Anaconda Skrevet 14. mai 2010 #1 Skrevet 14. mai 2010 Er det noen andre som har opplevd å melde seg inn i bokklubber, abbonere på magasiner og aldri motta velkomstgaver? Jeg har ved et par anledninger delvis takket ja til tilbud grunnet nettopp velkomstgaven. Første gangen måtte jeg purre på utgiver av magasin, mottok en beklagelse, og fikk da tilsendt annen gave i stedet. Nå venter jeg på at to ulike magasiner skal sende ut henholdsvis stekepanne og kaffekanne. Det har tatt måneder siden innmelding... Elendig, spør du meg! Begynner å lure på om de satser på at folk skal glemme det slik de sparer penger..
Gjest Invicta Skrevet 14. mai 2010 #2 Skrevet 14. mai 2010 Jeg meldte meg inn i en sånn kosttilskuddgreie. Alle som ble medlem skulle få tilsendt et 24-delers bestikksett fra Hardanger Bestikk. Da jeg fikk første forsendelse (velkomsttilbud, betal bare porto) stod det i brevet at man får tilsendt 3 deler for hver vanlige forsendelse man mottar. Greit nok at settet er verdt mye, men likevel. Når det gjelder å ikke motta velkomspakkker så har aldri det skjedd meg. Har meldt meg inn i bokklubb, og sånn 3 magasiner + gave for 99 kr opplegg.
Gjest AnonymBruker Skrevet 14. mai 2010 #3 Skrevet 14. mai 2010 Sa ja til abbonement på bladet Familien for å få en varmeflaske med trekk. Med det jeg fikk var en ubrukelig termos (hadde tre termoser før denne, så det var ikke akkurat et behov som ble oppfylt), som luktet vondt og satt smak på drikken. Etter flere vask var den fremdeles ubrukelig, og varmeflasken så jeg aldri noe til. Abbonerer ikke mer på det bladet nei.
Gjest AnonymBruker Skrevet 16. mai 2010 #4 Skrevet 16. mai 2010 Jeg husker ikke hva premien var, eller hvor jeg meldte meg inn, men jeg opplevde i hvert fall at det tok utrolig lang tid med en velkomstgave en gang, muligens rundt et år.
Elensire Skrevet 17. mai 2010 #5 Skrevet 17. mai 2010 nå har ikke jeg opplevd noe slikt, men slik jeg har forstått forbrukerloven så kan dere melde dere ut av bokklubber, abonement, etc hvis vilkåret dere bestilte under ikke er oppfylt. det vil si at er dere lovet prisreduksjon og ikke får det så er det avtalebrudd fra firmaet, og får dere ikke en velkomst gave så er det avtalebrudd. hadde ringt de og bedte de ryke og reise med god samvittighet. er jo ingen hemmelighet at får kunder pga velkomstgavene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå