Libe Skrevet 15. mai 2010 #1 Skrevet 15. mai 2010 Maskinen min slår seg av ofte, pøser på med virusadvarsler hele tiden, det står at et virus holder på å overføre pengene mine fra nettbanken og ut i det store intet, og skjermen er stort sett sort (altså, alle skrivebordikoner og bakgrunnsbildet er vekk). Har forsøkt i mange dager å laste ned greier for å redde det her, men enten har jeg så liten datakyndighet at jeg ikke skjønner hvordan det gjøres (høyst sannsynlig), eller så blir nedlastningene avbrutt av virus, for det popper opp luker hvor det står at det er dette som skjer. Urgh! Fullt klar over at det finnes like tråder her, men jeg håper veldig at noen kan svare veldig step-by-step, for har som sagt forsøkt lenge på det her uten videre suksess, pluss lest rundt i dataforum hvor de like så godt kunne ha skrevet kinesisk. Veldig, veldig, veldig takknemlig for svar! Er kjempefrustrert
Twink Skrevet 15. mai 2010 #2 Skrevet 15. mai 2010 Har ikke kjempepeiling, men frem til noen med mer peiling kommer forbi her, kan jeg prøve å hjelpe deg litt ihvertfall! For det første, bare klikk bort alle advarsler som kommer, pass på at ikke noe begynner å lastes ned (da kan det bli verre). Den prøver sikkert å få deg til å kjøpe et virusprogram, merk deg navnet på dette og google det, garantert noen andre som har hatt samme virus, og står ofte forklart flere steder beste måten for å fjerne akkurat dette viruset. Du kan starte pc-en i sikkermodus, restart og en eller annen gang mellom at pcen starter og windows logoen (om det er windows du har da, aner ikke hvordan det gjøres på andre operativsystemer) trykk F8, (prøv noen ganger etter hevrandre, litt usikker på akkurat når man skal trykke) da kommer du inn i en meny, og velg start i sikkermodus. Da er det bare begrensede programmer som kjører, og viruset skal ikke kjøre da. Du må velge den varianten som er med internett, slik at du kan gå inn på nettet og laste ned det som trengs. Grunnen til at du ikke får lastet ned er fordi viruset stopper alle ting som fjerner det, og derfor må pcen startes i sikkermodus. Lykke til!
Libe Skrevet 15. mai 2010 Forfatter #3 Skrevet 15. mai 2010 Takk, Twink Klarte endelig å fikse det med den F8-knappen i full beredskap. 39 virus det tok tre timer å fjerne. Åh, endelig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå