Gjest Gjest Skrevet 14. mai 2010 #1 Skrevet 14. mai 2010 Jeg vurderer å kjøpe meg en epilator siden det er så utrolig frustrerende å måtte barbere seg hver dag om man skal holde det ved like. Så nå skal jeg ta å kjøpe meg en epilator. Men dette med pris, er en epilator til 500 - 600 kr like bra som en til 1000? for det går jo ut på det samme?
nynne Skrevet 5. juni 2010 #2 Skrevet 5. juni 2010 dytter på denne.. for skal kjøpe meg en selv, men vet ikke hvilken... Hadde en toppmodell fra braun (ca 10 år siden), men den ble jeg aldri fornøyd med.. Lurer på om philips kan være et bedre kjøpPP
Gjest AnonymBruker Skrevet 5. juni 2010 #3 Skrevet 5. juni 2010 Jeg har nettopp kjøpt en phillips til 399,- Synes den er helt fin jeg. Den har avtagbart hode så den kan vaskes. Og utover det er det vel ikke så stor forskjell?
sophiaM Skrevet 5. juni 2010 #4 Skrevet 5. juni 2010 (endret) Noen som har prøvd denne? Endret 5. juni 2010 av sophiaM
Athene Skrevet 6. juni 2010 #5 Skrevet 6. juni 2010 Jeg lurer på det samme. Jeg har brukt Braun Silk Epil i en del år nå, og vært veldig fornøyd. Den er vel i mellomsiktet prismessig. Men den er nok ganske slitt etterhvert, og nyere modeller er vel også bedre, så jeg tenkte å legge litt penger i en ny epilator. Men i og med at prisene varierer en del hadde det vært greit å vite mer om hva man får for pengene. Etter å ha lest litt tenker jeg følgende om hva du kan få ekstra når du legger mer penger i det: - vanntett (har aldri prøvd, kanskje praktisk. Har imidlertid erfart at man trenger god sikt, og tørr hud for å få med mest mulig, så trur ikke jeg legger penger i dette) - oppladbar/ledning (skal man virkelig ha med epialtoren så mange steder utenom badet? Ledning funker greit for meg) - Antall pinsetter (vondere med flere, men også raskere, når man er vant til smerten er det greit at det går fort) - Hastighet (samme vurdering som over - raskere er vondere, men foretrekkes) - Kjølelementer (aldri prøvd, trur ikke jeg gidder å begynne med det nå)
Gjest AnonymBruker Skrevet 6. juni 2010 #6 Skrevet 6. juni 2010 - Kjølelementer (aldri prøvd, trur ikke jeg gidder å begynne med det nå) Min erfaring med kjøleelemt er at det gjorde mer vondt med enn uten.
Lemming Skrevet 6. juni 2010 #7 Skrevet 6. juni 2010 Hvilke områder skal du bruke epilatoren på? Jeg har en Philips Bikini Perfect som jeg bruker under armene og i underlivet. Det følger forskjellige "hoder" med til den, til å trimme, til å barbere glatt, og til å epilere. Den kan også brukes i dusjen, og jeg personlig synes det er lettere å epilere når huden ikke er tørr. Jeg er kjempefornøyd med den, men den egner seg dårlig til å epilere leggene, siden den er så liten.
FruFryd Skrevet 6. juni 2010 #8 Skrevet 6. juni 2010 (endret) Jeg kjøpte meg denne nå i vår, og må si den er kjempegod Endret 6. juni 2010 av FruFryd
Capricorn Skrevet 7. juni 2010 #9 Skrevet 7. juni 2010 Hvilke områder skal du bruke epilatoren på? Jeg har en Philips Bikini Perfect som jeg bruker under armene og i underlivet. Det følger forskjellige "hoder" med til den, til å trimme, til å barbere glatt, og til å epilere. Den kan også brukes i dusjen, og jeg personlig synes det er lettere å epilere når huden ikke er tørr. Jeg er kjempefornøyd med den, men den egner seg dårlig til å epilere leggene, siden den er så liten. Kan den brukes på legger også? Gjør det ikke veldig vondt nedentil? Kan man ta alt nedentil, altså ikke bare bikinilinja? Den var jo billig i forhold til mange andre.
psawyer Skrevet 7. juni 2010 #10 Skrevet 7. juni 2010 Jeg har denneog er veldig fornøyd (selv om det gjør jævlig vondt under armene!).
Lemming Skrevet 8. juni 2010 #11 Skrevet 8. juni 2010 (endret) Kan den brukes på legger også? Gjør det ikke veldig vondt nedentil? Kan man ta alt nedentil, altså ikke bare bikinilinja? Den var jo billig i forhold til mange andre. Den kan brukes på legger og, men den har så lite "hode" at det tar veldig lang tid. Den heter jo bikini perfect, og er mest beregnet på bikinilinja og underarmer. Jeg ser at mange andre epilatorer har mye bredere hode og er derfor sikkert mer egnet til legger. Ja, det er vondt å epilere nedentil. Men det er verst de første gangene, og det er en type smerte man "blir vant til", hvis du skjønner hva jeg mener. Fordelen er jo at det blir kjeeeempeglatt, og at man slipper stubber dagen etter. Men som sagt følger det med forskjellige hoder, så man kan jo velge å kun epilere bikinilinja og heller barbere resten. Endret 8. juni 2010 av Lemming
Capricorn Skrevet 8. juni 2010 #12 Skrevet 8. juni 2010 Den kan brukes på legger og, men den har så lite "hode" at det tar veldig lang tid. Den heter jo bikini perfect, og er mest beregnet på bikinilinja og underarmer. Jeg ser at mange andre epilatorer har mye bredere hode og er derfor sikkert mer egnet til legger. Ja, det er vondt å epilere nedentil. Men det er verst de første gangene, og det er en type smerte man "blir vant til", hvis du skjønner hva jeg mener. Fordelen er jo at det blir kjeeeempeglatt, og at man slipper stubber dagen etter. Men som sagt følger det med forskjellige hoder, så man kan jo velge å kun epilere bikinilinja og heller barbere resten. Har veldig lyst på den. Tror det blir en sånn på lønninga til fredagen. Er lei av stubber! Var forresten så dum at jeg gikk inn på youtube og så folk prøvde det for første gang. Det ser ikke deilig ut nei
Capricorn Skrevet 8. juni 2010 #13 Skrevet 8. juni 2010 Jeg lurer litt på en ting til. Er det ikke sånn at hårene må være en viss lengde for at epilatoren kan få nappet dem ut? Da må man jo la det gro litt og gå med stubber en periode? Eller har jeg missforståt?
Gjest Psiv Skrevet 8. juni 2010 #14 Skrevet 8. juni 2010 Jeg lurer litt på en ting til. Er det ikke sånn at hårene må være en viss lengde for at epilatoren kan få nappet dem ut? Da må man jo la det gro litt og gå med stubber en periode? Eller har jeg missforståt? Det spørs. Noen tar alt på én gang og venter til alt har grodd ut igjen, mens andre går over med epilatoren flere ganger i uken og tar vekk det som vokser ut med en gang det kommer. Forresten så kom jeg over denne og vurderer å kjøpe... Noen som har prøvd den?
Athene Skrevet 8. juni 2010 #15 Skrevet 8. juni 2010 Det spørs. Noen tar alt på én gang og venter til alt har grodd ut igjen, mens andre går over med epilatoren flere ganger i uken og tar vekk det som vokser ut med en gang det kommer. Forresten så kom jeg over denne og vurderer å kjøpe... Noen som har prøvd den? Jeg går over en gang i uka. Den napper korte hår, fra 0,1 - 0,2 mm, så da tas de før de synes. Samtidig gjør det ikke vondt overhodet da man fjerner lite om gangen.
Capricorn Skrevet 8. juni 2010 #16 Skrevet 8. juni 2010 Jeg lurer visst på enda en ting!! Blir ikke hårene tynnere når de blir nappet over tid? Da er det vel ikke så vondt etter en stund? Hilsen masekoppen
Gjest Psiv Skrevet 8. juni 2010 #17 Skrevet 8. juni 2010 Jeg lurer visst på enda en ting!! Blir ikke hårene tynnere når de blir nappet over tid? Da er det vel ikke så vondt etter en stund? Hilsen masekoppen Jo, det er nettopp det Etterhvert blir hårveksten redusert og det gjør ikke så vondt lenger
Capricorn Skrevet 8. juni 2010 #18 Skrevet 8. juni 2010 Jo, det er nettopp det Etterhvert blir hårveksten redusert og det gjør ikke så vondt lenger Takk. Nå er jeg ikke SÅ livredd for torturmaskinen lenger
Athene Skrevet 8. juni 2010 #19 Skrevet 8. juni 2010 Takk. Nå er jeg ikke SÅ livredd for torturmaskinen lenger Første gang jeg skulle epilere legger måtte jeg ta det over flere dager. Det gjorde så vondt... Anbefaler et par glass rødvin og paracett. Og ikke gi opp, det blir bedre.
Capricorn Skrevet 8. juni 2010 #20 Skrevet 8. juni 2010 Første gang jeg skulle epilere legger måtte jeg ta det over flere dager. Det gjorde så vondt... Anbefaler et par glass rødvin og paracett. Og ikke gi opp, det blir bedre. Takk for tipset. Rødvin har jeg allerede tenkt på
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå