Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var nylig på en café som også solgte utstyr til backpacking. Jeg ble litt overrasket over hvor mye reiseutstyr som finnes, og lurer på hvilket utstyr dere som har reist på denne måten har brukt.

Hva var uunnværlig?

Hva var unødvendig?

Hva savnet dere?

Hilsen en som vil på tur ;)

Skrevet

Oi, hvilken cafe eller butikk var dette?

For å være ærlig har jeg ikke alltid hatt med meg supert utstyr.

En av turene jeg var på hadde jeg med meg en ødelagt bag som jeg måtte hekte sammen med sikkerhetsnåler og som gravde seg ned i skuldrene mine. I tillegg hadde jeg på meg 50 krs flate sko, og med tanke på at jeg gikk nærmere 8-10 timer om dagen var føttene mine helt herpa til slutt. :D

Men nå har jeg funnet min gamle backpacker sekk og jeg har et par joggesko hvor begge er venstresko ! :D

Gjest strykebrett
Skrevet

God ryggsekk er viktig. En som er pratisk å finne ting i, og som er god å bære. Bør ha et godt ryggstykke og skikkelig hoftebelte og bærestropper.

Gode sko.

Visakort.

Reiseforsikring.

Pass.

Det var vel det som var viktigst ja :)

Gjest gurimalla
Skrevet

God ryggsekk er viktig. En som er pratisk å finne ting i, og som er god å bære. Bør ha et godt ryggstykke og skikkelig hoftebelte og bærestropper.

Gode sko.

Visakort.

Reiseforsikring.

Pass.

Det var vel det som var viktigst ja :)

Det mest av dette trenger du jo på en vanlig ferie.

Jeg ville hatt med i tillegg til det Strykebrett har nevnt:

Lommelykt

Lakenpose

Malarianett (hvis reise i heavy malariaområde)

Reisehåndbok med brukbart kart

Toalettpapir (men det hadde jeg ikke tatt med fra Norge)

Myggspary/krem

Våtservietter

God tur :)

Skrevet (endret)

De tingene jeg synes var uunværlige i asia var:

* Pengebelte i stoff som kunne skjules under klærne (brukte til å oppbevare sedler, pass og reisedokumenter)

* Lakenpose

* Spotecsandaler

* Myggnetting

* Våtservietter

* En liten og lett reisehåndbok

Endret av Sunshine
Skrevet

kommer jo litt ann på hvor i verden du skal men i tillegg til en del som er nevnt så har jeg også med:

* ørepropper/øyemaske

* en hengelås eller to (til sekk og skap)

* ekstern harddisk for å ha bilder/musikk på

* magemedisin og nesespray

* dagbok

* ekstra visa/mastercard

Skrevet

* ekstra visa/mastercard

Faktisk ja. Don't leave without it!

Skrevet

Takk for svar! Keep it coming!

Uvisst hvor i verden det blir ennå (eller når), så alle tips er velkomne :)

Oi, hvilken cafe eller butikk var dette?

Chillout i Bergen.

http://www.chillout.no/index.php

De hadde masse fancy ting, som bittesmå håndklær i mikrofiber, vannposer til å lage dusj av (hehe), tynne sekker til å ha i storsekken osv. Er klar over alt jeg ikke trenger absolutt alle fancy duppeditter, men noe av det er sikkert veldig nyttig. Greit å vite hvor jeg bør investere penger, og ikke minst hva jeg ikke trenger. ;)

Skrevet

Mange gode tips her :)

Jeg kjøper alltid med meg solkrem hjemmefra, den de har er ofte gammel, eller har stått i sol/vindu lenge. I tillegg har jeg med meg engangshøvler, idoform, paracet, aftersun (Haiwaian tropic aloe vera), førstehjelpssaker, antibakterielle servietter, oppblåsbar hodepute, reisevekkeklokke, kortstokk, yatzi, en snor med små klyper (til å henge opp våte klær), lite sysett, Strømadapter/Universal stikkontakt, reisestrykejern og regntrekk til sekk.

I tillegg tar vi alltid kopier av pass og billetter som vi har adskilt i vanntett pose.

Når jeg har reist i Asia har jeg savnet godteri/lakris, og har alltid tatt med meg noen pastillesker, det kommer godt med når suget er stort :)

Skrevet

Takk for svar! Keep it coming!

Uvisst hvor i verden det blir ennå (eller når), så alle tips er velkomne :)

Chillout i Bergen.

http://www.chillout.no/index.php

De hadde masse fancy ting, som bittesmå håndklær i mikrofiber, vannposer til å lage dusj av (hehe), tynne sekker til å ha i storsekken osv. Er klar over alt jeg ikke trenger absolutt alle fancy duppeditter, men noe av det er sikkert veldig nyttig. Greit å vite hvor jeg bør investere penger, og ikke minst hva jeg ikke trenger. ;)

Ohh.. jeg kommer til å kose meg her ja! :jepp:

Jeg backpacker tidvis mye!

Gjest Spinell
Skrevet

Jeg har hatt stor glede av mikrofiberhåndkleet mitt. Det tar liten plass, tørker raskt og har stor tørkeevne.

Skrevet (endret)

Jeg kom på en ting jeg savnet: Pute!

Jeg så et tips om å ta med en dunpute for den kan stappes sammen til å bli ganske liten. I tillegg kunne jeg ikke vært foruten den oppblåsbare nakkestøtten/puta. Den kom godt med på de lange bussturene, og ikke minst flyturen.

Endret av Sunshine
Skrevet (endret)

Vi hadde med myggnett, men brukte det aldri. Det fleste steder har myggnett. Vi endte opp med å gi våre til et barnehjem vi jobbet på i Kambodsja.

Ikke kjøp reiseutstyr på Chillout. Du finner det meste mye billigere på ebay, clas ohlson etc. Vi sparte MYE penger på å handle på ebay.

Det vi brukte mest (av typisk "reisebutikk-ting") var:

- oppblåsbar pute

- leselommelykt

- Lonely Planet (kjøp på play.com)

- silkesovepose (kjøp på ebay)

- adapter (clas ohlson)

- pakkeposer (ebay)

- liten kniv (clas ohlson)

- hengelås (clas ohlson)

- reisehåndkle (clas ohlson)

- magebelte til penger

Spør gjerne spørsmål, er litt lettere å tipse om hva du ikke trenger når du forteller hva du planlegger å kjøpe. :)

Endret av Frøken Helene
Skrevet

Anbefaler å ta med:

- God ryggsekk

- Gode sko

- Idoform - Uhell kan skje ;)

- Lommekniv med flest mulig funksjoner

- Universaladapter - Must!

- Lakenpose

- Rumpetaske i silke (blir ikke så klamt)

- Håndkle i mikrofiber - Must!

- Sovemaske/ørepropper

- Universalpropp (Mange hosteller har ikke propp til vaskene, og utrolig kjipt om du reiser steder hvor det er dårlig med laundry fasiliteter!)

- Lommelykt

- Engangsregnfrakk

- Sikkerhetslåser /m vaier (Kan brukes som klessnor og :D)

- Pakkeposer (Vakumposer - super effektivt! Presser ut luften mellom klær osv - halverer størrelsen)

Selv klarte jeg meg uten de fleste av ovenstående, men det hadde vært utrolig nødvendig om standarden hadde vært dårligere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...