Matvraket Skrevet 14. mai 2010 #1 Del Skrevet 14. mai 2010 Jeg har beiset plattingen min med BUTINOX oljebeis. Etter første strøk så det ut som det måtte et strøk til, og det fant jeg helt normalt. Var litt skjoldete og stripete.....Så satte i gang med andre strøk, men resultatet var ikke bedre. Så tredje, så fjerde så femte.......... Beiset det for 6 gang på onsdagen og gikk over der idag og det lugger! Det vil si at fotspor av sko sitter igjen, ikke særlig pent!!!!!! og det er fortsatt stripete og fælt.....What to do??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest navnelapp Skrevet 14. mai 2010 #2 Del Skrevet 14. mai 2010 Seks strøk var nok i overkant, ja... Snakk med ein faghandel, dei har greie på korleis ein skal handtere slikt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
O'hara Skrevet 14. mai 2010 #3 Del Skrevet 14. mai 2010 Det som kan være problemet er: 1. Du har lagt på strøk nr to/tre/fire.... etter at første strøket ble tørt. Beisen skal legges vått-i-vått. 2. Du har ikke tørket av overskytende olje/beis. 3. Du har lagt olje/beis på vått underlag. Normalt skal det holde med to strøk. Jeg foreslår at du nå bruker en terasserens, fjerner alt og legger på olje/beis på nytt. Og da legger du i vått-i-vått og tørker av overskytende rens. Det hjelper ikke å legge på nye strøk. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sulosi Skrevet 14. mai 2010 #4 Del Skrevet 14. mai 2010 Jeg bruker samme beis som deg og har aldri hatt det problemet. Jeg beiser alltid på varme og solrike dager, da tørker beisen godt inn i treverket, jeg kan bruke terassen i løpet av få timer og den lugger ikke. Er nok en ide å fjerne beisen og forsøke på nytt. Sørg for at treverket er skikkelig tørt før du begynner med nye strøk...og det holder med 1-2 strøk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Matvraket Skrevet 14. mai 2010 Forfatter #5 Del Skrevet 14. mai 2010 Hvordan i all verden får man fjernet beisen om jeg tørr spørre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
O'hara Skrevet 14. mai 2010 #6 Del Skrevet 14. mai 2010 Terrasserens Vil tro de fleste forhandlere har det, men jeg har solgt den fra Nordsjø og er fornøyd med den Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
leirbål Skrevet 21. mai 2010 #7 Del Skrevet 21. mai 2010 O'Hara hvordan gjør vi det praktisk med å male et vått gulv? Da blir det jo merker over hele gulvet, og skoene blir ødelagt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SmallTalk Skrevet 21. mai 2010 #8 Del Skrevet 21. mai 2010 Jeg har beiset plattingen min med BUTINOX oljebeis. Etter første strøk så det ut som det måtte et strøk til, og det fant jeg helt normalt. Var litt skjoldete og stripete.....Så satte i gang med andre strøk, men resultatet var ikke bedre. Så tredje, så fjerde så femte.......... Beiset det for 6 gang på onsdagen og gikk over der idag og det lugger! Det vil si at fotspor av sko sitter igjen, ikke særlig pent!!!!!! og det er fortsatt stripete og fælt.....What to do??? Leste du på bruksanvisningen til oljebeisen? De fleste terassebeiser skal kun ha ett strøk, og man skal tørke av den overskytende beisen med ei fille rett etter påføring. Kjøp terasserens og les bruksanvisningen godt neste gang. Det er ikke alltid at beisen skal brukes slik man tror, og det er ikke alltid sikkert at man skal ha mer enn ett strøk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
O'hara Skrevet 22. mai 2010 #9 Del Skrevet 22. mai 2010 O'Hara hvordan gjør vi det praktisk med å male et vått gulv? Da blir det jo merker over hele gulvet, og skoene blir ødelagt. Male vått gulv? Går ikke, det er risk for blærer. Man vasker, lar det tørke (kommer an på været hvor lenge), for så å påføre beis Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
leirbål Skrevet 22. mai 2010 #10 Del Skrevet 22. mai 2010 (endret) Det som kan være problemet er: 1. Du har lagt på strøk nr to/tre/fire.... etter at første strøket ble tørt. Beisen skal legges vått-i-vått. 2. Du har ikke tørket av overskytende olje/beis. 3. Du har lagt olje/beis på vått underlag. Normalt skal det holde med to strøk. Jeg foreslår at du nå bruker en terasserens, fjerner alt og legger på olje/beis på nytt. Og da legger du i vått-i-vått og tørker av overskytende rens. Det hjelper ikke å legge på nye strøk. Lykke til! Nå virker ikke fet skrift igjen så jeg får ikke uthevet, men du skriver på punkt 1: Beisen skal legges vått-i-vått. Jeg har kanskje misforstått, men det var det jeg trodde du mente. Endret 22. mai 2010 av leirbål Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
O'hara Skrevet 23. mai 2010 #11 Del Skrevet 23. mai 2010 (endret) Ja, den skal legges vått-i-vått om man skal ha mer enn ett strøk Altså, man legger på 2.strøk før strøk en har tørket skikkelig. De aller fleste beisene, etter min kunnskap, trenger bare ett strøk, men noen ganger trenger man flere. Om det får tid til å tørke skikkelig så trekker porene i treverket seg sammen, og neste strøk blir bare liggende ovenpå og trekker ikke inn. Noe som kan føre til at det lugger/blir klissete. Beklager om det ikke var beskrevet nok forståelig først Endret 23. mai 2010 av O'hara Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vater Skrevet 24. mai 2010 #12 Del Skrevet 24. mai 2010 Jeg har beiset plattingen min med BUTINOX oljebeis. Mulig jeg spør dumt, men kan du sjekke om det er Butinox Oljebeis eller Butinox Terasseolje/Beis ? Om det er det siste (Terasseolje/Beis), så skal denne legges på vått i vått, og den skal ikke lage film. Om du har fått film, vil de påfølgende strøkene i liten grad trekke inn og du får en klebrig terasse. Mulig den tørker inn etter hvert, men det kan ta tid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå