addict Skrevet 13. mai 2010 #1 Skrevet 13. mai 2010 Hei Hvis jeg kjøper en brukt barnevogn fra Sverige, må jeg ta betale toll? Vil jeg slippe unna toll om jeg får avsender til å skrive "gave" på den? Prisen er 4000 svenske kroner.
Lagrima Skrevet 13. mai 2010 #2 Skrevet 13. mai 2010 Hvis du er ute av landet i mer enn 24 timer så kan du ta med deg varer for 6000 NOK tollfritt. Får du varen tilsendt fra sverige så skal du nok betale toll ja, alt over 200 kr. Tror dette gjelder brukte varer også.
addict Skrevet 13. mai 2010 Forfatter #3 Skrevet 13. mai 2010 Gjelder "gave" regelen her også? Vet at om man feks kjøper produkter fra USA (sminke osv) og avsender skriver "gave" på pakken, så går den igjennom tollfritt. Takk for svar
Amys Skrevet 14. mai 2010 #5 Skrevet 14. mai 2010 (endret) Gaver er uansett bare momsfrie hvis verdien er under 1000NOK (http://www.toll.no/templates_TAD/Article.aspx?id=131834&epslanguage=no ). En løsning er vel at avsenderen ikke skriver noe om verdi på pakken i det hele tatt, det er såvidt jeg vet fullt lovlig. Jeg har sendt pakker til meg selv fra utlandet, og da merkes den med verdi kun hvis man vil forsikre pakken. Men nå er det vel ikke helt lurt å sende en barnevogn til 4000kr uten forsikring heller da.. Endret 14. mai 2010 av mias
addict Skrevet 14. mai 2010 Forfatter #6 Skrevet 14. mai 2010 Ah ok Tusen takk for svar! Får bare betale tollen om det blir noen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå