Gjest sara Skrevet 14. mai 2010 #1 Skrevet 14. mai 2010 Jeg har vært sammen med kjæresten min i mange år nå, å vi har en gutt sammen. Vi bor i en stor by.I det siste halve året har jeg tenkt,grublet og slette med forholdet vårt.Så jeg hadde bestemt meg for å forlate han, flytte. Men så har det seg slik, at jeg har en lille bror på 8 år som bor tildags dato til faren vår.Av mange grunner vil verken han bo der, eller jeg at han skal bo der.Jeg har snakket med barneværnet for å prøve å få han flyttet til meg.dette har ikke gått.han kan heller ikke bo til moren sin. men så ringte barneværnet meg å vi skal ha et møte på om han skal komme å bo til meg allikevel. er det noen som jobber innen barneværnet eller som vet om det er mulighet for meg å få han uansett om jeg er alene eller ikke?Jeg vet at barneværnet sliter med boplass til broren min, å at de ser posetivt på meg. men jeg ser veldig negativt på å fortsette livet mitt med samboern.men jeg VIL ha broren min til å flytte sammen med oss.
Gjest jobber der ja Skrevet 14. mai 2010 #2 Skrevet 14. mai 2010 Si det som det er til barnevernet. De vil med stor sannsynelighet ikke velge deg bort pga av bruddet, da er de i så fall veldig usikre i utgangspunktet. Familieplasseringer er noe de i følge loven alltid skal forsøke i tilegg tåler en familieplassering ofte mye større belastning enn andre plasseringer. Så du har intet å frykte:-) Lykke til-broren di en heldig som har de
Gjest ts Skrevet 14. mai 2010 #3 Skrevet 14. mai 2010 Si det som det er til barnevernet. De vil med stor sannsynelighet ikke velge deg bort pga av bruddet, da er de i så fall veldig usikre i utgangspunktet. Familieplasseringer er noe de i følge loven alltid skal forsøke i tilegg tåler en familieplassering ofte mye større belastning enn andre plasseringer. Så du har intet å frykte:-) Lykke til-broren di en heldig som har de Men jeg er livredd for at det skal vise seg at jeg ikke får han pga dette.jeg har holdt på i mange år for å prøve å få han.Å nå når barneværnet ikke ser noen anen mulighet enn å flytte han til meg, kan dette risikere å ødelegge..for oss.. en ting til jeg lurer på å. Foreldrene til broren min , de er skilt(som dere sikkert skjønte) skal de betale barnebidrag da, til meg?.Kan tenke meg at det blir mye styr med forskjellig..men det får stå til....eneste¨å gjøre...
Gjest Frida Skrevet 14. mai 2010 #4 Skrevet 14. mai 2010 - Foreldre som blir fratatt omsorgen for barna sine betaler ikke barnebidrag. - Om du blir fostermor skal du motta ca. 5000 kr pr mnd i arbeidsgodtgjøring. Av disse pengene trekkes vanlig inntektsskatt. I tillegg skal du motta ca. 5000 kr i utgiftsdekning, disse betaler du ikke skatt av. Dette er det barnevernet som betaler til deg. I tillegg får du barnetrygd for barnet, og alt som er relatert til helse (tannregulering, briller, legebehandling osv) dekkes av barnevernet. - Det er lettere å bli godkjent som fosterforeldre til barn i slekta enn ellers, og det er relativt vanlig at enslige tanter/bestemødre osv er fosterforeldre. - Vær forberedt på at fosterhjem i slekt/nettverk kan være mer utfordrende enn vanlige fosterhjem. Husk at dette vil påvirke mange av dine nærmeste. Du kan risikere å få store utfordringer i forhold til foreldre, besteforeldre, tanter, onkler osv. Ditt eget barn kan miste kontakten med andre slektninger pga uoverensstemmelser. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå