Gjest Anonymous Skrevet 19. september 2003 #1 Del Skrevet 19. september 2003 Er jeg alene, eller er det noen med samme type problem. Min mor er snill og god, men hun er så lite inteligent. Hun derimot inbilder seg at hun er et skikkelig geni. Hun er dyktig på sitt arbeidsfelt og påstår å ha fått ode resultater på en iq-test hun tok på barneskolen, men jeg har slitt sånn med dette for hun er slett ikke inteligent. Jeg er glad i henne, men jeg har helt siden 12 års alderen følt henne utrolig barnslig og vært så flau over henne at jeg aldri inviterte henne til noen foreldremøter eller samlinger. Da jeg fikk vitnemål tildelt løy jeg og sa at det ikke var noe foreldrene skulle være med på at det bare var for oss i klassen. Jeg var så glad for å slippe å ha de der, tenkte bare hvordan de ville ha sittet der som et par griser gomlet i seg maten med åpne munn og rap og prøvd å forkynne sin religion til uinteresserte foreldre rundt bordet.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Fomle Skrevet 19. september 2003 #2 Del Skrevet 19. september 2003 :o Hvor gammel er du da? Det du beskriver høres akkurat ut som meg selv da jeg gikk på ungdomsskolen. Heldigvis gikk det over etter noen år... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madame B Skrevet 19. september 2003 #3 Del Skrevet 19. september 2003 Du skulle være glad for at du har en mamma som vil være med på foreldremøter og samlinger. Ikke alle som er så heldige! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 19. september 2003 #4 Del Skrevet 19. september 2003 Mulig du har arvet genene til din mor... Makan til utakknemlig barn. vel i såfall forstår du ikke problemet... det er slett ikke enkelt å ha en mor som peller seg i nesa og prumper i offentlighet, går rundt og prøver å hjernevaske alle og enhver, har ingen omtanke for sine barn og gjør dumme ting til stadighet, som heller blir med sin pedofile mann enn å støtte sine incestrammede barn... vel du har vel som mange andre her da sluppet å lide under sånt du da?? Jeg hater ikke min mor for dette, jeg er fremdeles glad i henne men hun er Dum det er hun, og det er ikke uvanlig at barn sliter når de har dumme foreldre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 19. september 2003 #5 Del Skrevet 19. september 2003 Jeg kan ikke gå rundt å ha dårlig samvittighet for at jeg har det bra, og andre opplyser (når de ikke får de svarene de vil) at de kanskej har det dårlig. Nå man blir større lærer man seg til å forstå at man ikke er sine foreldre/søsken, og at deres feil og mangler ikke har noe med en selv å gjøre. Håper du kommer til det stadiet også, for det gjør livet lettere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 19. september 2003 #6 Del Skrevet 19. september 2003 Beklager men det er nok vanskelig å ta inlegget ditt seriøst når du først rakker ned på din mor og når du ikke får nok sympati, trekker du inn en oppvekst med incest og pedofil far. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ridder Reddik Skrevet 19. september 2003 #7 Del Skrevet 19. september 2003 Syns nesten synd på mora di, jeg. Bli tørr bak ørene først du, så forandrer du forhåpentligvis mening. Vær glad du har en mamma! Det er forresten helt normalt å gå igjennom en periode da foreldrene er sååå teite. I tenåra hata jeg faren min, og syns han var det største ra******* på denne jord. Men nå...klart vi har forskjellig syn på ting og tang, men han er pappa'n min og jeg er glad i han. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Starya Skrevet 19. september 2003 #8 Del Skrevet 19. september 2003 Mye pepper her, men... Det er nå engang slik at man ikke alltid får de foreldrene "man fortjener". Har det ikke flere ganger på Kg (etter hva jeg husker) vært innlegg om ufordragelige mennesker man har truffet på her og der, som gjør ekle ting og sier mye dumt? Endel av disse menneskene har barn. Forøvrig kan man av og til ha behov for å få ut litt frustrasjoner om det er noe man gnager på. Da kan selvsagt gjøre det ansikt til ansikt med den det gjelder. Det kan få kjipe og langvarige følger. Eventuelt kan man lufte det på kg. Og få det litt ut av systemet. Det betyr ikke nødvendigvis at man er en grusom og utakknemlig person. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zirine Skrevet 19. september 2003 #9 Del Skrevet 19. september 2003 vel i såfall forstår du ikke problemet... det er slett ikke enkelt å ha en mor som peller seg i nesa og prumper i offentlighet, går rundt og prøver å hjernevaske alle og enhver, har ingen omtanke for sine barn og gjør dumme ting til stadighet, som heller blir med sin pedofile mann enn å støtte sine incestrammede barn... vel du har vel som mange andre her da sluppet å lide under sånt du da?? Jeg hater ikke min mor for dette, jeg er fremdeles glad i henne men hun er Dum det er hun, og det er ikke uvanlig at barn sliter når de har dumme foreldre? Jeg har forståelse for hva du sier selv om jeg ikke har vært i samme situasjon som deg. Jeg har imidlertid barn som skjemmes over sin far, og det mener jeg de har all grunn til. Du sier at det er intelligensen som er problemet, men når jeg leser ditt andre svar, så har jeg slettes ikke dette inntrykket. Det virker istedenfor som din mor helt totalt mangler evne til å "te" seg sammen med andre, at hun ikke vet hva som er normal høflighet etc. Det er klart du skjemmes når din mor peller seg i nesen og promper offentlig - det hadde jeg jaggu gjort selv også. Jeg synes imidlertid ikke det er riktig å stenge din mor ute fra ulike samlinger/aktiviteter. Du sier selv hun er snill og du er glad i henne - kan du ikke forsøke å snakke med henne - fortelle hvordan du opplever situasjonen? Mine jenter er bare 8 og 10 år, men har noe av det samme problemet som deg (bare mer) i forhold til sin far - og de har satt ned foten overfor han. De ønsker IKKE at han skal komme på noen form for tilstelninger, skoleavslutninger - ingenting - og det har, spesielt min eldste, sagt klart fra om til han. Og jeg støtter dem - så lenge faren ikke kan ta seg sammen når han finner det for godt å dukke opp (han kan finne på å komme full - i tillegg har han drukket på seg korttidshukommelse - hjernen er ødelagt - han har blitt dum) så får han bli hjemme. Men dette er en ting jeg snakker med faren om - og han har fått mulighet til å endre seg. Når det kommer til deg må du ta tak i problemet selv. Forsøk å fokuser på det som er viktig - hva hun GJØR som er pinlig, ikke hva hun ER. Hun er en person du er glad i - det er sikkert mange andre som også er det - og hun må i stor grad få være som hun er. Men hun bør kunne gjøre noe med adferden sin, det er jeg enig med deg i. Det skader ikke å oppføre seg - og det gjelder både voksne og barn. God helg og lykke til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Labella Skrevet 20. september 2003 #10 Del Skrevet 20. september 2003 Det var voldsomt så mye pepper denne gjesten skulle få da! Jeg forstår godt at det må være vanskelig å ha en mor som ikke har folkeskikk, og at du har behov for å få det ut! Forøvrig kan man av og til ha behov for å få ut litt frustrasjoner om det er noe man gnager på. Da kan selvsagt gjøre det ansikt til ansikt med den det gjelder. Det kan få kjipe og langvarige følger. Eventuelt kan man lufte det på kg. Og få det litt ut av systemet. Det betyr ikke nødvendigvis at man er en grusom og utakknemlig person. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 20. september 2003 #11 Del Skrevet 20. september 2003 Synes dere er hjerteråe mot denne personen som lagde dette innlegget. Dette er et problem for henne og hun lurer på om hun er alene. Fikk hun svar på det hun lurte på? Dere som aldri har opplevd dette kan ikke svare på det og da slenger dere med leppa i stedet. Det må være vondt å finne ut av at foreldrene ikke er så innteligentmessig oppegående som en selv. En vil jo at alle foreldre skal ha svar og løsninger på saker og ting,at de skal utstråle en viss trygghet. Hva skjer når barnet selv må fikse det? Da blir det vel gjort på denne måten ikke sant. Jeg tror absolutt at du er glad mamman din og som Labella sa ,så hardu behov for å få det ut. Å finne ut at ens egne foreldre ikke er som riktig alle andre kan være et slag i ansiktet. Og i alle fall når det gjelder ens egne foreldre. Kg er vel nettopp for slike ting,vi skal snakke om det og håpe på forståelse,råd og kanskje diskutere med andre som har opplevd det samme. Jeg vet hvordan det er når alle glaner på foreldrene,ingen kommer å setter seg ved bordet demmes og absolutt ingen er innteressert i å føre en samtale med dem. Mine foreldre skjønte ikke dette her,de legger skylden på alle andre. Tenk så på hvordan denne lille jenta eller lille gutten må føle seg da. Det var så flaut og vondt og vise dem fram. Jeg også ville være alene i stedet for at de skulle bli med å dumme meg ut. I dag har jeg barn,er voksen,passert 30 og de skjønner det ikke enda,de begynte å tulle med barna mine og da var det stopp,når de ikke ser det så er det min jobb å beskytte unga,ja selv om det er foreldre og besteforeldre det gjelder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Embla s Skrevet 20. september 2003 #12 Del Skrevet 20. september 2003 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amidala Skrevet 20. september 2003 #13 Del Skrevet 20. september 2003 Gjest jeg vet akkurat hvordan du har det... Har gjort akkurat de samme tingene som deg. Det er faktisk et reelt problem og fryktelig pinlig. Og dere som ikke greier å si problemstillingen i dette: Før dere har hatt ei mor som driter dere ut i alle sosiale sammenkomster, så bør dere ikke være så høye på deres hest! Gjest: send meg PM hvis du vil... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Abelone Skrevet 20. september 2003 #14 Del Skrevet 20. september 2003 Hei og hå, kjenner at jeg bli irriterte på mange av disse svarene! Sauer!! Hvorfor MÅ dere dilte i rævva på hverandre? Er det mulig å kunne svare selvstendig på et innlegg, eller MÅ dere bare følge tonen til innlegget foran dere?? Selv om det er en gjest som skriver, og selv om han/hun skriver på en spesiell måte, må det gå an å svare høflig og ordentlig!! Mulig at gjest har mange feil selv, men det var nå ikke disse han/hun ønsket å utdype her, men er frustrasjon over sin mor.. Mange som lufter frustrasjonene her, så hvorfor ikke også gjest?!? Til Gjest: vet ikke så mye om deg, men vet at mange som har barn, kanskje ikke skulle hatt det... og barn har ikke mulighet til å velge sine foreldre selv. Finn deg noen andre voksne, gode personer som du kan hente støtte, veiledning og trygghet hos, og bruk til mor til det hun egner seg til. Når det gjelder dine antydninger om incest, håper jeg at dette er noe som du/dine evnt. søsken har fått fortalt til noen som tar dere alvorlig, og at den situasjonen du/dere nå lever i, er holdbar. Om ikke, må du ta kontakt med noen som kan hjelpe dere ut av det dere lever under. Helsestasjonen, barneverntjenesten, lege e.l. Lykke til, og nøl ikke med å lette ditt hjerte her inne. Noen tar iallefall innleggene alvorlig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madam Felle Skrevet 20. september 2003 #15 Del Skrevet 20. september 2003 Hei og hå, kjenner at jeg bli irriterte på mange av disse svarene! Sauer!! Hvorfor MÅ dere dilte i rævva på hverandre? Er det mulig å kunne svare selvstendig på et innlegg, eller MÅ dere bare følge tonen til innlegget foran dere?? Selv om det er en gjest som skriver, og selv om han/hun skriver på en spesiell måte, må det gå an å svare høflig og ordentlig!! Mulig at gjest har mange feil selv, men det var nå ikke disse han/hun ønsket å utdype her, men er frustrasjon over sin mor.. Mange som lufter frustrasjonene her, så hvorfor ikke også gjest?!? Til Gjest: vet ikke så mye om deg, men vet at mange som har barn, kanskje ikke skulle hatt det... og barn har ikke mulighet til å velge sine foreldre selv. Finn deg noen andre voksne, gode personer som du kan hente støtte, veiledning og trygghet hos, og bruk til mor til det hun egner seg til. Når det gjelder dine antydninger om incest, håper jeg at dette er noe som du/dine evnt. søsken har fått fortalt til noen som tar dere alvorlig, og at den situasjonen du/dere nå lever i, er holdbar. Om ikke, må du ta kontakt med noen som kan hjelpe dere ut av det dere lever under. Helsestasjonen, barneverntjenesten, lege e.l. Lykke til, og nøl ikke med å lette ditt hjerte her inne. Noen tar iallefall innleggene alvorlig! Dette var det innlegget jeg svarte på, Er jeg alene, eller er det noen med samme type problem. Min mor er snill og god, men hun er så lite inteligent. Hun derimot inbilder seg at hun er et skikkelig geni. Hun er dyktig på sitt arbeidsfelt og påstår å ha fått ode resultater på en iq-test hun tok på barneskolen, men jeg har slitt sånn med dette for hun er slett ikke inteligent. Jeg er glad i henne, men jeg har helt siden 12 års alderen følt henne utrolig barnslig og vært så flau over henne at jeg aldri inviterte henne til noen foreldremøter eller samlinger. Da jeg fikk vitnemål tildelt løy jeg og sa at det ikke var noe foreldrene skulle være med på at det bare var for oss i klassen. Jeg var så glad for å slippe å ha de der, tenkte bare hvordan de ville ha sittet der som et par griser gomlet i seg maten med åpne munn og rap og prøvd å forkynne sin religion til uinteresserte foreldre rundt bordet.... og var enig i det Donpedro hadde skrevet. så kom innlegget med incest, og jeg fikk også en følelse av at det ble skrevet fordi gjest ikke fikk sympati. ut i fra det første innlegget virket dette som en bortkjemt liten drittunge, og det er min mening. Men om det virkelig er slik at hun har blitt missbrukt av faren, da bør hun få hjelp. Men her var det snakk om inteligensen til moren, og ja selv om moren raper og spiser med munnen åpen, kan en vel ikke direkte si at personen ikke er inteligent heller da. tråden som begynte hadde ikke noe med sexmissbruk, men om morens inteligens, og da var det det jeg svarte på, og det må jeg få lov til. Omtrent alle barn er på en eller annen måte flau over sine foreldre når de kommer opp i en viss alder, slik er det bare, men å si at moren ikke er inteligent blir vel litt vel drøy mener nå jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hege Skrevet 20. september 2003 #16 Del Skrevet 20. september 2003 Tråden er ryddet for usaklige svar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå