Gå til innhold

Blør i nese og ører!

Anbefalte innlegg

Gjest Mahareth
Skrevet

Den siste uka har jeg vært plaget med små blødninger i nesa og ørene. Det kommer ikke så mye at det renner. I nesa har jeg også vært tett og rar. Når jeg har pusset nesa har det kommet ut både gammelt og nytt blod. I ørene har det også begynt å blø litt.

Så vidt jeg vet har jeg ikke noen sesongavhengige allergier, har aldri reagert på noe før. Jeg klør ikke mer i øynene enn jeg gjør til vanlig eller noe.

Jobbet tidligere med ei som hadde kraftig pollenallergi som ofte blødde i nese og ører pga dette. Kan jeg ha fått det?

Skal uansett bestille meg en legetime til uka, men vil gjerne høre om noen har erfaring :)

Gjest gjestgjestgjest
Skrevet

Jeg har blødd i nesa av allergi, sansynligvis. Pga folk som røyka halvveis innendørs/på verandaen en varm sommernatt, så ble stua full av røyk, sakte men sikkert, og det var da en litt pollen ilufta (jeg er ikke superallergisk heller, men jeg merker det jo).

Kjente det var noe som irriterte i nesa og skulle diskre tørke det vekk... åja blod... Så jeg antar det var blandingen av irritert fra før pga pollen - ekstra irritert pga røyk?

Jeg har aldri hørt om allergi og blødninger fra ørene, da må det jo være betennelse inni der eller noe? Absolutt noe å få undersøkt ja!

Skrevet

Aldri hørt om noen som har blødd fra øret pga allergi. Jeg er allergisk mot pollen, og det hender jeg blør litt neseblod, men det er vel som regel pga nesesprayen.

Vet ikke om du har vært hos legen allerede, men jeg ville ihvertfall kommet meg dit rimelig fort for å utelukke at det er alvorlig :)

Blødning fra øret

Årsak

* Den vanlige årsaken til blødning fra øret er en sprengt trommehinne forårsaket av et fremmedlegeme eller et slag mot hodet

* Tilstanden er i de fleste tilfeller en bagatell der trommehinnen i løpet av noen dager lukker seg selv, men unntaksvis kan det dreie seg om en alvorligere underliggende skade

* Dersom det renner ut gul, lett blodig væske, kan det være tegn på brudd på hjerneskallen

http://nhi.no/forside/forstehjelp/blodninger/blodning-fra-oret-18796.html

Gjest Mahareth
Skrevet

Takk for svar!

Det sluttet å blø etter en dag (og det blødde aldri mye heller), så om det var problemer med trommehinna fiksa den seg nok selv. Har ikke hatt vondt noe sted, så jeg skjønner ikke hva det kommer av.

Har ikke vært hos legen. Skulle bestille time i dag, men så har det sluttet å blø, og så har det gått litt i glemmeboka. Men om det begynner igjen så ringer jeg heller legevakta enn å vente.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...