Gå til innhold

Bivirkninger etter angrepillen

Fremhevede innlegg

Skrevet

jeg tok angrepille for litt siden og jeg fikk ingen symptomer. Jeg har bare litt hodepine nå og er redd for at pilla ikke funket...og jeg tok den før 72 timer. Jeg har vært mye tørst og sulten..og jeg føler at magen har blitt litt større.. Jeg har ikke ømme bryster. Og jeg har normal farge på utflod nå. Jeg tok pillen denne tirsdagen ( en dag etter samleie). er så utrolig redd for å ha blitt gravid. Btw jeg fikk litt brun blødning/utflod dagen etter pillen. ER SÅ UTROLIG REDD!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tok pille for litt over en uke siden. Har vært ganske trett i det siste, men det høres jo normalt ut som dere sier. Men har følt meg litt oppblåst og magen er litt større? er det normalt, eller er det jeg som innbiller meg det... redd for å være gravid!! :o

Skrevet

ja, samma her. Føler meg oppblåst og magen er litt større, men ikke veldig stor. Jeg har spist mye og drukket mye... Jeg får ikke blødninger nå, men helt nomal utflod. Og jeg VIL IKKE være gravid :|

Gjest anonym, 15 år
Skrevet

Det vil ikke jeg heller :|

Tror egentlig ikke at vi er gravid, men det bare føles sånn.. :(

Skrevet

det vet vi aldri :|

er fortsatt redd :/ åååhhh :'(

Skrevet

altså bivirkningene varer ca. 1-2 uker. Jeg har surfet litt rundt og mange opplever det samme, men såklart ikke alle.

Skrevet

fikk mensen i dag, eller er det bare blødninger (bivirkninger) fra at jeg tok angrepille ? måtte forresten ta en til 1. des :OO shiit! Håper at det er vanlig mensen og at jeg ikke er gravid !!:)

Skrevet

jeg fikk mensen selv denne lørdag. Hvis du oppdager rar farge under mensen eller at blodet har rar farge....kan det være symptomer på graviditet, men det er unormalt å blø. Så jeg tror ikke du er det. :) jeg føler meg isåfall bedre etter å ha fått mensen, men husk at det er bedre med p-piller.

Skrevet

det hadde vært bedre om du hadde hatt e-mail eller msn for jeg pleier nesten aldri å være her. Men om det er noe mer du lurer på så hadde det vært flott med kontakt.

Skrevet

Hei, jeg har en del spørsmål jeg håper noen kan hjelpe meg å få klarhet i. Jeg tok angreppillen 4 april, godt innenfor 72-timers fristen. Noen dager senere fikk jeg en liten blødning som varte i 1-2 dager. Blodet var mørkebrunt, ikke friskt. Jeg tenkte at det var en effekt av angrepillen og tenkte ikke mer over det. Omtrent 14 dager senere opplevde jeg voldsomme symptomer: ømme pupper, kald/varm, ekstrem tørste, hyppig vannlating. Da dette ikke ga seg, tok jeg en graviditetstest, som var negativ. Så ga symptomene seg helt plutselig og noen dager senere fikk jeg mensen. Varte i 4 dager, litt kortere enn normalt. Jeg hadde menssmerter som var helt vanlige og mensen kom ca 6 dager for sent, som det sto på pakningsvedlegget at den kunne gjøre. Så går det en ukes tid, jeg kjenner at jeg er trettere enn vanlig, og en type tretthet som liksom blir senket over meg. Jeg tenker at dette er fordi kroppen har gjennomgått mye pga pillen og tenker ikke over det. Noen dager senere merker jeg at brystvortene er brune, to personer uavhengig av hverandre kommenterer at jeg ser brunere ut, jeg kjenner at det foregår mye i magen, stikkinger og tidvis stikk langs ryggen og ilinger i bena. Jeg er ogsp varm og kald. Dette har vedvart nå i 14 dager. I dag var jeg hos lege og tok en vanlig graviditestest med urin. Den var negativ. Jeg stoler på at det er riktig og at jeg ikke er gravid, men er det noen som har opplevd at bivirkningene av angrepillen kan vare så lenge? Det er også rart at symptomene var så intenst sterke, at de forsvant og jeg blødde og at de så dukker opp igjen (jeg har ikke hatt sex i mellomtiden). Jeg ville bli utrolig takknemlig om noen kunne dele sine erfaringer med meg, og noen av dere har opplevd noe lignende eller har forslag til hva som skjer i kroppen min. Jeg synes ærlig talt at det er litt skremmende.

Jeg har opplevd mye av det samme,tok den etter 50 timer,husker den skumle blødningen som kom et par dager senere, og det gidde lite mening for meg ettersom jeg hadde mensen en uke før. Jeg va heller ikke gravid, men følte meg bare verre og verre. Magen var dårlig lenge, ømme bryster osv. Men det er visst helt vanlige bivirkninger. Andre tåler den bare bedre enn andre.
  • 4 måneder senere...
Skrevet

Jeg har opplevd mye av det samme,tok den etter 50 timer,husker den skumle blødningen som kom et par dager senere, og det gidde lite mening for meg ettersom jeg hadde mensen en uke før. Jeg va heller ikke gravid, men følte meg bare verre og verre. Magen var dårlig lenge, ømme bryster osv. Men det er visst helt vanlige bivirkninger. Andre tåler den bare bedre enn andre.

Ømme bryster?? I WISH!! :snurt:

Jeg tok angrepillen 13.mars, dagen etter samleie. Dagen etter ble jeg dårlig og har vært det helt til nå!! Snart 7 uker siden! Det nærmer seg 2 måneder, og jeg er så forbanna lei av å være dårlig at det finnes ikke ord til å beskrive!!

Siden da har jeg vært kvalm hvær eneste dag. Noen dager er jeg "heldig" og er kvalm bare om kvelden, men ofte er jeg kvalm nonstop dagen lang! Jeg har vært hos legen i denne uka for å skjekke om det var noe galt med stoffskiftet mitt, eller jernmangel osv. Tok en passe blodprøver + graviditetstest nr. 2 og alt er bare bra med meg!!

Her sitter jeg da, driiitkvalm hele tida, og ingenting feiler meg? Er det mulig at angrepilla sitter fortsatt?

Hadde vært SÅ FANTASTISK om noen kunne svare meg på dette her.. er helt desperat!!

• 2 måneder senere...
Skrevet

Takk for ingenting suckers! Nå har jeg gått nøyaktig like intenst kvalm i over 3 måneder :))))))))))

• Liker 1
Gjest foremma
Skrevet

Takk for ingenting suckers! Nå har jeg gått nøyaktig like intenst kvalm i over 3 måneder :))))))))))

det kan alikevel umulig være angrepillen , da halveringstiden ikke er så lang..? :/

• 8 måneder senere...
Gjest Gjest
Skrevet

jeg tok angrepille forrige lørdag, var ferdig med mensen søndag. det gikk ca 3 dager så begynte jeg med blødninger, som fortsatt holder på. Har ikke noe plager ellers, men det er som om jeg har mensen på nytt igjen, bare i mindre grad. blodet er ikke friskt, men type litt rustent. er dette en vanlig bivirkning? noen som vet? har tatt angrepille 1 gang tidligere, for 1 år siden, fikk ikke noe lignende da

• 1 måned senere...
Gjest singel1976
Skrevet

Jeg tok angrepillen for 2 uker siden (24 timer etter samleie). Har nettopp kjøpt graviditetstest da jeg leste at jeg hadde alle symptomene for gravid, men når jeg leser her ser det ut som det skyldes pilla. Jeg ble så lettet, men håper det er riktig.Jeg har også opplevd ømme bryster, vondt i magen, blødninger, mørkt blod, og trett. Går trettheten over? Blir bekymret av å gå å være trett hele tiden.

En annen ting: For 1 1/2 måned siden hadde jeg sex og hoppet av i svingen. Jeg fikk mensen 2 uker etter. Kan man fortsatt være gravid etter å ha fått mensen?

Nå skal jeg begynne på p-pillen, dette orker jeg ikke lenger.

Skrevet

En venninne av meg tok tre gravtester som alle var negative etter å ha tatt en angrepille, men hun var helt sikker på at hun var gravid for hun hadde akkurat samme opplevelse som du beskriver. Hun fikk etterhvert kommet seg til gynekolog som undersøkte henne og konstaterte at hun ikke var gravid. Hun fikk en pille (vet ikke hva) av gyn, og ble raskt bra igjen.

Hei! Kan du finne ut hva pillen heter? Tror jeg må ta den jeg også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...