Gjest Gjest Skrevet 14. mai 2010 #1 Skrevet 14. mai 2010 Å være glad i noen, er det det samme som å elske noen, være interessert i noen? Lurer litt på det, for hvis man er glad i noen som man har slått opp med, betyr det at man egentlig kunne tenk seg tilbake til personen da? Kan man være glad i sin eks men samtidig være med en annen dame/mann rett etter et brudd, eller høres det uvanlig ut?
Gjest Syringa_Lilac Skrevet 14. mai 2010 #2 Skrevet 14. mai 2010 Eg meiner at å være glad i noen, ikkje er det samme som å elske noen eller være interessert i de. Men man kan være glad i ein person, og elske den personen, og være interessert i den personen. Eksempler: Eg er glad i vennene mine, men eg elsker de ikkje og eg er ikkje interessert i de. Eg er glad i kjæresten min, eg elsker han og eg er interessert i han. Selv om man er glad i noen man har slått opp med, så betyr det ikkje at man egentlig kunne tenkt seg tilbake i forholdet nei. Man kan være glad i sin eks, og samtidig være med ein annen. Selv rett etter et brudd.
Gjest Gjest Skrevet 14. mai 2010 #3 Skrevet 14. mai 2010 Jeg elsket eksen min, men gjorde det likevel slutt fordi vi ikke passa sammen og hadde samme syn på hva det innebar å være i et forhold og jeg endte opp med å kjenne meg som den masete kjerringa. Jeg elsket han likevel og savnet ham. Jeg traff en annen ikke lenge etter som jeg hadde noe mer tilfeldig med. Var ikke vanskelig å være med en annen, fordi jeg hadde mentalt virkelig avslutta forholdet til min eks til tross for at jeg var glad i ham. Ingen motsettninger om å gå videre i livet sitt med noen andre selv om man er glad i en eks. Men uansett hvor enn glad jeg var i min eks, og om jeg savna ham betydde ikke det at vi burde være sammen. Vi var ikke gode for hverandre fordi vi var så annerledes og hadde så forskjellig syn på ting.
MissStiles Skrevet 14. mai 2010 #4 Skrevet 14. mai 2010 Jeg er fortsatt glad i eksen min selvom det er slutt. Og jeg vil ikke ha han tilbake. Litt fordi jeg har gått over til å være glad i han som en venn, ikke en kjæreste lengre.
LetThemEatCake Skrevet 14. mai 2010 #5 Skrevet 14. mai 2010 Jag tror definitivt att man bara kan vara glad i exen utan att ha tankar på att gå tillbaka! Min käresta är god vän med alla sina (3) ex utan att det är något annat än vänskap inblandat. I sommar ska vi till och med bo hemma hos en av dem. :gjeiper: Jag har träffat dem allesammans och det är ingenting på gång mellan min käresta och exen. Han har bara lyckats hitta bra vänner! Jag däremot klarar inte av att behålla kontakt med mina ex, mest för att det varit hårda slut och att jag inte tål åsynen av dem.. Men jag har varit tillsammans med riktiga slemhögar.
Alladin Skrevet 14. mai 2010 #6 Skrevet 14. mai 2010 Klart du kan være glad i X'n samtidig som du fokuserer videre i livet. Jeg er veldig glad i min siste X, og kommer alltid til å være det. Livet mitt går videre selv om det ble slutt mellom oss, så fordi om jeg fremdeles er superglad i ham, så treffer jeg andre menn på jakt etter en ny potensiell kjæreste. Eneste personene jeg virkelig elsker nå må være mine to magiske barn :hjerte:
Gjest brutal_mann Skrevet 14. mai 2010 #7 Skrevet 14. mai 2010 En eks er en eks og skal ignoreres fullstendig til evig tid. Unntak er for de som har felles barn. Å ha kontakt med ekser er ikke anet enn tullete.
I.am.me Skrevet 14. mai 2010 #8 Skrevet 14. mai 2010 Dette er jo selvsagt forskjellig fra person til person, hva man legger i det å 'være glad i noen'. Så i innlegget mitt snakker jeg ikke generelt, men om min egen oppfatning. Å være glad i noen, er det det samme som å elske noen, være interessert i noen? For meg er dette 3 helt forskjellige tilstander/følelser. Å være glad i noen betyr at man bryr seg om dem - man vet inni hjertet at hvis noe hadde skjedd dem hadde tårene trillet ned kinnene. Lurer litt på det, for hvis man er glad i noen som man har slått opp med, betyr det at man egentlig kunne tenk seg tilbake til personen da? Nei, ikke nødvendigvis. Jeg har mange exer jeg fortsatt er glade i, og som betyr mye for meg som venner, men kunne aldri tenkt meg å vært i et forhold til dem. Da ville vi jo sikkert vært i et forhold enda. Kan man være glad i sin eks men samtidig være med en annen dame/mann rett etter et brudd, eller høres det uvanlig ut? Ja det syns jeg man kan. For det er en stor forskjell på å 'være glad i noen', 'elske noen' og 'være interessert i noen'. Jeg er glad i vennene mine, som i exen min, men det er ikke mer enn det - og derfor kan jeg fortsette et vennskap med exen min, å være glad i han. Ikke noe rart med det.
Sulosi Skrevet 14. mai 2010 #9 Skrevet 14. mai 2010 Jeg elsker, ja elsker, en av mine ekser ennå, men jeg kommer aldri til å gå tilbake til han. Han ble utsatt for en ulykke og fikk en hjerneskade så et forhold ville aldri fungere med den skalden han har. Jeg kan elske andre men der er ikke lett å fine noen som vekker like sterke følelser og bånd som det jeg har med min eks.
annemette Skrevet 15. mai 2010 #10 Skrevet 15. mai 2010 En eks er en eks og skal ignoreres fullstendig til evig tid. Unntak er for de som har felles barn. Å ha kontakt med ekser er ikke anet enn tullete. Amen! som om jeg skulle ha sagt det selv.
Gjest navnelapp Skrevet 15. mai 2010 #11 Skrevet 15. mai 2010 En eks er en eks og skal ignoreres fullstendig til evig tid. Unntak er for de som har felles barn. Å ha kontakt med ekser er ikke anet enn tullete. Heilt uenig. Viss ein har valt kjæreste med omhu og vedkommande blir ein eks så er det eit flott menneske som ein av ulike grunnar ikkje får det til å fungere med. Det betyr ikkje at det mennesket må skyvast ut i det ytterste mørke. Eg har tre eksar som gode vennar, og det har aldri vore ein risiko for mine forhold. Vi har ein heilt avklart relasjon, men eg er glad i dei som menneske, og vil ikkje "kaste" dei ut av livet mitt med mindre det er ein god grunn til det. Det høyrer med til historia at brota har vore avklarte, "reine", utan andre og utruskap involvert.
gompen Skrevet 15. mai 2010 #12 Skrevet 15. mai 2010 Samboeren min er glad i eksen sin, og jeg er glad i henne også. Hun er et flott menneske. Det betyr ikke at noen av oss ville blitt kjæreste med henne.
Pimpernell :-) Skrevet 15. mai 2010 #13 Skrevet 15. mai 2010 Elske/være glad i kan være to helt forskjellige ting. Om det ikke er noe vondt blod mellom to mennesker som ikke passer sammen, betyr det ikke at man i det man gjør det slutt automatisk slutter å bry seg om vedkommende.
Gjest brutal_mann Skrevet 15. mai 2010 #14 Skrevet 15. mai 2010 Heilt uenig. Viss ein har valt kjæreste med omhu og vedkommande blir ein eks så er det eit flott menneske som ein av ulike grunnar ikkje får det til å fungere med. Det betyr ikkje at det mennesket må skyvast ut i det ytterste mørke. Eg har tre eksar som gode vennar, og det har aldri vore ein risiko for mine forhold. Vi har ein heilt avklart relasjon, men eg er glad i dei som menneske, og vil ikkje "kaste" dei ut av livet mitt med mindre det er ein god grunn til det. Det høyrer med til historia at brota har vore avklarte, "reine", utan andre og utruskap involvert. En person jeg ikke får det til å fungere med ser jeg ikke noe poeng å beholde i livet mitt. Enten har en forhold eller så har en ikke. En mellomting vil jeg aldri akseptere. Alt eller ingenting.
Gjest navnelapp Skrevet 15. mai 2010 #15 Skrevet 15. mai 2010 En person jeg ikke får det til å fungere med ser jeg ikke noe poeng å beholde i livet mitt. Enten har en forhold eller så har en ikke. En mellomting vil jeg aldri akseptere. Alt eller ingenting. At du og eg ikkje er einige på dette punktet kom vel ikkje som ei bombe. :-)
annemette Skrevet 15. mai 2010 #16 Skrevet 15. mai 2010 En person jeg ikke får det til å fungere med ser jeg ikke noe poeng å beholde i livet mitt. Enten har en forhold eller så har en ikke. En mellomting vil jeg aldri akseptere. Alt eller ingenting. enig igjen. min kjæreste har ett annet syn på det, han var god venn med sin eks. Jeg likte ikke at de møttes, for jeg mener at "en eks er en eks" så han kutta ut vennskapet med henne for min skyld. jeg kunne ikke vært sammen med noen som til stadighet møtte eksen. det blir for RART!
Gjest brutal_mann Skrevet 15. mai 2010 #17 Skrevet 15. mai 2010 At du og eg ikkje er einige på dette punktet kom vel ikkje som ei bombe. :-) Det er en bombe hver gang noen ER enige med meg...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå