rosaprosa Skrevet 13. mai 2010 #1 Skrevet 13. mai 2010 Hei! Jeg sliter litt med blank hud og har kommet over et par anti shine kremer som ser ut til å gjøre jobben sin, men jeg får de ikke til å se bra ut! Når jeg legger de på, får jeg et hvitt pulveraktig slør over hele trynet! Det forsvinner ikke hvis jeg sminker meg heller. Har nå prøvd ut glominerals anti shine og ID anti shine. Jeg prøvde deretter med fuktighetskrem under og antishine over, og skin rev-upper (fra ID) over der igjen. Når jeg legger sistnevnte krem kan jeg rulle av den andre kremen som er under igjen! Eneste som funker litt er å ta på antishine og vaske den av etter den er trekt inn, men resultatet er jo ikke like bra, huden blir småblank i løpet av dagen.. Dette kan jo ikke være meninga?!
Gjest Heidie Skrevet 14. mai 2010 #2 Skrevet 14. mai 2010 Jeg datt litt ut her, men hva mener du med antishine fra Bare Minerals? Mener du Mineral Veil? Den fungerer kjempebra for meg. Jeg går lett over etter pudder og da holder huden seg matt hele dagen
rosaprosa Skrevet 14. mai 2010 Forfatter #3 Skrevet 14. mai 2010 (endret) Jeg datt litt ut her, men hva mener du med antishine fra Bare Minerals? Mener du Mineral Veil? Den fungerer kjempebra for meg. Jeg går lett over etter pudder og da holder huden seg matt hele dagen Nei, bruker skin-rev upper deretter prime time fra id, men her om dagen hadde det kommet en ny prime time som het prime time anti shine... bruker mineral veil også... men blir blank allikevel! Endret 14. mai 2010 av rosaprosa
Gjest Heidie Skrevet 15. mai 2010 #4 Skrevet 15. mai 2010 Nei, bruker skin-rev upper deretter prime time fra id, men her om dagen hadde det kommet en ny prime time som het prime time anti shine... bruker mineral veil også... men blir blank allikevel! Aha, skjønner. Kanskje problemet ligger i hudpleierutinene dine da? Hvilke produkter bruker du? Heidi
rosaprosa Skrevet 17. mai 2010 Forfatter #5 Skrevet 17. mai 2010 Aha, skjønner. Kanskje problemet ligger i hudpleierutinene dine da? Hvilke produkter bruker du? Heidi Jeg har brukt veldig mye forskjellig, men slutta med alt, for ingenting har noe spesiel effekt! Dusjer på kvelden fordi jeg begynner så tidlig på jobb så da fjerner jeg sminka med vanlig såpe i dusjen før jeg legger meg. Bruker fuktighetskrem fra garnier for normal/blandet hud hver kveld. Ellers gjør jeg ikke no- vasker ansiktet med vanlig såpe igjen på mårran...
Djungelvrål Skrevet 17. mai 2010 #6 Skrevet 17. mai 2010 Slutt å bruk vanlig såpe i fjeset, ikke rart du er blank! Såpe tørker ut den fine ansiktshuden. Så lenge huden jevnlig blir tørket ut av såpe, kan den produsere enda mere talg og gjøre den blank. Er en forsvarsmekanisme. Gå til et parfymeri og be de anbefale en rensekrem som renser huden mildt og effektivt.
rosaprosa Skrevet 18. mai 2010 Forfatter #8 Skrevet 18. mai 2010 Men jg har prøvd så utrolig mye fra både parfymeri og apoteker, uten at det har hatt noe effekt mot blank hud! Jeg veit ikke om anti shine skal under dagkremen jeg- skal den det??
Rosebud Skrevet 18. mai 2010 #9 Skrevet 18. mai 2010 Anti-shine produkter skal over dagkremen din. Hvis du ikke bruker dagkrem etter at du har vasket ansiktet om morgenen kan problemet ligge der. Anti-shine rett på tørr hud - ikke supert. Ellers støtter jeg hun over i at å bruke vanlig såpe i ansiktet tørker ut og gjør blankhet verre. Skaff deg en skikkelig rensekrem/gel! Og kremen du nevner er heller ikke ideell hvis du sliter med blank hud - Garnier er stappfull av fyllstoffer og mineraloljer. Prøv en god krem som kan hjelpe til å matte ned huden før du påfører anti-shine. Decleor matt finish skin fluid er super, og koster under 200 kr hos FeelUnique. Denne er også mye bedre for huden din enn Garnier. Det blir naivt å tro at anti-shine skal funke optimalt når du ikke tar vare på huden din. Jeg vil også tro at det blir litt overkill å bruke flere forskjellige anti-shine produkter samtidig; prøv å ikke legge så mange lag, dette kan hjelpe på det at du kan "rulle" produktene av igjen. Det er også viktig å bruke bittelite av slike produkter, og ikke en stor klatt; en liten ertestor dråpe er nok! Så rekkefølgen blir slik: -Dagkrem -Anti-shine -Evt. foundation -Pudder (mineral veil) for å sette/matte ned. - Fuktspray kan være en ide, denne setter sminken og kan fjerne dette "pulversløret" du beskriver. Ellers finnes det jo slike papirer du kan bruke i løpet av dagen for å "suge bort" overflødig olje, og disse gjør huden matt uten å legge enda et lag pudder over, som bare kaker seg og blir stygt. Blotting papers heter det - søk i nettbutikk eller hør i parfymeri. Lykke til! For et godt resultat må du også ha et godt grunnlag - ta vare på huden din og ikke overdriv anti-shine produkter, så skal du se at den blanke huden bedrer seg over litt tid
rosaprosa Skrevet 18. mai 2010 Forfatter #10 Skrevet 18. mai 2010 Anti-shine produkter skal over dagkremen din. Hvis du ikke bruker dagkrem etter at du har vasket ansiktet om morgenen kan problemet ligge der. Anti-shine rett på tørr hud - ikke supert. Ellers støtter jeg hun over i at å bruke vanlig såpe i ansiktet tørker ut og gjør blankhet verre. Skaff deg en skikkelig rensekrem/gel! Og kremen du nevner er heller ikke ideell hvis du sliter med blank hud - Garnier er stappfull av fyllstoffer og mineraloljer. Prøv en god krem som kan hjelpe til å matte ned huden før du påfører anti-shine. Decleor matt finish skin fluid er super, og koster under 200 kr hos FeelUnique. Denne er også mye bedre for huden din enn Garnier. Det blir naivt å tro at anti-shine skal funke optimalt når du ikke tar vare på huden din. Jeg vil også tro at det blir litt overkill å bruke flere forskjellige anti-shine produkter samtidig; prøv å ikke legge så mange lag, dette kan hjelpe på det at du kan "rulle" produktene av igjen. Det er også viktig å bruke bittelite av slike produkter, og ikke en stor klatt; en liten ertestor dråpe er nok! Så rekkefølgen blir slik: -Dagkrem -Anti-shine -Evt. foundation -Pudder (mineral veil) for å sette/matte ned. - Fuktspray kan være en ide, denne setter sminken og kan fjerne dette "pulversløret" du beskriver. Ellers finnes det jo slike papirer du kan bruke i løpet av dagen for å "suge bort" overflødig olje, og disse gjør huden matt uten å legge enda et lag pudder over, som bare kaker seg og blir stygt. Blotting papers heter det - søk i nettbutikk eller hør i parfymeri. Lykke til! For et godt resultat må du også ha et godt grunnlag - ta vare på huden din og ikke overdriv anti-shine produkter, så skal du se at den blanke huden bedrer seg over litt tid Tusen takk for bra svar! Bare så det er avklart: jeg bruker ikke flere anti shine produkter samtidig, en av gangen.. Men de to jeg nevnte er de jeg har prøvd. Garnier sin krem er nok ikke den beste nei, har aldri værtt noe flink til å smøre huden, så driver enda å prøver ut. men skal teste ut den du nevnte nå.. Grunnen til at jeg har sluttet å bruke penger på dyre renseprodukter er fordi jeg har brukt så utallige mange tusen på dette, og ikkenoe utgjør noen forskjell på min hud! Men hvis alle er så påståelg på at vanlig såpe er så uttørrende så.. Bruker ikke vanlig håndsåpe altså, bruker sånn dr. greve skum for det er liksom mild såpe.. Men får prøve med noe annet da! Igjen. Hehe!
Gjest Stachtari83 Skrevet 31. mai 2010 #11 Skrevet 31. mai 2010 Gaa paa www.marykaynorway.no og sök etter konsulent i naerheten av deg (disse produktene selges ikke i butikk). De har helt fantastiske produkter for alle hudtyper! Har samme problem selv, men begynte aa bruke Timewise renseserien for fet/kombinert hud +Oil Mattifier for 2 aar siden, og kommer aldri til aa bruke noe annet igjen! Disse produktene koster en del, men til gjengjeld varer de i ca 6 mnd Vedkommende du velger vil komme hjem til deg og gjöre en hudanalyse, og finne de rette produktene for deg. Skulle de mot formodning ikke fungere for deg har du full bytterett saa lenge du ikke har brukt mer enn halvparten av innholdet i flaskene. Og naar du gaar tom kan du bestille mer paa selgers nettside og faa det levert paa döra innen et par dager (gratis selvfölgelig). Jeg vet jeg höres ut som en selger selv naa, men det er jeg IKKE. Bare en veldig fornöyd kunde som endelig (etter 14 aar!) har faatt bukt med min problemhud!!
rosaprosa Skrevet 31. mai 2010 Forfatter #12 Skrevet 31. mai 2010 Gaa paa www.marykaynorway.no og sök etter konsulent i naerheten av deg (disse produktene selges ikke i butikk). De har helt fantastiske produkter for alle hudtyper! Har samme problem selv, men begynte aa bruke Timewise renseserien for fet/kombinert hud +Oil Mattifier for 2 aar siden, og kommer aldri til aa bruke noe annet igjen! Disse produktene koster en del, men til gjengjeld varer de i ca 6 mnd Vedkommende du velger vil komme hjem til deg og gjöre en hudanalyse, og finne de rette produktene for deg. Skulle de mot formodning ikke fungere for deg har du full bytterett saa lenge du ikke har brukt mer enn halvparten av innholdet i flaskene. Og naar du gaar tom kan du bestille mer paa selgers nettside og faa det levert paa döra innen et par dager (gratis selvfölgelig). Jeg vet jeg höres ut som en selger selv naa, men det er jeg IKKE. Bare en veldig fornöyd kunde som endelig (etter 14 aar!) har faatt bukt med min problemhud!! Det høres jo veldig bra ut!! Hmm.. akkurat gått til innkjøp av ny ansiktsrens og mattende fuktighetskrem, men hvis det ikke fungerer skal jeg definitivt sjekke ut mary kay! Tusen takk for tipset:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå