Gjest AnonymBruker Skrevet 13. mai 2010 #1 Skrevet 13. mai 2010 Jeg har møtt barna til min nye kjæreste noen ganger siste tiden. Til sommeren skal vi på hytta i 3 uker, og er forhåpentligvis litt bedre kjent med dem til da. Jeg er litt nervøs. For at dem ikke skal like meg. Eller for at jeg blir en dårlig "svigermor". Jeg har lite erfaringer med barn, og i hvert fall "morsrollen". Barna er utrolig nydelige og snille. Vil vise meg ting dem har fått av besteforeldre og venner. Ting dem har laget. Jeg smiler alltid stort, men vet ikke alltid helt hva jeg skal si. Føler meg bare så uerfaren.. Noen der ute i samme situasjon? Som kanskje har noen tips?
Gjest Whitelines Skrevet 13. mai 2010 #3 Skrevet 13. mai 2010 "Stemor", da kanskje? =) Har aldri vært i samme situasjon selv, men kan tenke meg at det kan være skummelt. Har ikke veldig mye erfaring med barn selv, men har jo selv hatt både stefedre og stemødre da jeg var lita. Kan jo svare utifra det? Jeg likte aldri de som prøvde for mye. Likte best å komme til dem selv, som du sier at dine stebarn har gjort, for å vise ting o.l. Selvsagt skulle de vise en naturlig interesse, det er alltid bra, men det virker det som om du klarer allerede. Det kan være veldig vanskelig å komme på hva man skal si til barn noen ganger, men å gi skryt og å stille spørsmål opplevde jeg som veldig positivt. Elsket å fortelle om hverdagen min til stemor eller stefar, om skole og venner o.l, spesiellt når de var nye og ukjente mennesker for meg. Jeg tror det er så mye svar jeg kan gi deg egentlig. Jeg har jo ikke vært i dine sko, men har som sagt vært "barnet" i situasjonen. Husk at det ikke alltid er enkelt for barn når pappa eller mamma har fått seg ny kjæreste. Nå virker det som om de har mottatt deg med åpne armer, så det går nok greit, men det finnes de barn som har bestemt seg for å mislike pappas kjæreste unsett hvor snill hun er. Lykke til!
Gjest AnonymBruker Skrevet 13. mai 2010 #4 Skrevet 13. mai 2010 "Stemor", da kanskje? =) Har aldri vært i samme situasjon selv, men kan tenke meg at det kan være skummelt. Har ikke veldig mye erfaring med barn selv, men har jo selv hatt både stefedre og stemødre da jeg var lita. Kan jo svare utifra det? Jeg likte aldri de som prøvde for mye. Likte best å komme til dem selv, som du sier at dine stebarn har gjort, for å vise ting o.l. Selvsagt skulle de vise en naturlig interesse, det er alltid bra, men det virker det som om du klarer allerede. Det kan være veldig vanskelig å komme på hva man skal si til barn noen ganger, men å gi skryt og å stille spørsmål opplevde jeg som veldig positivt. Elsket å fortelle om hverdagen min til stemor eller stefar, om skole og venner o.l, spesiellt når de var nye og ukjente mennesker for meg. Jeg tror det er så mye svar jeg kan gi deg egentlig. Jeg har jo ikke vært i dine sko, men har som sagt vært "barnet" i situasjonen. Husk at det ikke alltid er enkelt for barn når pappa eller mamma har fått seg ny kjæreste. Nå virker det som om de har mottatt deg med åpne armer, så det går nok greit, men det finnes de barn som har bestemt seg for å mislike pappas kjæreste unsett hvor snill hun er. Lykke til! Ha ha! Jeg mente stemor ja... Kanskje lurt å redigere innlegget litt. Takk for et godt svar!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå