Gå til innhold

ingen andre muligheter...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært sammen med kjæresten min i mange år nå, å vi har en gutt sammen.

Vi bor i en stor by.I det siste halve året har jeg tenkt,grublet og slette med forholdet vårt.Så jeg hadde bestemt meg for å forlate han, flytte.

Men så har det seg slik, at jeg har en lille bror på 8 år som bor tildags dato til faren vår.Av mange grunner vil verken han bo der, eller jeg at han skal bo der.Jeg har snakket med barneværnet for å prøve å få han flyttet til meg.dette har ikke gått.han kan heller ikke bo til moren sin.

men så ringte barneværnet meg å vi skal ha et møte på om han skal komme å bo til meg allikevel.

er det noen som jobber innen barneværnet eller som vet om det er mulighet for meg å få han uansett om jeg er alene eller ikke?Jeg vet at barneværnet sliter med boplass til broren min, å at de ser posetivt på meg.

men jeg ser veldig negativt på å fortsette livet mitt med samboern.men jeg VIL ha broren min til å flytte sammen med oss.

Videoannonse
Annonse
Gjest jobber der ja
Skrevet

Si det som det er til barnevernet. De vil med stor sannsynelighet ikke velge deg bort pga av bruddet, da er de i så fall veldig usikre i utgangspunktet. Familieplasseringer er noe de i følge loven alltid skal forsøke i tilegg tåler en familieplassering ofte mye større belastning enn andre plasseringer. Så du har intet å frykte:-)

Lykke til-broren di en heldig som har de

Skrevet

Si det som det er til barnevernet. De vil med stor sannsynelighet ikke velge deg bort pga av bruddet, da er de i så fall veldig usikre i utgangspunktet. Familieplasseringer er noe de i følge loven alltid skal forsøke i tilegg tåler en familieplassering ofte mye større belastning enn andre plasseringer. Så du har intet å frykte:-)

Lykke til-broren di en heldig som har de

Men jeg er livredd for at det skal vise seg at jeg ikke får han pga dette.jeg har holdt på i mange år for å prøve å få han.Å nå når barneværnet ikke ser noen anen mulighet enn å flytte han til meg, kan dette risikere å ødelegge..for oss..

en ting til jeg lurer på å.

Foreldrene til broren min , de er skilt(som dere sikkert skjønte) skal de betale barnebidrag da, til meg?.Kan tenke meg at det blir mye styr med forskjellig..men det får stå til....eneste¨å gjøre...

Gjest Frida
Skrevet

- Foreldre som blir fratatt omsorgen for barna sine betaler ikke barnebidrag.

- Om du blir fostermor skal du motta ca. 5000 kr pr mnd i arbeidsgodtgjøring. Av disse pengene trekkes vanlig inntektsskatt. I tillegg skal du motta ca. 5000 kr i utgiftsdekning, disse betaler du ikke skatt av. Dette er det barnevernet som betaler til deg. I tillegg får du barnetrygd for barnet, og alt som er relatert til helse (tannregulering, briller, legebehandling osv) dekkes av barnevernet.

- Det er lettere å bli godkjent som fosterforeldre til barn i slekta enn ellers, og det er relativt vanlig at enslige tanter/bestemødre osv er fosterforeldre.

- Vær forberedt på at fosterhjem i slekt/nettverk kan være mer utfordrende enn vanlige fosterhjem. Husk at dette vil påvirke mange av dine nærmeste. Du kan risikere å få store utfordringer i forhold til foreldre, besteforeldre, tanter, onkler osv. Ditt eget barn kan miste kontakten med andre slektninger pga uoverensstemmelser.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...