Gjest Maren Skrevet 14. mai 2010 #1 Skrevet 14. mai 2010 Jeg og kjæresten har vært sammen i over 7 mnd., og jeg har ikke møtt hans far. Foreldrene er ikke gifte, og jeg har møtt hans mor. Faren bor i nærheten, og jeg har flere ganger "oppmuntret" til å treffe han, men ingenting skjer. En gang fikk jeg svaret "om jeg ikke syntes det holdt" (med tanke på at jeg jo har møtt hans mor). Og sånn går nå dagene. Jeg lurer på hvorfor selvsagt, er det noen som har noen forslag? Selv har han møtt alle mine, foreldre og søsken.
Gjest AnonymBruker Skrevet 14. mai 2010 #2 Skrevet 14. mai 2010 Jeg møtte hans familie samme dag vi ble sammen. Han møtte min ette to-tre måneder, mye på grunn av at hans familie fremstd som svært perfekt, mens min er heller rar. Heldigvis har det gått fint etterpå. Jeg synes ikke du skal stresse med å møte foreldrene, det kan jo godt være en god grunn til at du ikke har møtt faren enda. Ta det opp på en fin måte, men ikke mas.
Gjest AnonymBruker Skrevet 14. mai 2010 #3 Skrevet 14. mai 2010 Han møtte mine etter 2-3 mnd. Jeg hans etter 5. Høres ut som at det er en grunn til at han ikke vil du skal møte faren, men det er jo nødvendigvis ikke deg. Har han et godt forhold til foreldrene? Kanskje faren har et problem han er flau over? Faren til min er så godt som en alkoholiker, og det tok mye på kjæresten min å la meg få se det i action, for å si det sånn.
Glynis Skrevet 14. mai 2010 #4 Skrevet 14. mai 2010 Hvor ofte treffer han faren selv? Føler du de har et greit forhold? Hvis han ikke treffer faren ofte naturlig (men kun ved offisielle invitasjoner og påtvungne møter) er det ikke rart du ikke har møtt ham. Hvis han er der på søndagsvafler hver uke er det derimot rart.
annemette Skrevet 14. mai 2010 #5 Skrevet 14. mai 2010 Jeg møtte hans mor bare ett par uker etter vi hadde blitt sammen. Han møtte mine 3-4 uker etter vi ble sammen. Jeg er enig med Glynis over, hvis han ikke treffer faren sin så ofte selv er det ikke rart, men om han er der hver uke uten deg hadde jeg synes det hadde vært veldig rart. :-)
Gjest AnonymBruker Skrevet 14. mai 2010 #6 Skrevet 14. mai 2010 han ønsket at jeg skulle møte de samme dag omtrent, men jeg ba om å få vente til vi fant ut av serisøsiteten på forholdet. Så da ble det 4 mnd. Han har aldri møtt noen av mine, han vil men jeg vil ikke. Dette er pga dårlig forhold og jeg mener at mine foeldre ikke har noe som helst å gjøre med hvem jeg deler livet mitt med.
Anglofil Skrevet 14. mai 2010 #7 Skrevet 14. mai 2010 Jeg møtte hans etter en måneds tid, og han møtte mine etter tre måneder. Mvh Yvonne
Gjest Maren Skrevet 14. mai 2010 #8 Skrevet 14. mai 2010 Takk for svar alle! Han og faren har et godt forhold, de møtes ca. annenhver helg - og jeg er foreløpig ikke invitert med. Jeg synes det har gått så lang tid, og har som jeg skriver også oppmuntret til å treffe ham så det er ikke meg det står på. Det siste svaret var "synes du ikke det holder?". Noe som jeg synes var et rart svar, og som tyder på at det ikke er anledningene det dreier seg om. Jeg har selvsagt lyst til å treffe faren, men jeg har ikke lyst til å tvinge fram et møte heller. Har inntrykk av at faren verken har alkoholproblemer eller andre problemer. Så jeg spør meg hvorfor. Grunnen til at jeg spør dere her, er med tanke på tidsperspektivet - jeg vet ikke hvor lang tid det har tatt for dere andre. Så eneste måten å få det "ordentlige" svaret på jo å spørre min kjære.
Gjest AnonymBruker Skrevet 14. mai 2010 #9 Skrevet 14. mai 2010 Det kan være han er flau over noe, som en annen nevner? Jeg møtte moren og stefaren hans ganske tidlig i forholdet, men traff ikke faren hans før vi hadde vært sammen i nesten et halvt år. Jeg skjønner hvorfor.. han var ok mot meg, men fyren er ikke helt god! I tillegg dro jeg det ut å la han treffe mine foreldre også. Ikke fordi de er slemme eller noe, men fordi jeg synes det var flaut at jeg har så dårlig forhold til dem. Selvom vi er voksne nå så klarer vi ikke være i samme hus i mer enn et døgn før det blir krangling og mas. Dette var ikke noe jeg gledet meg til å vise til typen!
Gjest Airi Chikako Skrevet 14. mai 2010 #10 Skrevet 14. mai 2010 Jeg møtte foreldrene til kjæresten min etter 4 mnd, da var vi på tur sammen. Han møtte moren min etter et halvt år, faren min har han ikke møtt. Vi har et vanskelig forhold, og jeg kan rett og slett ikke garantere at et møte mellom dem vil bli behagelig. Dessuten møter jeg selv min far skjeldent, og det blir derfor vanskelig å finne en situasjon hvor begge kan komme sammen. Mest er det at jeg rett og slett ikke vil at kjæresten min skal bli ukomfortabel, og det vet jeg han ville blitt om han møtte faren min. Det må sikkert skje en gang, men da bør det være i en stabil situasjon, noe som er vanskelig å planlegge. Det kan være noe av samme grunnen at du ikke har møtt hans far?
Gjest AnonymBruker Skrevet 14. mai 2010 #11 Skrevet 14. mai 2010 Jeg møtte min manns familie etter å ha vært sammen i FEM år, samboere i tre. Han møtte min familie etter fire måneder. Han hadde ikke det næreste forholdet til sine foreldre, de så hverandre 2-3 ganger i året (dagsbesøk), de bor to timer unna. Grunnen? Det var ingen grunn egentlig, det ble bare sånn. I dag er jeg og mannen gift, han har et mye bedre forhold til sine foreldre og jeg kommer veldig godt overens med dem. Vi sees nå en gang i måneden.
Facepainter Skrevet 14. mai 2010 #13 Skrevet 14. mai 2010 Hvorfor skal du møte ham? Om du ikke har møtt ham naturlig i løpet av 7 mnd er det lite sannsynlig at han vil være noen stor del av livet deres om dere skulle være sammen i lengre tid.
Bintou Skrevet 14. mai 2010 #14 Skrevet 14. mai 2010 Min mann vokste opp med sin tante og hun traff jeg på første "daten". Hans foreldre tok det ca 6 mnd'er før jeg traff (ettersom de bor lenger unna), og jeg gruet meg fælt husker jeg.. men det gikk jo kjempefint! Herlige mennesker..
Gjest AnonymBruker Skrevet 14. mai 2010 #15 Skrevet 14. mai 2010 Hvorfor er det så om å gjøre å møte foreldrene? Er det ikke seriøst nok når man ikke har møtt dem?
Gjest Syringa_Lilac Skrevet 14. mai 2010 #16 Skrevet 14. mai 2010 Husker ikkje, men var ganske tidlig i forholdet fordi han måtte kjøre mora og søstera si på butikk nesten hver dag, og eg blei med noen ganger, og då traff eg naturligvis å mora og faren til slutt. Traff vel søstera innen 1 mnd etter vi blei sammen (eller kanskje før, vi rota noen mnd før vi blei offisielt sammen). Så mora etter ein mnd eller to. Eldste broren og faren traff eg sist, litt etter eg traff mora. Har ikkje truffet eine broren ennå, men det er fordi han bur på andre siden av landet. Med det sagt så har eg ikkje et forhold med de no egentlig, og eg og min kjære har vært sammen i snart 7 år. Eg snakker med mora på facebook eller når eg treffer på ho, eldste broren sier eg egentlig bare hei til, faren småprater eg med de ytterst få gangene eg treffer han.. Eineste søstera eg sender sms til, snakker med og har på besøk.
Leanne Skrevet 15. mai 2010 #17 Skrevet 15. mai 2010 Jeg møtte hans foreldre etter 4 dager, da var vi på besøk på hytta til foreldrene hans i påsken og var der 2 netter. Han møtte mine foreldre når vi kom hjem fra hytta, altså etter å ha vært sammen 6 dager...
leana Skrevet 15. mai 2010 #18 Skrevet 15. mai 2010 Jeg møtte hans foreldre ca 1 mnd etter vi ble sammen
Minttu Skrevet 15. mai 2010 #19 Skrevet 15. mai 2010 (endret) Første dagen jeg var med kjære og noen folk, dro vi til han og da så jeg moren hans. Så henne hele den helgen, og hun og kjære hentet meg i byen tirsdagen etter. Men jeg hilste aldri på henne, 16 år og livredd! Vet ikke når jeg møtte faren hans.. :klø: Han bodde ikke så langt unna moren på den tiden, tror ikke det tok mer enn 1-2 mnd før jeg møtte faren og søsknene hans Endret 15. mai 2010 av Minttu
Gjest lolita___ Skrevet 16. mai 2010 #20 Skrevet 16. mai 2010 Møtte moren etter mindre en en måned,faren har jeg ikke møtt enda da han ikke bor i Norge,men har snakker med han over tlf:)Og vi har vvært sammen i 2år
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå