til smale barn.

Endret av Honesty
Skrevet

Jeg tenker slik at litt dårlig lukt kommer når man får unger. Selvfølgelig, det er ikke et poeng at det skal lukte værst mulig, men jeg orker ikke å anstrenge meg voldsomt slik at det skal lukte minimalt heller. Jeg føler liksom jeg har nok ting med barnet som det er ;) Og som sagt, jeg synes ikke det lukter ille med engangsbleier. Det er jo bare meg og mannen og besteforeldrene en sjelden gang som bytter bleiene uansett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...