Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble nylig forundra over at DS'en til dattera mi faktisk bruker trådløs link.

Sammen med venninna hennes spilte de 2-player spill som om de aldri hadde gjort noe (naturligvis :-)

Men hva synes dere om strålingsfaren?

Mobilen er det jo ikke noen tvil om lenger at strålingen utgjør kreftfare ved utstrakt bruk, og anbefales ikke for barn. Nå sniker det seg inn uten at foreldre skjønner det med en gang.

Når jeg søker litt så ser jeg jo at det er snakk om wlan, altså 2400 MHZ (2,4 GHz) som er det samme som pcer bruker, samt trådløse telefoner mm.

Og for de mer paranoide: Hvilke opplysninger skriver barnet inn på DS'en, navn, adresse kanskje??? (som foreldre synes er helt greit siden den jo ikke er trådløs....trodde man).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I think even the cell phone radiation is a scare rather than a real issue... But I am a child of cyber-age, so I accept those risks I guess.

About WLAN:

"The HPA's position is that “...radio frequency (RF) exposures from WiFi are likely to be lower than those from mobile phones.” It also saw “...no reason why schools and others should not use WiFi equipment.”[3] In October 2007, the HPA launched a new “systematic” study into the effects of WiFi networks on behalf of the UK government, in order to calm fears that had appeared in the media in a recent period up to that time".[6] Dr Michael Clark, of the HPA, says published research on mobile phones and masts does not add up to an indictment of WiFi.[7]"

Don't know anything about information DS collects, so can't say anything there.

-L.

Skrevet (endret)

Sry, double post. One click to much :P

Endret av Linoge
Skrevet

Man kan spille med folk fra hele verden så lenge man er koblet opp mot et trådløst nettverk. Man trenger riktignok motstanderens såkalte friedcode for å spille mot andre over nettet (mulig det er noen spill man ikke trenger dette i?). Noe annen info legger man ikke ut.

Det barnet ditt gjorde var nok å spille mot venninnen uten å gå via internet. Til dette trenger man ikke(og har heller ikke muligheten til) å dele noe info om seg selv (ikke de spillene jeg har spilt hvertfall). Dette kan kun gjøres når man ikke sitter for langt fra hverandre, jeg tror det er en maksgrense på 10 meter.

Skrevet

Å koble NDSen opp mot internett er faktisk relativt VANSKELIG. Jeg anser meg selv om en som er over gjennomsnitlig flink med nettverk og datamaskiner, og jeg fikk ikke til å koble DSen min opp mot noen av de fem nettverkene jeg hadde innenfor rekkevidde hjemme. Tre av mine egne trådløse nettverk fungerte ikke, det gikk rett og slett ikke an å koble DSen opp mot dem i det hele tatt, og det fjerde, som fungerte, nektet å godta påloggingsnøkkelen som jeg oppga, selv om jeg vet med hundre prosent sikkerhet at jeg oppga riktig nøkkel.

Som posteren over sier spilte de nok via en helt vanlig trådløs tilkobling som bare går til de nærmeste DSene i område. Stråling har jeg ikke peiling på, men trolig ikke verre enn TV, radio, mobil osv. Ang. informasjon man oppgir i DSen, så er det tilnærmet ingenting. Når man får den og slår den på første gang blir man bedt om å oppgi et kallenavn. Mange bruker navnet sitt, andre bruker andre ting. Det er vel det eneste man både må og kan oppgi av personlig informasjon med DSen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...