Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har nå fått virus her hos oss, dette viruset som gjør at det genereres en hel masse mailer som blir sendt til oss. Det har allerede kommet inn masse. Er det Clez det viruset het forresten?

Hvordan kan vi bli kvitt dette viruset her? Vi har Norman på maskinen her, men det ser ikke ut til at den fant noe virus.

Noen som kan hjelpe meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge du ikke åpner vedlegget som kommer i den mailen så er du trygg mot virus. Fordi om du mottar mail med viruset betyr ikke det at du har det på maskinen din.

Det er bra du har sjekket maskinen din for virus :) Husk å oppdatere Norman flere ganger i uken, helst hver dag.

Skrevet
Så lenge du ikke åpner vedlegget som kommer i den mailen så er du trygg mot virus. Fordi om du mottar mail med viruset betyr ikke det at du har det på maskinen din.

Problemet var at noen allerede hadde åpnet vedlegget.... Men nå har jeg lastet ned noe fra Microsoft, og nå er alt i sin skjønneste orden igjen! :D

Skrevet

Åja okei da skjønner jeg... flott at du har fått ordnet det da :)

Husk å passe opp for det nye viruset som kommer. Det står noe om sikkerhetsoppdatering fra Microsoft i mailen. Ikke åpne den, MS sender aldri oppdateringer via email ;)

Skrevet

Husk å passe opp for det nye viruset som kommer. Det står noe om sikkerhetsoppdatering fra Microsoft i mailen. Ikke åpne den, MS sender aldri oppdateringer via email ;)

:ler: Det var akkurat denne vis fikk også, viste det seg etterhvert. Men nå er altså alt orden, og heldigvis for det!!! :D

Gjest Anonymous
Skrevet

Det kan ha vært viruset Nachi du har hatt. Norman Antvirus tar ikke det med mindre man manuelt scanner maskinen.

Skrevet

Jeg får også masse virus om dagen. Men jeg får alt sånt til den mailadressen jeg aldri bruker ut, bare inn. Jeg har rett og slett ikke konfigurert den mailadressen på min maskin (alias altså). Så her er det noen som har vært og snappa den på nettet og sender til meg.

Pytt, det er derfor jeg har en sånn mailadresse - for den bytter jeg hvert halvår...

Den later til å være security patch fra Microsoft, men er aldeles ikke det (nei, jeg har ikke testa, men jeg har da intuisjon...). Noen som vet hva det er?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...