^me^ Skrevet 13. mai 2010 #1 Skrevet 13. mai 2010 (endret) jeg har brukt 3 år på MMO RPG dataspill. Jeg begynte og spille guild wars og brukte 1 år på å gjennomføre alle campagnene. Jeg begynte og spille WoW etter og blitt ferdig med guildwars etter anbefaling fra min samboer som hadde spilt wow en stund fra før av. Jeg brukte 2 år på og få en veldig god lvl 80 mage med 5,5k GS. Her er magen min Etter og ha spilt wow en liten stund ble jeg hekta og la ganske kjapt merke til at for og bli god (få levlet opp karateren din til lvl 80) måtte du bruke mye av fritiden din til det, noe som jeg da begynte og gjøre. Etter 2 års spilling fikk jeg litt nok, kanskje mye pga mye press fra raiding guilden min om og blir bedre på alle mulige måter,du kan alltid blir bedre i wow... Jeg har nå ikke spilt wow på sikkert 2 mndr og det har åpnet øynene mine på hvor SINNSYKT mye tid jeg har brukt på og spille wow! Jeg har brukt sååå mye tid på å alltid bli bedre der istedet for og bruke livet mitt til og bli en bedre person IRL. Jeg hadde ingen andre prioriteringer enn jobb->handle->lage mat->wow->sove, DETTE ER IKKE NOE LIV!! hva i huleste tenkte jeg på?? nå ser jeg hvor syk jeg må ha vært? etter jeg har sluttet med wow nå har jeg helt andre prioriteringer og brukt tiden min til og oppdage meg selv og bruke tiden på og fortsette med og gjøre det, jeg har bare 1 liv! jeg skal ikke bruke livet mitt på og gjøre karakteren min god i et spill, jeg lever bare 1 gang IRL, bruk det! jeg har nå blitt distributør i herbalife, oppdaget at jeg elsker og lese bøker (noe jeg egentlig ikke visste, har aldri kunnet lese igjennom en bok før nå!nå sluker jeg dem hele!) jeg bruker mye mer tid på husarbeid og begynt og eksprementere med matlaging (noe jeg visste jeg likte godt og gjøre men ikke tatt av tid til og lære og lage nye ting)nå utforderer jeg meg selv flere ganger i uka og oppdager ny ting hele veien. jeg kritiserer IKKE de som spiller MMO RPG spill her inne, jeg vil bare høre deres meninger om disse type spillene:) jeg har startet denne tråden for og diskutere disse type spillene, spesielt WoW. hav mener DU om disse type spillene? Endret 13. mai 2010 av ^me^
Linoge Skrevet 13. mai 2010 #2 Skrevet 13. mai 2010 (endret) Games are games. People use them to escape/substitute reality. And if for someone games seem better than reality to the extent that they want to spend as much time as possible there - let them do it. As long as they function relatively well in real life too (i.e. earn money, make food, shower sometimes, etc) Picture related. Innlegget endret iht reglene Bond, mod Endret 13. mai 2010 av Bond
^me^ Skrevet 13. mai 2010 Forfatter #3 Skrevet 13. mai 2010 Games are games. People use them to escape/substitute reality. And if for someone games seem better than reality to the extent that they want to spend as much time as possible there - let them do it. As long as they function relatively well in real life too (i.e. earn money, make food, shower sometimes, etc) Picture related. very true! lol @ the cartoon :gjeiper:
Gjest Syringa_Lilac Skrevet 13. mai 2010 #4 Skrevet 13. mai 2010 Har prøvd Guild Wars, men grafikken blei for "rar" for meg siden eg var vant med WoW's fargerike verden (pluss det faktum at man var avhengige av andre folk til oppdrag nesten heile tida, irriterende). Eg spilte/spiller WoW sjøl og har gjort det siden 2005 trur eg.. Når eg begynte å spille så spilte eg casual, 2-3 timer pr dag kanskje. Men eg tok et friår fra skulen og blei heilt hekta (hadde ikkje noe annet å gjøre på, sambo jobba, eg hadde ingen venner å henge med, bl.a), spilte i opptil 18 timer pr dag, spiste ved PC'en. Var bare vekke fra PC og spillet når eg sov, lagde mat eller dusja. Klarte sjøl å kutte ganske mye ned på det sjøl når eg fikk meg jobb, og no spiller eg ein gang i blandt med samboeren min. Eg gidder ikkje holde på som de andre i spillet, eg gidder ikkje bruke timevis for å levle, skaffe det beste utstyret fra heroics, gidder ikkje lære meg teknikkene for å kunne raide og samle merker, pvp og ditten og datten. Eg vil ta det rolig, i mitt eget tempo, og heller utforske og ha det kjekt. Eg syns spillet var kjempekjekt i begynnelsen når eg begynte å spille, for da var det så laid back, folk tok det rolig og spilte for morro skyld og var sosiale og koslige, det var alltid hjelp å få, folk gav vekk utstyr og enchants og smådill. No spiller folk nesten som det går på livet. Bare om å gjøre å være best, ha det beste utstyret, bli exhalted med alle factions for å få utstyr og stress stress stress. At de orker sier no eg... Eg elsker spillet fortsatt, men eg skulle ønske folka i spillet kunne roa seg ned litt. Det er tross alt bare et spill.
Tabris Skrevet 13. mai 2010 #5 Skrevet 13. mai 2010 Jeg spiller Lord of the Rings Online nå, og er veldig bevisst på at jeg ikke skal bli hekta. For meg så er det slik at når jeg først starter opp spillet så synes jeg det er fantastisk morsomt, jeg storkoser meg og synes det er så mye å gjøre at jeg vet ikke hvordan jeg skal få tid til alt. Når jeg skrur av, så er det "ute av øyet, ute av sinn". Jeg tenker ikke så mye på det, og er nesten likegyldig til hele spillet - helt til jeg starter det opp igjen. Så for meg går det helt fint med online spill, men det er flott med slike innlegg for å sette fokus på noe som faktisk er et stort problem for mange.
pittie Skrevet 13. mai 2010 #6 Skrevet 13. mai 2010 Alt i moderasjon. :gjeiper: Må innrømme at mitt første år som WoW-spiller var rutinen: skole-> mat (som regel noe i mikroen)-> WoW-> sove ytterst få timer siden jeg igjen ikke klarte å legge fra meg spillet Når jeg skulle begynne på nye studier fikk jeg den aha-følelsen selv. Hva drev jeg på med? Satt inne på en hybel med hybelkaniner i fineværet? Hva er det for et liv? Etter jeg så med nye øyner hvordan jeg levde livet mitt ble spillingen kuttet mye ned. Jeg er ikke en sosial person, så fritid hadde jeg jo endel av. Men matlaging, kjæresten og å ta vare på meg selv og hybelen ble prioritert. Spillestilen er vel det positive jeg har med meg, raideguilds har aldri vært noe for meg. Så jeg spiller akkurat når jeg føler for det uten pes om high end gear. WoW er bare kos, ikke jobb, noe det lett ble for meg i et raideguild. Tvunget til å spille da og da. Det tror jeg har veldig mye å si. Så nå blir det for det meste lan i helgene. Siden jeg ikke drikker, erstatter WoW en kveld på byen
Gjest brutal_mann Skrevet 13. mai 2010 #7 Skrevet 13. mai 2010 Noen doper seg andre kaster vekk livet på WOW... Mens atter andre kaster vekk livet sitt på KG...
Fluffe Skrevet 13. mai 2010 #8 Skrevet 13. mai 2010 Spiller wow jeg. Men jeg klarer å ha ett liv forde. Noen drar på byen og drikker seg drita hver helg .. jeg spiller wow. Ser virkelig ikke noe galt i det ihvertfall.
Gjest AnonymBruker Skrevet 13. mai 2010 #9 Skrevet 13. mai 2010 jeg kritiserer IKKE de som spiller MMO RPG spill her inne, Jo, det gjør du. Jeg hadde ingen andre prioriteringer enn jobb->handle->lage mat->wow->sove, DETTE ER IKKE NOE LIV!! hva i huleste tenkte jeg på?? nå ser jeg hvor syk jeg må ha vært?
Lapetos Skrevet 13. mai 2010 #10 Skrevet 13. mai 2010 Jeg forstår ikke hvordan folk klarer å bli så hekta på WOW, eller andre online spill for den saks skyld - har selv spilt en del DOD online, og WOW, men har fremdeles til gode å bli hekta. Jeg spiller en del ellers, av andre rollespill, men MMORPG har aldri helt gjort noe stort for meg, rett og slett... Spill Morrowind heller; det er ikke online, avhengighetspotensialet er ikke så stort, og man blir ferdig med det i løpet av to uker eller så
Fluffe Skrevet 13. mai 2010 #11 Skrevet 13. mai 2010 Problemer er at man blir stempla som avhengi med en gang man sier man spiller wow.
Tabris Skrevet 13. mai 2010 #12 Skrevet 13. mai 2010 Spill Morrowind heller; det er ikke online, avhengighetspotensialet er ikke så stort, og man blir ferdig med det i løpet av to uker eller så Hvis du ble ferdig med Morrowind i løpet av to uker, så har du gått glipp av veldig, veldig mye.
Gjest Tipo Skrevet 13. mai 2010 #13 Skrevet 13. mai 2010 Jeg spilte Guild Wars for morro skyld, men det var mye mer behagelig i det første stadiet og jeg mistet fort smaken for de videre eventyrene. Jeg spilte WoW en stund men vokste fra det. Så prøvde jeg Age of Conan og spilte det ganske lenge, en venninda av meg spilte det også, men hun tok det helt ut med å spille hele tiden og når hun ikke spilte snakket hun om å spille. Det ble umulig å holde følge med henne siden jeg spilte en gang imellom for morro og hun spilte daglig og fokusert som om det var en jobb. Til slutt var det umulig å holde kontakten med henne, i spillet fløy hun forbi meg og i virkeligheten pratet hun bare om pixler og det var umulig å få kontakt. Jeg husker jeg en gang ønsket å snakke om et problem jeg hadde hatt med en av kolegaene mine, noe som ikke var lett å ordne og jeg følte meg ganske sliten pga dette, men hun så meg rett i øynene og svarte at hun likte bedre å spille Shaman etter at attack stat'en ble økt med 6% i den nye oppdateringen. Det gjør noe med folk rundt deg når du blir avhengig av spill, jeg er glad jeg sluttet å spille når jeg begynte å bruke for mange timer på det, isteden for å kutte ned på det virkelige livet mitt.
Gjest Syringa_Lilac Skrevet 14. mai 2010 #14 Skrevet 14. mai 2010 Spill Morrowind heller; det er ikke online, avhengighetspotensialet er ikke så stort, og man blir ferdig med det i løpet av to uker eller så Eg har spilt Morrowind, på Xbox og på PC. Et av mine yndlingsspill. Dessverre klarer ikkje spille det lenger enn max 1 time, blir rett og slett dårlig (kvalm) av å spille det for lenge av ein eller annen grunn. Litt for lite tid egentlig når det tar evigheter å komme fra A til B til C og tilbake til A. Hvis du ble ferdig med Morrowind i løpet av to uker, så har du gått glipp av veldig, veldig mye. Og har garantert ikkje spilt igjennom de to utvidelsene.
MasterCB Skrevet 14. mai 2010 #15 Skrevet 14. mai 2010 Jeg har så smått begynt å spilt WOW igjen i det siste, sist jeg spilte litt aktivt var desember '09. Jeg hadde lenge lyst til å å begynne å spille WOW, men jeg lot være å prøve det for jeg tenkte at dette var godt mulig noe jeg kunne bli hektet på, hadde jo hørt disse historiene om mennesker som erstatter livet sitt med WOW nærmest, så jeg lot være å prøve det engang. Men så kom dagen da jeg fant ut at jeg måtte prøve WOW, laget meg en trial account og begynte, etter noen dager av prøvetiden så hadde jeg kjøpt meg WOW. Jeg ble hekta temmelig fort kan du si. Jeg hadde ikke jobb, få venner, er lite sosial av meg og drikker ikke heller, så siden jeg allikevel var hjemme hele tiden, så var WOW en moro ting å spille på. Noen dager etterpå når jeg nærmet meg level capen til WOW, så fikk jeg tak i WOW BC, tett etterfulgt av WOW WotLK CE. Jeg hadde som sagt mye fritid å bruke i dette spillet, så jeg gikk fort opp i levlene. Og laget flere karakterer. Men WOW tok opp for mye av tiden min, dagene mine var hovedsaklig bare sove, WOW, frozzenpizza til mat eller andre enkle måltider og sove igjen, repeter neste dag. Så etter... over et år tror jeg, eller nesten et år kanskje? Så begynte WOW spillingen min å dabbe av, jeg fikk ikke tid til mine andre interesser, anime, og andre spill. Så etterhvert så sluttet jeg helt å spille på WOW i ca 5-6 måneder, og kunne slappe litt mere av med å gjøre andre ting jeg liker også. Jeg er ikke med i en raid guild eller noe lignende og jeg er heler ikke en super seriøs WOW spiller, jeg spiller i mitt eget tempo, ofte alene, og gjør ting på min måte. Så jeg er ikke en som skal/å være best, og få tak i det aller beste utstyret, og ditt og datt, jeg tar ting på sikt, en skal jo ha det gøy mens en spiller, og det er slik jeg spiller WOW. Gir som regel gratis enchants eller glyphs mot at vedkommende har matts. Bare synd at WOW tok litt for mye av fritiden min, men men. Jeg syns WOW er et veldig moro spill, bare synd det er så hektende, for det er jo alltid noen som blir FOR hekta. :S Så en bør nok balansere det litt med virkeligheten også. Her er forresten min Warlock. Ikke så mye å skryte av, men det duger. Er det noen andre (helst single jenter. ) som også spiller WOW på samme server som meg? (Horde eller Alliance)? Gi meg et lite pip isåfall, jeg spiller gjerne sammen med andre mennesker uansett Lvl. Men jeg er n00b da. Bare så det er sagt. Bare fordi jeg er Lvl.80 med en karakter betyr ikke at jeg er flink. Ihvertfall ikke etter min lange pause, min Warlock er helt ukjent for meg nå, alle disse spells å holde styr på, og jeg har så mange knapper å holde styr på også. XD Men det å spille sammen med noen en kjenner er veldig gøy, uansett spill, så lenge alle som spiller i sammen liker det samme spillet. :D Men ellers så har jeg ikke noe imot slike avhengige spill som WOW, er alltids andre spill som er "verre" enn WOW, folk har jo blitt drept på flere forskjellige grunnlag i en del andre spill en WOW også. Folk må kunne slippe unna virkeligheten, eller bare spille for gøy eller hva det nå enn skal være for noe, ingen skal bestemme over andre hva di skal og ikke skal gjøre med sin fritid. Men det er jo et liv det å spille WOW også, om en velger det selv, for mange så er det en alternativ virkelighet som er bedre/lettere/enklere å takle enn den virkelige virkeligheten. Hvem skal bestemme hva som er et liv og ikke er et liv? Jeg syns ikke at folk som går på byen hver helg og drikker seg fulle ikke er et særlig "bra" liv å ha, for meg er det helt bortkastet og totalt meningsløst. :S Men det er bare min mening, og hvis det er dette noen vil gjøre med sitt liv, så skal di få lov til det. Akkurat som at jeg, og andre, skal kunne gjøre det en selv vil, spille WOW, drikke, feste, trene osv osv. Du har jo nå endret ditt synspunkt på hva som er et liv og ikke et liv, men mens du hadde ditt "forrige" liv, da var det jo det du selv ville der og da. (Helt til du endret synet på livet ditt.) Som du sa så har en bare 1 liv IRL, og den må da kunne brukes som en selv vil. Fra mitt synspunkt så har det ikke så mye å si hva jeg har gjort i mitt liv den dagen jeg dør, om jeg så dedikerte hele mitt liv til WOW, eller om jeg var en lege som reddet mangfoldige tusen liv, så har det ikke noe å si for meg den dagen jeg dør, for da er jeg jo død, enkelt og greit.
Strenge Frk.Gerd Skrevet 14. mai 2010 #16 Skrevet 14. mai 2010 Jeg har spilt morrowind.. og jeg elsket det!! Har ikke spilt wow noe særlig.. Men jeg spilte StarWars Galaxies i en periode.. Mange av vennene mine derifra gikk over til WOW da lucasarts og SOE rævkjørte et av de mest unike og fantastiske MMORPG'ene som har kommet ut på markedet, for å gjøre det mer likt WOW. De som gikk over til WOW ødela seg sakte men sikkert. Nå brukte jeg ikke all min tid på SWG, men har ikke angret et sekund på den tiden jeg brukte der. Jeg har fått veldig mye igjen for det, i form av erfaringer, venner over hele verden, utviklet meg osv. Nå skal det sies at SWG var i sin tid et utfattelig komplekts, tankekrevende og ikke minst uber-sosialt spill. Kan sammenlignes mer med morrowind, eller nesten mange av de samme konseptene som RL bare i lek form. Men krevde lite grinding og raiding tid.. omtrent ingenting. Det community jeg spilte med den gangen holder fortsatt sammen, og vi møtes i RL selv om vi bor på forskjellige steder av verden.
Linoge Skrevet 14. mai 2010 #17 Skrevet 14. mai 2010 Noen doper seg andre kaster vekk livet på WOW... Mens atter andre kaster vekk livet sitt på KG... LoL. Touche, +1 point to you. Also, MW is great, and even if you do beat it and the two expansions, there are many custom modules out there that create entirely new storylines, etc. (This doesn't work on consoles, for obvious reasons). Only thing I hate about MW is that it is to easy. I level to 20 in about 10-15 hours, exploit the weak AI and such, and after that I am unstoppable, even with a character that has h2h weapon skill only. :/ -L.
Lapetos Skrevet 14. mai 2010 #18 Skrevet 14. mai 2010 Hvis du ble ferdig med Morrowind i løpet av to uker, så har du gått glipp av veldig, veldig mye. Hovedquesten i morrowind da, ikke alle sidequestene, og alt det andre man kan gjøre der
Tabris Skrevet 14. mai 2010 #19 Skrevet 14. mai 2010 Only thing I hate about MW is that it is to easy. I level to 20 in about 10-15 hours, exploit the weak AI and such, and after that I am unstoppable, even with a character that has h2h weapon skill only. :/ -L. Tried Daggerfall, then?
Linoge Skrevet 14. mai 2010 #20 Skrevet 14. mai 2010 Tried Daggerfall, then? Verrrrry long time ago, and didn't find it hard either. Just really, really, really, really fscking huge. I gave up after talking to over 9000 NPCs or so. But all that said, MW was good first time I beat it. The times after it, to easy, though content-wise quite nice. Anyone play NWN here? (Neverwinter nights) -L.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå