Riskrem Skrevet 13. mai 2010 #1 Skrevet 13. mai 2010 Dette er kanskje et dumt spørsmål... men jeg må spørre. Skal man spise kaloriene man trener bort? Si at man forbrenner 500 kalorier på en treningsøkt. Skal/kan/bør man spise de 500 kaloriene? Gjelder det samme ved slanking som ved vedlikehold av vekt?
Djungelvrål Skrevet 13. mai 2010 #2 Skrevet 13. mai 2010 ehhh. skal man slanke seg må man for all del ikke spise like mye som man trent bort! Da er man jo like langt..
Gjest AnonymBruker Skrevet 14. mai 2010 #3 Skrevet 14. mai 2010 ehhh. skal man slanke seg må man for all del ikke spise like mye som man trent bort! Da er man jo like langt.. Om man allerede har senket inntaket av kalorier må man jo øke det de dagene man trener.
Djungelvrål Skrevet 14. mai 2010 #4 Skrevet 14. mai 2010 hvorfor øke hvis man skal gå ned i vekt? Såklart må man ha litt ekstra etter man har trent og helst proteiner men ikke tilsvarende. Da er jo vitsen borte..
Gjest AnonymBruker Skrevet 14. mai 2010 #5 Skrevet 14. mai 2010 Ja du skal spise de, man skal ikke under BMR. Å si at man mister meningen med slankingen om man holder kcal nivået oppe er helt utrolig tåpelig sakt.. Mening med trening er for helsa og å bygge muskler for å forbrenne mer, i slankesammenheng. Og muskler trenger nok tilførsel av mat for å bygges.
Chanel.No5 Skrevet 14. mai 2010 #6 Skrevet 14. mai 2010 (endret) Riktig som over nevnt, men det er viktig å pressisere at under slanking skal de (treningskaloriene) kun spises dersom en allerede ligger i minus av sitt dagsbehov. Endret 14. mai 2010 av Lotte28
Stor&Sterk Skrevet 16. mai 2010 #7 Skrevet 16. mai 2010 Dette er et regnskap over inntak og det du bruker. Dersom du slanker deg skal du ha et underskudd av kalorier på ca 500 -800.. da vil du få fin og jevn vektnedgang som kroppen kan håndtere. Trenger du hjelp til hvor mye kcal du skal spise, ta kontakt.. (det regnes ut i en formel som tar hensyn til vekt, kjønn, aktivitet, høyde osv...)
lystige Skrevet 16. mai 2010 #8 Skrevet 16. mai 2010 jeg spiser ikke noe særlig mer. det er fordi jeg vil gå ned noen kilo og selv om jeg ligger i kaloriunderskudd så skeier jeg alltid ut i helgen med alkohol, snop elelr lignende så da regner jeg med det går opp i opp kalorimessig..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå