Gjest TS Skrevet 13. mai 2010 #1 Skrevet 13. mai 2010 Hva er lidenskap for deg? Har akkurat blitt forlatt av han jeg trodde var mannen i mitt liv. Alt mulig stemte. Men så sier han at han mener at det mangler lidenskap. At han ikke savner meg sånn som man bør når vi ikke er sammen. Vi var begge stormforelsket i starten, så et eller annet har tydeligvis skjedd på veien. OK, helt fair. Men jeg har jo ikke følt det sånn. For meg har det jo vært lidenskapelig. Hvordan kan jeg ta så feil? Jeg ser liksom ikke at jeg kunne gjort så mye annerledes heller?
Cordelia Skrevet 13. mai 2010 #2 Skrevet 13. mai 2010 I enkelte tilfeller spesielt hvis man er stormforelsket hender det nok ofte at det kan forsvinne like fort som det kom desverre. Kjedelig når dette bare gjelder den ene personen i forholdet. Kjærligheten kan være vond sånn.
Gjest brutal_mann Skrevet 13. mai 2010 #3 Skrevet 13. mai 2010 Lidenskap er intensitet og galskap. INgen regler gjelder i kampen for å få hverandre. En er mentalt og fysisk sammensmeltet og føler seg bare hel sammen med den andre. sex'en er overjordisk, grisete, svett og varm. Dagene er fulle av smil, flørt og elektrisk steming. En føler så intenst at en er redd for å bli gal. Da, og bare da, er det ekte lidenskap. Herregud som jeg savner det
Gjest TS Skrevet 14. mai 2010 #4 Skrevet 14. mai 2010 Lidenskap er intensitet og galskap. INgen regler gjelder i kampen for å få hverandre. En er mentalt og fysisk sammensmeltet og føler seg bare hel sammen med den andre. sex'en er overjordisk, grisete, svett og varm. Dagene er fulle av smil, flørt og elektrisk steming. En føler så intenst at en er redd for å bli gal. Da, og bare da, er det ekte lidenskap. Herregud som jeg savner det Ja, og jeg støtter din tolkning fullt og helt. Det som er helt aldeles fryktelig er å føle at det er sånn selv, og så går den andres følelser over. Og jeg vet jo det var sånn for begge lenge, selvsagt senser man at et eller annet beveger seg i en annen retning. Bare så utrolig kjipt å oppleve det med noen som man i tillegg opplever som en tvillingsjel der alt av interesser, humor, kjemi, prioriteringer, verdier stemmer. Men så går han hen og sier at følelsene har gått over, at han savner lidenskap, at forholdet er blitt for hverdagslig for fort. Jeg er helt slått ut, falt til jorden. Vet bare at den typen passion vi iallefall begge to har hatt i starten er noe jeg bare må ha i senere forhold.
Gjest TS Skrevet 14. mai 2010 #5 Skrevet 14. mai 2010 Lidenskap er intensitet og galskap. INgen regler gjelder i kampen for å få hverandre. En er mentalt og fysisk sammensmeltet og føler seg bare hel sammen med den andre. sex'en er overjordisk, grisete, svett og varm. Dagene er fulle av smil, flørt og elektrisk steming. En føler så intenst at en er redd for å bli gal. Da, og bare da, er det ekte lidenskap. Herregud som jeg savner det Tror du noen er mer lidenskapelige enn andre? Eller handler det om match?
Gjest AnonymBruker Skrevet 14. mai 2010 #6 Skrevet 14. mai 2010 For meg er impulsiv sex uten hemninger noe av det jeg anser som mest lidenskapelig.
Gjest brutal_mann Skrevet 14. mai 2010 #7 Skrevet 14. mai 2010 Jeg er helt slått ut, falt til jorden. Vet bare at den typen passion vi iallefall begge to har hatt i starten er noe jeg bare må ha i senere forhold. KJenner igjen denne. Noe som gjør at en løper stor fare for å være evig singel. Noen følelser oppstår rett og slett ikke så lett. Tror du noen er mer lidenskapelige enn andre? Eller handler det om match? Begge deler. Jeg vet at jeg er mer lidenskapelig og intens enn de fleste. Noe som er en dårlig match med de fleste.
Gjest Marisa Skrevet 14. mai 2010 #8 Skrevet 14. mai 2010 KJenner igjen denne. Noe som gjør at en løper stor fare for å være evig singel. Noen følelser oppstår rett og slett ikke så lett. Begge deler. Jeg vet at jeg er mer lidenskapelig og intens enn de fleste. Noe som er en dårlig match med de fleste. Plutselig skjønte jeg deg. Ett heftig menneske. De er det få av. Da er vi to om å være alene om det.
Gjest Gjest Skrevet 14. mai 2010 #9 Skrevet 14. mai 2010 Plutselig skjønte jeg deg. Ett heftig menneske. De er det få av. Da er vi to om å være alene om det. Jeg er også slik da...og jeg har møtt en likedan. Vi drev hverandre til vanvidd - bokstavelig talt dessverre. Men det var utrolig deilig å møte en lik en selv, like ildfull og lidenskapelig.
Gjest TS Skrevet 15. mai 2010 #10 Skrevet 15. mai 2010 Jeg er også slik da...og jeg har møtt en likedan. Vi drev hverandre til vanvidd - bokstavelig talt dessverre. Men det var utrolig deilig å møte en lik en selv, like ildfull og lidenskapelig. Det er noe av dette jeg er litt nysgjerrig på. Jeg ble nemlig akkurat regelrett dumpet, avskjed på grått papir, av mannen jeg trodde var mannen i mitt liv. Han sa at lidenskapen manglet. Interessant, for jeg lurer på hvor jeg har vært som syntes at forholdet faktisk var bra (og jeg kommer fra et ekteskap hvor jeg ikke følte noe som helst). Men den voldsomme gjensidige intensiteten som var der i starten var nok gått over i noe annet- for hans del! Og hadde den det for hans del så må man jo kune si at forholdet ikke var lidenskapelig, det er en gjensidig greie. Helt utrolig vondt å høre at den ferien jeg syntes var bra ble for han en bekreftelse på at det var feil. Så feil kan man ta... Problemet er at han sammenliknet vårt forhold i ett og alt med forholdet til sin X som visstnok var helt utrolig lidenskapelig i to år frem til hun brått døde. Og det blir det vanskelig å måle seg med. Samtidig så anser jeg ikke meg selv som "ikke lidenskapelig", men ja/nei kanskje ikke like ivrig etter sex på et flytoalett. Men jeg har for få referanserammer, så derfor er jeg usikker på om lidenskapelig er noe man er eller noe man blir gitt hvem man er sammen med? Interessant også din opplevelse av at dere "drev hverandre til vanvidd" som du sier. Og kanskje det litt skumle med å bli så opphengt i det at har man først opplevd det så blir det vanskelig å akseptere noe som er "mindre".
Champagne Skrevet 15. mai 2010 #11 Skrevet 15. mai 2010 Jeg er et følelsesmenneske og da blir det lett lidenskap! Er man mer av den fornuftige typen tror jeg at lidenskapen ikke kommer så lett. Men; min forrige ex var like følelsesmenneske som meg, og når det var bra, så var det oppi skyene, men når det var dårlig, da var det tilsvarende dårlig også. Følelsene blir så sterke begge veier, og det kan være veldig slitsomt.
Gjest brutal_mann Skrevet 15. mai 2010 #12 Skrevet 15. mai 2010 Sex på et flytoalett er ikke lidenskap, det er et seksuelt ladet kick. Lidenskap handler om å elske uendelig, hemningsløst og intenst.
Karry Skrevet 15. mai 2010 #13 Skrevet 15. mai 2010 Sex på et flytoalett er ikke lidenskap, det er et seksuelt ladet kick. Lidenskap handler om å elske uendelig, hemningsløst og intenst. Jepp
Gjest Gjest Skrevet 15. mai 2010 #14 Skrevet 15. mai 2010 Lidenskap er intensitet og galskap. INgen regler gjelder i kampen for å få hverandre. En er mentalt og fysisk sammensmeltet og føler seg bare hel sammen med den andre. sex'en er overjordisk, grisete, svett og varm. Dagene er fulle av smil, flørt og elektrisk steming. En føler så intenst at en er redd for å bli gal. Da, og bare da, er det ekte lidenskap. Herregud som jeg savner det Signerer, signerer og signerer! Jeg har vært i et fohold som var grenseløst lidenskapelig, det var bare oss, i vår egen lille rosa bobble. Det var ikke bare sexen som var fantastisk, men følelsen av begjær, komlimenter, de stadige berøringene, kline hvor som helst når som helst... Vi var begge voksne med barn på hver vår kant, så det var på ingen måte en intens ungdomsforelskelse. Herregud som vi savner hverandre og det vi hadde! Forholdet tok slutt pga omstendigheter, men vi holder fortsatt kontakten (uten å treffes....). Noen kan få frem det beste i et menneske, andre ikke..... For HI sin del så tror jeg det handlet mest om en glorifisert exdame og mangel på lidenskap ble en grei forklaring.
Gjest TS Skrevet 16. mai 2010 #15 Skrevet 16. mai 2010 Signerer, signerer og signerer! Jeg har vært i et fohold som var grenseløst lidenskapelig, det var bare oss, i vår egen lille rosa bobble. Det var ikke bare sexen som var fantastisk, men følelsen av begjær, komlimenter, de stadige berøringene, kline hvor som helst når som helst... Vi var begge voksne med barn på hver vår kant, så det var på ingen måte en intens ungdomsforelskelse. Herregud som vi savner hverandre og det vi hadde! Forholdet tok slutt pga omstendigheter, men vi holder fortsatt kontakten (uten å treffes....). Noen kan få frem det beste i et menneske, andre ikke..... For HI sin del så tror jeg det handlet mest om en glorifisert exdame og mangel på lidenskap ble en grei forklaring. Jada, det handler nok som du sier om en "glorifisering" av Xdame i mitt tilfelle, men nå er det nå engang hans referanse og helt klare forventningsnivå ift vårt forhold. Det kan jeg gjøre lite med. Kjennes imidlertid som å få en veritabel knytteneve i mellomgulvet...kjenner at det avtrykket sitter ganske hardt og brutalt dessverre når man får det uttrykt så til de grader i klartekst...
Gjest -L- Skrevet 16. mai 2010 #16 Skrevet 16. mai 2010 Eg tror ikkje du tolker feil, men du ser litt feil på det. Fra din side har jo det vært lidenskap, men man kan jo aldri 100% sikkert vite hva den andre personen føler og eventuelt hvordan h*n tolker ting, i dette tilfellet lidenskap.
Gjest TS Skrevet 16. mai 2010 #17 Skrevet 16. mai 2010 Eg tror ikkje du tolker feil, men du ser litt feil på det. Fra din side har jo det vært lidenskap, men man kan jo aldri 100% sikkert vite hva den andre personen føler og eventuelt hvordan h*n tolker ting, i dette tilfellet lidenskap. Det kan nok tenkes. Men jeg tror nok som noen påpeker her at det som kjennetegner et lidenskapelig FORHOLD må innebære at begge parter sånn sett er like "PÅ" slik at forholdet gir den voldsomme intensiteten. Med andre ord tolker jeg det dithen at det ikke var en slik relasjon vi oppnådde uten at det kanskje er mulig å vite hvorfor da...
Gjest TS Skrevet 16. mai 2010 #18 Skrevet 16. mai 2010 Eg tror ikkje du tolker feil, men du ser litt feil på det. Fra din side har jo det vært lidenskap, men man kan jo aldri 100% sikkert vite hva den andre personen føler og eventuelt hvordan h*n tolker ting, i dette tilfellet lidenskap. ...men det gir antakelig ikke noe å filosofere over det...jeg følte det elektrisk...
Gjest Gjest Skrevet 16. mai 2010 #19 Skrevet 16. mai 2010 Det er noe av dette jeg er litt nysgjerrig på. Jeg ble nemlig akkurat regelrett dumpet, avskjed på grått papir, av mannen jeg trodde var mannen i mitt liv. Han sa at lidenskapen manglet. Interessant, for jeg lurer på hvor jeg har vært som syntes at forholdet faktisk var bra (og jeg kommer fra et ekteskap hvor jeg ikke følte noe som helst). Men den voldsomme gjensidige intensiteten som var der i starten var nok gått over i noe annet- for hans del! Og hadde den det for hans del så må man jo kune si at forholdet ikke var lidenskapelig, det er en gjensidig greie. Helt utrolig vondt å høre at den ferien jeg syntes var bra ble for han en bekreftelse på at det var feil. Så feil kan man ta... Problemet er at han sammenliknet vårt forhold i ett og alt med forholdet til sin X som visstnok var helt utrolig lidenskapelig i to år frem til hun brått døde. Og det blir det vanskelig å måle seg med. Samtidig så anser jeg ikke meg selv som "ikke lidenskapelig", men ja/nei kanskje ikke like ivrig etter sex på et flytoalett. Men jeg har for få referanserammer, så derfor er jeg usikker på om lidenskapelig er noe man er eller noe man blir gitt hvem man er sammen med? Interessant også din opplevelse av at dere "drev hverandre til vanvidd" som du sier. Og kanskje det litt skumle med å bli så opphengt i det at har man først opplevd det så blir det vanskelig å akseptere noe som er "mindre". Ja, jeg merker at det er litt skummelt å gå inn i noe der han ikke viser så mye interesse som han her gjorde...det var bare så utrolig deilig å ikke alltid være den som tar initiativet! For jeg er fryktelig utålmodig..haha. Men på den annen side så var han sjalu, kontrollerende og voldelig. Vi kranglet så busta føyk. Men han elsket meg og jeg elsket han.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå