Nebel Skrevet 14. mai 2010 #1 Skrevet 14. mai 2010 Jeg ønsker å kjøpe meg nye pulsklokke, jeg har hatt to pulsklokker tidligere som har vært helt enkle å vist puls, gj.snittlig puls, max puls og kalorier brukt, samt treningssoner. Jeg ønsker en brukervennlig klokke, men kunne gjerne tenkt meg noe med litt ekstra funksjoner. Men det er så masse på markedet. Jeg driver med litt variert trening, jeg er med på aerobictimer, spinning samt å løpe ute og på tredemølle. Har noen gode tips til hva slags pulsklokke som kunne passe meg?
Wiggins Skrevet 14. mai 2010 #2 Skrevet 14. mai 2010 Jeg ønsker å kjøpe meg nye pulsklokke, jeg har hatt to pulsklokker tidligere som har vært helt enkle å vist puls, gj.snittlig puls, max puls og kalorier brukt, samt treningssoner. Jeg ønsker en brukervennlig klokke, men kunne gjerne tenkt meg noe med litt ekstra funksjoner. Men det er så masse på markedet. Jeg driver med litt variert trening, jeg er med på aerobictimer, spinning samt å løpe ute og på tredemølle. Har noen gode tips til hva slags pulsklokke som kunne passe meg? Når det gjelder klokker som har funksjonen å bergene hvor mye du har forbrent, så skal du ta det med en meeeeget stor klype salt. Det er basert på en cirkaformel for et gjennomsnittsmenneske som driver aktivitet under gjennomsnittlige forhold (hva nå "gjennomsnittilige forhold" skulle være). Hvor mye du faktisk forbrenner avhenger av genetiske faktorer, muskelmassen din, total kroppsvekt osv. Poenget mitt er at denne funksjonen ikke er noe å bry seg om, den kan godt ha en feilmargin på 20-30%, sånn bare for å ta et tall ut av løse lufta. Hva trenger du egentlig mer enn tid, pulssoner, puls og makspuls? De mest avanserte til Polar kan lagre pulsen din som funksjon av tid, så kan du se hvordan pulsen varierer underveis i økten, men hvilken nytte har du egentlig av det? For min del har pulsklokke lært meg å trene med riktig intensitet. Jeg trenger nesten ikke se på pulsmåleren, jeg kjenner det i kroppen hvor intensivt jeg holder på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå