Gå til innhold

Mor har ny kjæreste...

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner det stikker litt i mammahjertet ikveld. Jeg er en alenemor til to barn. Ei jente på straks fire år og et yngre barn. Etter et forferdelig forhold med pappan dems over alt for mange år, og depresjoner i etterkant av bruddet, smiler livet endelig igjen! Jeg har møtt en fantastisk mann som jeg har blitt utrolig glad i. Han elsker barn, er utrolig flink til å leke med dem, ta vare på dem.. Han er så hyggelig og positiv. Og når man er nyforelsket hender det det blir et kyss, at man tar omkring hverandre.. Jeg har ikke tenkt før idag at kanskje fireåringen har reagert på dette. Hun er veldig ustabil i oppførselen, dvs. ofte masing, raserianfall osv. når han er tilstede. I tillegg gråter hun intenst når jeg drar fra henne i barnehagen om morgenen. Det har hun ikke gjort siden hun var ett år og hadde nettopp startet. Jeg kobler derfor dette sammen med raserianfallene.. Er jeg helt på vidda her tro? Hva skal jeg gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruk mye tid sammen med henne når han er der, la henne få bruke den tiden hun behøver for å bli like lykkelig som deg. Gi ikke han for mye oppmerksomhet, men vis henne at dere bryr dere om hverandre.

Kanskje har han tatt litt av oppmerksomheten vekk fra henne, og det er kanskje litt vanskelig for henne for øyeblikket. Er ikke sikkert det er det, men det var min tanke.

Gjest annemette
Skrevet

Enig med Piper. Jeg er alenemor til en gutt på 2 år, jeg merker at han trenger litt alenetid med meg innimellom - hvor den nye kjæresten min ikke er der. Han er veldig glad i nye kjæresten min, snakker ofte om han osv., men innimellom så må barna bare ha litt "mammatid". Ikke stress med det nye forholdet, involver datteren din i ting dere gjør sammen. Lykke til, det går seg nok til!

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Din datter elsker deg mere enn livet, du er et under for henne, og når hun ser at du vier oppmerksomhet og gir kjærlighet til denne mannen som hun ikke 'kjenner' og kansje er usikker på, så blir hun nok helt klart vrien. Tror jeg også hadde blitt sjalu om jeg var i hennes sko. :)

Kansje dere begge kan gi henne masse oppmerksomhet og leke mye med henne, og så kan dere heller ha ekstra mye nærhet når det er bare du og din kjæreste? Tror det uansett kommer til å ordne seg naturlig jeg, med tid..Kansje jenta er redd for å miste det som er mellom dere nå som det er en ny person i livet ditt du også elsker. Det er nok uvant bare.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Trådstarter her igjen..

Ser noen nevner at jeg bør vie mer tid til henne når kjæresten er tilsted. Og det gjør vi, både jeg og ham. Vi drar på turer med barna, og leker sammen med de. Hun får masse oppmerksomhet, rett og slett. Og det er ikke slik at han er der hver dag. Kun et par dager i uken, pluss annenhver helg når jeg har barna. Sier ofte at jeg er glad i henne, og gir henne veldig mye oppmerksomhet når han ikke er tilstede også.

Skrevet

Gi det litt tid, så vil det nok gå seg til naturlig. Lykke til. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...