Tea22 Skrevet 15. mai 2010 #1 Skrevet 15. mai 2010 Hei, jeg har en del spørsmål jeg håper noen kan hjelpe meg å få klarhet i. Jeg tok angreppillen 4 april, godt innenfor 72-timers fristen. Noen dager senere fikk jeg en liten blødning som varte i 1-2 dager. Blodet var mørkebrunt, ikke friskt. Jeg tenkte at det var en effekt av angrepillen og tenkte ikke mer over det. Omtrent 14 dager senere opplevde jeg voldsomme symptomer: ømme pupper, kald/varm, ekstrem tørste, hyppig vannlating. Da dette ikke ga seg, tok jeg en graviditetstest, som var negativ. Så ga symptomene seg helt plutselig og noen dager senere fikk jeg mensen. Varte i 4 dager, litt kortere enn normalt. Jeg hadde menssmerter som var helt vanlige og mensen kom ca 6 dager for sent, som det sto på pakningsvedlegget at den kunne gjøre. Så går det en ukes tid, jeg kjenner at jeg er trettere enn vanlig, og en type tretthet som liksom blir senket over meg. Jeg tenker at dette er fordi kroppen har gjennomgått mye pga pillen og tenker ikke over det. Noen dager senere merker jeg at brystvortene er brune, to personer uavhengig av hverandre kommenterer at jeg ser brunere ut, jeg kjenner at det foregår mye i magen, stikkinger og tidvis stikk langs ryggen og ilinger i bena. Jeg er ogsp varm og kald. Dette har vedvart nå i 14 dager. I dag var jeg hos lege og tok en vanlig graviditestest med urin. Den var negativ. Jeg stoler på at det er riktig og at jeg ikke er gravid, men er det noen som har opplevd at bivirkningene av angrepillen kan vare så lenge? Det er også rart at symptomene var så intenst sterke, at de forsvant og jeg blødde og at de så dukker opp igjen (jeg har ikke hatt sex i mellomtiden). Jeg ville bli utrolig takknemlig om noen kunne dele sine erfaringer med meg, og noen av dere har opplevd noe lignende eller har forslag til hva som skjer i kroppen min. Jeg synes ærlig talt at det er litt skremmende.
annemette Skrevet 15. mai 2010 #2 Skrevet 15. mai 2010 Jeg har tatt angrepillen 2 ganger. Merket ingenting i etterkant. Har dessverre ingen råd eller tips til deg,her.
Green Lady Skrevet 15. mai 2010 #3 Skrevet 15. mai 2010 Er du sikker på at dette skyldes angrepillen? Den bør vel for lengst være ute av systemet ditt nå? Uten at jeg har greier på sykdommer, synes jeg det høres ut som en infeksjon, ellere kanskje magesår? Jeg ville bestilt ny legetime, og forklart problemene. Og kanskje si at du tok en angrepille for over en måned siden, men at du tviler på at det har noe med saken å gjøre. Videre kan du si at samtlige graviditetstester har vært negative. Dette høres ikke bra ut!
Topplue Skrevet 15. mai 2010 #4 Skrevet 15. mai 2010 En venninne av meg tok tre gravtester som alle var negative etter å ha tatt en angrepille, men hun var helt sikker på at hun var gravid for hun hadde akkurat samme opplevelse som du beskriver. Hun fikk etterhvert kommet seg til gynekolog som undersøkte henne og konstaterte at hun ikke var gravid. Hun fikk en pille (vet ikke hva) av gyn, og ble raskt bra igjen.
Tea22 Skrevet 17. mai 2010 Forfatter #5 Skrevet 17. mai 2010 Takk for svar alle sammen! Gynekolog istedenfor fastlege er sikkert en god ide, hvis det ikke forsvinner snart! Jeg har et håp om at det skal bli borte når jeg får mensen. Jeg er rimelig sikker på at jeg ikke er gravid. Husker du hva legen sa til venninnen din at det var hun feilte?
Gjest SmallTalk Skrevet 17. mai 2010 #6 Skrevet 17. mai 2010 Det er ikke uvanlig at angrepiller herper systemet litt, så at du får diverse hormonelle tendenser som kan tyde på graviditet er sikkert ikke unormalt. Eneste jeg har opplevd er at mensen ble et par uker forsinka pga angrepiller, men folk reagerer forskjellig.
stjernekyss Skrevet 18. mai 2010 #7 Skrevet 18. mai 2010 Hvis jeg har tatt angrepille, har det tatt tre måneder før systemet er som det skal igjen. Første måneden er det helt ødelagt, andre måneden er det litt på styr, og den tredje måneden fungerer det rimelig greit igjen. Utrolig kjipt å bruke tre kvart år på å komme seg over en pille. Ja til kondom..
Gjest Micka Skrevet 18. mai 2010 #8 Skrevet 18. mai 2010 (endret) Jeg har også tatt angrepillen et par ganger og fått lignende symptomer. Man "kødder" jo litt med den normale syklusen, så mens kroppen prøver å komme i balanse igjen så kan en få menslignende smerter samt kvalme som jeg fikk. Det går over, men når man får litt angst rundt dette, så forverres de fysiske symptomene. Pillen har ikke gjort noe skade på kroppen din og er ute av systemet for lengst, det er bare det at kroppen trenger litt tid på å normalisere seg. Det som faktisk er det lureste hvis man bruker angrepille, som man selvsagt helst bør unngå å bruke for ofte, er å gå over til p-piller så fort som mulig. Angrepillen inneholder masse kunstige hormoner, mens p-piller har mindre grad av kunstige hormoner. Derfor er det en naturlig overgang for kroppen å gå over til p-piller. Endret 18. mai 2010 av Micka
Tea22 Skrevet 18. mai 2010 Forfatter #9 Skrevet 18. mai 2010 Tusen takk for svar! Det er beroligende å høre at andre har lignende opplevelser. Det høres ut som om jeg bare trenger å ta tiden til hjelp:)
Gjest Hannah Skrevet 4. januar 2011 #10 Skrevet 4. januar 2011 Jeg tok en angrepille for ca 2 og en halv måned siden! Og jeg har hatt akkurat like symptomer som deg! Jeg har det litt enda, faktisk! Jeg var også veldig urolig og gikk rundt og trodde at jeg var gravid! Men jeg skjønner jo nå at det bare var pilla sin skyld! For jeg har jo hatt mensen for ca 1 mnd siden, og har det nå! Skjønner hvordan du har det! Ekke greit! Men jeg kan forsikre deg om at du ikke er gravid.. hehe
Gjest th3amor Skrevet 26. juli 2011 #11 Skrevet 26. juli 2011 jeg rok pillen for en uke siden, og har hatt vondt i magen, vert kvalm og trett.. jeg har ikke fått mens enda. . er dette normalt?
2shy Skrevet 26. juli 2011 #12 Skrevet 26. juli 2011 Angrepille er stappfullt av hormoner som tuller til kroppen voldsomt, så å få slike reaksjoner er helt normalt.
Gjest th3amor Skrevet 26. juli 2011 #13 Skrevet 26. juli 2011 tusen takk for svar! jeg har tatt angrepille før,men ikke reagert på samme måte da. går det an og få bivirkninger en gang og ikke få det nestegang? om du skjønner.
2shy Skrevet 26. juli 2011 #14 Skrevet 26. juli 2011 tusen takk for svar! jeg har tatt angrepille før,men ikke reagert på samme måte da. går det an og få bivirkninger en gang og ikke få det nestegang? om du skjønner. Så absolutt. Jeg har tatt angrepille og fått bivirkninger lenge etter pillen ble tatt også, kroppen kan reagere forskjellig fra gang til gang og forskjellig fra menneske til menneske. Mitt beste tips er å spise sunn mat, være mye i frisk luft, og komme seg på trening og få svettet godt, det gjør godt for å balansere kroppen
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2011 #15 Skrevet 26. juli 2011 Føste gang jeg tok en angrepille (for ca 10år siden. Kanskje det var andre piller da?) ble jeg så dårlig som du beskriver. I tillegg fikk jeg diare og hodepine, og følte meg som nettopp kommet fra krigen. Andre og siste gang (for ca 5mnd siden, Norlevo) merket jeg ingenting! Jeg var forberedt på et helvete nok en gang, men hadde ikke snev av symptomer
Gjest th3amor Skrevet 26. juli 2011 #16 Skrevet 26. juli 2011 ja jeg tok for ca en mnd siden, og da merket jeg ingenting:) men så tok jeg den på onsdag forrige uke, og på torsdagen hadde jeg vondt i magen og småkvalm. har hatt det helt siden det. men føler det er litt bedre nå. godt å høre at dette er normalt!!
Gjest Mabeka Skrevet 31. august 2011 #17 Skrevet 31. august 2011 ja jeg tok for ca en mnd siden, og da merket jeg ingenting:) men så tok jeg den på onsdag forrige uke, og på torsdagen hadde jeg vondt i magen og småkvalm. har hatt det helt siden det. men føler det er litt bedre nå. godt å høre at dette er normalt!!
Gjest Gjest Skrevet 22. oktober 2011 #18 Skrevet 22. oktober 2011 jeg tok angrepillen for 5 minutter siden, pga kondomen sprakk! alt som blir sagt her får meg helt redd...
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2011 #19 Skrevet 22. oktober 2011 Jeg hadde samme opplevelse i april 2009. Tok angrepille, og fikk diverse "bivirkninger." Den pilla er i dag 21 mnd gammel. 2 1
Gjest anonym Skrevet 20. november 2011 #20 Skrevet 20. november 2011 Tror jeg skal ta den snart, men er usikker på om det er nødvendig.. Men tenker det er best, så er jeg på den sikre siden. Liker ikke alle bivirkningene det står om her, men det er vel verdt det?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå