Gå til innhold

Har jeg ødelagt at pus skal være innekatt?

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Pusen min må være innekatt en liten stund. Hu er 8mnd ca. Men, idag så kom hun seg ut. To ganger. Den ene gangen kom hun inn av segselv (jeg merket ikke at hun hadde kommet seg ut før hun skulle inn), og den andre gangen måtte jeg "fange" hu fordi hu var så nyskjerrig på ute.

Jeg har helt siden jeg fikk hu gjort det klart at VIL hu ut, så skal hu få lov. Jeg har ingen interesse av å stenge en katt som vil ut, inne. Så vil hun ut, kommer jeg til å la henne gå ute, selv om det er dumt med tanke på framtiden og grunnen til at jeg vil ha hu inne.

Men hu har siden hu var ute mjauet litt forran døra og prøvd å komme seg ut når jeg skal ut. Jeg må kjøpe sånn ting med nr på før jeg evt slipper hu ut igjen, men har jeg "ødelagt" at hu vil bare være inne nå som hu har fått "smaken av det søte liv"? Det beste er om hu kan være inne, men kommer ikke til å stenge hu inne. Hun viste så og si null interesse for utelivet før, og jeg kunne gå ut selv om hu lå forran terasse døren uten at hu brydde seg om ute..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mulig jeg er trøtt, og dermed misforstår litt..

Men skriver du ikke at du ikke vil stenge henne inne dersom hun vil ut, men du vil likevel ha en innekatt? Jeg skjønner ikke helt den problemstillingen.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Mulig jeg er trøtt, og dermed misforstår litt..

Men skriver du ikke at du ikke vil stenge henne inne dersom hun vil ut, men du vil likevel ha en innekatt? Jeg skjønner ikke helt den problemstillingen.

Jeg KAN egentlig ikke ha henne som utekatt pga hvor jeg kommer til å flytte nå snart. Det er mulig, men det beste er om hu er inne. Men jeg er ikke så slem at jeg stenger henne ute dersom hun VIL ut, selv om det ikke er ideellt å ha henne ute. Planen var at hvis hun ikke ville ut før, skulle hun få lov til å gå ut når vi flyttet til et bedre sted enn vi skal nå.

Skrevet

min elskede jentepus er miks av ute og innepus, spørs litt hvor vi er. hun er 6 år, og syntes tydeligvis det går veldig greit!

viktig å leke masse med pusene når de er bare inne, bode for å holde formen og instinktene deres i form.

Skrevet

Jeg tror ikke katten vil like å være stengt inne når den har fått smaken på å være ute. Det kan vel (litt satt på spissen) kalles dyreplageri.

Det beste hadde vært om du hadde flyttet til et sted der katten kan løpe ute. Noen ganger er man nødt til å tenke på dyrene når man skal flytte :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...