Gjest Karina Skrevet 14. mai 2010 #1 Skrevet 14. mai 2010 jeg og kjæresten går fra hverandre. Det er han som har problemer med oss. Det siste året har vi bodd gratis i huset til min far, og kjæresten har kun brukt penger på sin halvdel av matbudskjedtet,og ellers sin gjeld og sine interesser. Nå flytter han hjem, og jeg blir med i bilen for å hente tingene mine som har stått på lager på hans hjemsted. Jeg tar så fly hjem som koster meg nesten 2000 kr... Han krever nå at vi spleiser på utgiftene han får når han skal kjøre hjem, altså bensin, bompenger osv. Han har ingen ekstra utgifter ved at jeg jeg blir med. Synes du det er rettferdig at jeg skal betale? Han skulle jo samme veien uansett,med eller uten meg.. Og han har tross alt spart ca 50 000 kr fordi han har bodd her gratis det siste året..jeg synes ikke jeg skylder han noe penger egentlig..
Gjest AnonymBruker Skrevet 14. mai 2010 #2 Skrevet 14. mai 2010 Nei, det synes ikke jeg heller at du gjør. Men hvor langt skal dere? Er det verdt å skape krangel av feks 500 kr? Du skal jo tross alt sitte i samme bil med en fersk eks i ganske mange timer, og da ville i allefall jeg ha betalt halvparten, holdt kjeft og ellers prøvd å gjøre turen så lite ubehagelig som mulig. Samtidig føler jeg at det egentlig ikke går ann å sette gratis husleie i 1 år opp mot bensinpenger. Dere hadde jo ikke noe kontrakt på at han skal betale tilbake leie eller lignende dersom det blir slutt, og da skylder jo ikke han deg noe heller, sånn sett.
Gjest TS Skrevet 14. mai 2010 #3 Skrevet 14. mai 2010 Nei, det synes ikke jeg heller at du gjør. Men hvor langt skal dere? Er det verdt å skape krangel av feks 500 kr? Du skal jo tross alt sitte i samme bil med en fersk eks i ganske mange timer, og da ville i allefall jeg ha betalt halvparten, holdt kjeft og ellers prøvd å gjøre turen så lite ubehagelig som mulig. Samtidig føler jeg at det egentlig ikke går ann å sette gratis husleie i 1 år opp mot bensinpenger. Dere hadde jo ikke noe kontrakt på at han skal betale tilbake leie eller lignende dersom det blir slutt, og da skylder jo ikke han deg noe heller, sånn sett. Vi skal helt til Danmark, så det blir litt penger.. jeg mener heller ikke at han skylder meg penger, men synes at han bør se litt stort på det siden han tross alt har spart en del pga meg.Han har ikke akkurat vist noe takknemlighet på andre måter heller.. Og i tillegg det at han likevel skal dra, med eller uten meg..Jeg ønsker ikke lage noe stort rabalder utav det, men jeg synes det er litt simpelt av han. Og han vet at jeg må bruke 2000 kr for å komme meg hjem...
Piper Skrevet 14. mai 2010 #4 Skrevet 14. mai 2010 Kan det være billigere å få sendt tingene dine? Regner ikke med at du ahr møbler eller noe slikt, siden du skal ta fly hjem igjen. Da slipper du å være med dit, og du kan betale han halvparten av flyreisen fordi han må gjøre jobben. Ellers syns jeg det blir feil å plutselig dra med alt han har spart i løpet av årene med deg, for det igjen er smålig av deg.
Gjest AnonymBruker Skrevet 14. mai 2010 #5 Skrevet 14. mai 2010 Mtp på den flyturen synes jeg ikke det er rettferdig at du må spleise på bensin.
Gjest Gjest Skrevet 14. mai 2010 #6 Skrevet 14. mai 2010 Nei, han er ei kjip kjerring og gjør seg liten med dette. Fysj. Ta fly ned istedet!
Jade Skrevet 15. mai 2010 #7 Skrevet 15. mai 2010 Ja, jeg synes du skal betale halvparten av reiseutgiftene. Dette betaler du han, etter at faren din har blitt enig om husleie for perioden dere har bodd hos i huset hans, og eksen din da har betalt halvparten av dette. For en kjiping! Bra det ble slutt!
Pinkee Skrevet 15. mai 2010 #8 Skrevet 15. mai 2010 Ja, jeg synes du skal betale halvparten av reiseutgiftene. Dette betaler du han, etter at faren din har blitt enig om husleie for perioden dere har bodd hos i huset hans, og eksen din da har betalt halvparten av dette. For en kjiping! Bra det ble slutt! Signerer på denne.
Jade Skrevet 15. mai 2010 #10 Skrevet 15. mai 2010 Nei, men ved å si det, så skjønner han gjerne hvor teit det er å kreve bilpenger når han har fått bodd gratis over lang tid!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå