Gjest AnonymBruker Skrevet 13. mai 2010 #1 Skrevet 13. mai 2010 Har vært sammen i snart 4 år og bodd sammen i 1. Er godt over 30 og har et halvstort barn. Samboern har hintet om at jeg ville sett fin ut i brudekjole og tullet med at han skal fri men jeg blir flau og blåser det bort og han tar det kanskje som et tegn på at jeg ikke har lyst. Men jeg har tenkt mye på det siste året. Ikke lyst å være brud når jeg er over 40. Samboeren er ikke typen mann med mest selvtillit og har tenkt at kanskje ikke han tør. Har også lurt på å fri selv men er litt gammeldags og ønsker at han skal. Hvordan hinter jeg om at jeg har lyst uten at det høres ut som om jeg frir?? :
Gjest loren Skrevet 14. mai 2010 #2 Skrevet 14. mai 2010 Jeg ser du skriver du er gammeldags og i utgangspunktet ikke vil fri selv, men jeg gjorde det selv nå for noen dager siden, og det ble en veldig fin opplevelse :-) Så jeg råder deg til å bare gjøre det selv, hinting i alle retninger vet jeg hadde stresset min samboer, og hvorfor ikke gjøre det selv hvis du har et sterkt ønske om å bli gift? :-) Lykke til uansett hva du velger
Jade Skrevet 14. mai 2010 #3 Skrevet 14. mai 2010 Snakk med han om at dere bør sette opp testamente siden dere er ugift og har barn. Eller du kan fri selv
Gjest Syringa_Lilac Skrevet 14. mai 2010 #4 Skrevet 14. mai 2010 Kjøp inn blader med brudemote/bryllupsrelaterte ting og legg de på stuebordet.
Gjest Smaragd Skrevet 14. mai 2010 #5 Skrevet 14. mai 2010 Menn tar ikke hint... :gjeiper: Sett deg ned med han og si det rett ut! Si at om han noen sinne skulle fri, så bare ville du si ifra at du har tenkt endel på det, og svaret hadde absolutt blitt ja! Om han tenker på sånt, så vet han da at det ikke ville blitt en fiasko - og da kan det hende det skjer noe vettu Lykke til! .
Ma03 Skrevet 14. mai 2010 #6 Skrevet 14. mai 2010 Jeg går å mase om han ikke skal fri snart, er vel kanskje ikke hinting da, ikke har det hjulpet enda heller
Grønt blad Skrevet 14. mai 2010 #7 Skrevet 14. mai 2010 Hvis han tuller med at du hadde sett fin ut i brudekjole og at han skal fri, ikke blås det bort, men spill heller med og vær med på "leken". Si at han er søt og hadde sett vært veldig kjekk i sjaket/smoking/noe annet. Vet ikke om dette funker, men du kan jo kikke på brudebildene i avisen og kommentere, eller "glemme" å lukke bryllupsforumet/en bryllupstråd på KG slik at han ser det.
Gina_ Skrevet 14. mai 2010 #8 Skrevet 14. mai 2010 Jeg har sagt rett ut flere ganger at han gjerne må finne på å fri etterhvert, siden vi har vært sammen lenge og bodd sammen en god stund. Han sier han vil vente til økonomien er bedre - jeg sier jeg ikke vil vente Du kan jo si at det hadde vært koselig med et bryllup i løpet av et par år?
Amore Skrevet 14. mai 2010 #9 Skrevet 14. mai 2010 Du kan jo også fortelle om ei du "kjenner" som ville gifte seg, men siden hun ikke ville ha bryllup bestemte hun og mannen hennes at de har en minimal vielse og lever lykkelig i alle sine dager!! "Er ikke det smart kjære!?" sier du lett ut i det blå, så kan du fortsette å se på tv eller hva du gjorde før du sa det. Hvis du ser på han og sier dette så kan han ta det som om det er du som frir, hvis han fortsatt ikke tar hintet så kan du kjøpe et par bryllups blader, lagre bryllups sider på favoritter osv.. Hvis han spør deg om disse tingene, så kan du bare si at "Ja, jeg venter på at en kjekk mann kommer å frir!" Hvis han ikke tar hintet da så vet ikke jeg altså hehe.
Carline Skrevet 15. mai 2010 #10 Skrevet 15. mai 2010 hvis han er av den sjenerte type, gi han beskjed om at du vil si ja hvis han frir, ellers tør han aldri
Gjest Eurodice Skrevet 15. mai 2010 #11 Skrevet 15. mai 2010 Jeg har mange ganger forundret meg over denne overdrevne (etter mitt syn) romantiske forestillingen om at mannen må fri først før man kan gifte seg. Det kan ha en hensikt i "fast følge"- (som det het den gang jeg var ung) og forlovelsesfasen. Men når man har bodd sammen i flere år og har barn sammen, synes jeg det blir for dumt. Hvis du TS har lyst til at dere skal gifte dere, er det vel ikke vanskeligere enn å si det direkte til mannen. Eller er det det at han skal gi deg røde roser og knele foran deg som er det viktigste?
Barcelone Skrevet 15. mai 2010 #12 Skrevet 15. mai 2010 Jeg er enig med Belladona. Hvis dere har vært sammen i så mange år og ikke har snakket om bryllup og du vil gifte deg så fri! Tenk så glad han kommer til å bli. Jeg skjønner godt ønsket om å bli fridd til, men livet blir ikke altid slik man ønsker og noen ganger må man bare gjøre ting selv rett og slett.
Jade Skrevet 15. mai 2010 #13 Skrevet 15. mai 2010 Jeg ser nå at du har blåst det bort når han har hintet om å fri. Antakeligvis tør han ikke fri, fordi han tror du ikke har lyst. Er jo trist å få et nei. Kjøp jenteblader med "bryllups-ekstra", og se lengselsfullt på kjolene, og spør om du hadde kledd en sånn Hvis han tør å hinte om det igjen, så tuller du det ikke bort, men sier at da hadde du nok blitt verdens lykkeligste jente el.l. Hvis han er sjenert, så tør han selvsagt ikke fri, hvis han tror du vil si nei!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå