Gå til innhold

Kan man bruke sort kjole i bryllup?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg skal være med kjæresten i bryllup til hans tante nå snart. har kjøpt en pen sort kjole jeg hadde tenkt å ha på meg. Men nå hører jeg at man ikke skal bruke sort i bryllup, og er litt rådvill.. Har en annen ganske ny kjole også, men den er liksom litt mer "tøff" og ikke så pyntet. Hvor pyntet skal man forresten være i bryllup? Kjempepynta?

Har ikke vært sammen med kjæresten kjempelenge, og har ikke møtt mer av familien hans, enn foreldre, besteforeldre og søsken, så vil ikke tråkke i salaten for å si det sånn.. :P

Help meee...!

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Du kan det! Bare ikke blir for "begravelsesaktig" i tilbehøret.

Kanskje pynte med et fargerikt sjal?

Gjest Bianca26
Skrevet

Jeg skal være med kjæresten i bryllup til hans tante nå snart. har kjøpt en pen sort kjole jeg hadde tenkt å ha på meg. Men nå hører jeg at man ikke skal bruke sort i bryllup, og er litt rådvill.. Har en annen ganske ny kjole også, men den er liksom litt mer "tøff" og ikke så pyntet. Hvor pyntet skal man forresten være i bryllup? Kjempepynta?

Har ikke vært sammen med kjæresten kjempelenge, og har ikke møtt mer av familien hans, enn foreldre, besteforeldre og søsken, så vil ikke tråkke i salaten for å si det sånn.. :P

Help meee...!

Hvis kjolen ikke ser begravelsesaktig ut men party ut så gjør det vel ingenting. Skjønner ikke problemet. Svart er jo en kul kontrast til hvitt.

Gjest Syringa_Lilac
Skrevet

Du kan det ja, men bruk litt fargerikt tilbehør/sko så du ikkje ser ut som du skal i begravelse istedefor :gjeiper:

Skrevet

Vil si at den ikke er begravelsesaktig.. Men jeg vet ikke heeelt hva som legges i utrykket begravelsesaktig heller da :P

Det er en type kjole jeg ville tatt på meg om jeg skulle på "pen pynta fest" om dere skjønner..:P

rekker meg til knærne, og har litt sløyfer og bånd rundt livet...

Gjest Bianca26
Skrevet

Vil si at den ikke er begravelsesaktig.. Men jeg vet ikke heeelt hva som legges i utrykket begravelsesaktig heller da :P

Det er en type kjole jeg ville tatt på meg om jeg skulle på "pen pynta fest" om dere skjønner..:P

rekker meg til knærne, og har litt sløyfer og bånd rundt livet...

Ha gullfarget tilbehør. Gull fargede sko f. eks, så blir ikke alt svart.

Skrevet

Hvis du har sorte sko og veske til blir det begravelsesaktig.

Bruker du tilbehør med farger blir det mere festpyntet.

Du blir nok kjemmpepen. :jepp:

Gjest Trajan
Skrevet

Det var faktisk ikke unormalt og bruke svart kjole før i tiden....

Skrevet

Jeg mener man kan bruke både rødt og sort i et brullup. Bare hvitt man må holde seg unna.

Gjest Dainty
Skrevet (endret)

Jeg mener man kan bruke både rødt og sort i et brullup. Bare hvitt man må holde seg unna.

Jeg skjønner faktisk ikke helt greia med hvitt heller, jeg. Å ha på seg f.eks. en enkel, knelang kjole i kremhvitt, med knallfarget veske og sko - hvorfor skulle ikke dette være ok, spesielt i et sommerbryllup? Ingen vil vel forveksle deg med bruden, som har kjole med slep, slør, og er generelt mye mer pyntet og stæsjet.

Er litt slitsomt med disse (etter min mening unødvendige) fargekodene i grunn! Om man vil investere i en dyr selskapskjole, så velger man jo ofte nettopp sort eller hvitt, fordi det er nøytrale farger man ikke går lei av og som man stadig kan fornye med forskjellig tilbehør.

Men, det er jo brudens dag, så hun får regjere som hun vil denne ene dagen :)

Endret av Dainty
Skrevet

Er enig med de over at du kan ha sort kjole, men litt farger på tilbehøret.. kanskje et stort kjede eller noe også.. Så lenge kjole ikke har lange armer og er heldekkende liksom.. men det tviler jeg på at du har kjøpt..

I forrige bryllup jeg var i var det ei med sort kjole som hadde fint tilbahør og det var kjempefint.. Var også ei med KNÆSJ RØD kjole som ikke var like fint, men i dag bruker folk alt som er.. så du trenger ikke bekymre deg.. (Leste forresten at rød kjole betyr at du har liggi med brudgommen) :hoho:

Skrevet

hadde svart kjole i min brors bryllup.

Skrevet

Jeg skjønner faktisk ikke helt greia med hvitt heller, jeg. Å ha på seg f.eks. en enkel, knelang kjole i kremhvitt, med knallfarget veske og sko - hvorfor skulle ikke dette være ok, spesielt i et sommerbryllup? Ingen vil vel forveksle deg med bruden, som har kjole med slep, slør, og er generelt mye mer pyntet og stæsjet.

Er litt slitsomt med disse (etter min mening unødvendige) fargekodene i grunn! Om man vil investere i en dyr selskapskjole, så velger man jo ofte nettopp sort eller hvitt, fordi det er nøytrale farger man ikke går lei av og som man stadig kan fornye med forskjellig tilbehør.

Men, det er jo brudens dag, så hun får regjere som hun vil denne ene dagen :)

Det er ikke alle bruder som bruker lang kjole, slør og masse pynt.

Mange vil ha en kun ha en enkel hvit kjole og vanlige smykker.

Jeg så et tv program for noen år siden om en gjeng venner/famillie som skulle arrangere bryllupet for et par.

Den profesjonelle bryllupskoorinatoren kom i en enkel kremhvit knelang drakt. Problemet var at bruden hadde også en enkel knelang kremhvit kjole uten slør ol. Så jeg ble flere ganger usikker på hvem som var bruden.

Og det er jo denne dagen hun skal stråle og være midtpunktet sammen med mannen sin.

Utenom hvitt brød jeg med ikke en døyt om hvilken farge gjestene hadde på antrekkene sine i mitt bryllup.

Skrevet

Jeg skjønner ikke greia med at alle skal ha svarte kjoler? Det er faktisk veldig mange som ikke kler sort, men som på død og liv skal kle seg i den fargen. Er en skikkelig uting! Men hvis man skal ha svart så ha en skikkelig sprek farge til! Rosa f.eks og la det gå igjen i smykker, sjal, sko, etc.

Skrevet

Jeg som brud skal ha en enkel, knelang kjole og ikke noe slør. Du vet ALDRI hva slags stil bruden har, og derfor kjører man safe og ligger unna hvitt.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Er enig med de over at du kan ha sort kjole, men litt farger på tilbehøret.. kanskje et stort kjede eller noe også.. Så lenge kjole ikke har lange armer og er heldekkende liksom.. men det tviler jeg på at du har kjøpt..

I forrige bryllup jeg var i var det ei med sort kjole som hadde fint tilbahør og det var kjempefint.. Var også ei med KNÆSJ RØD kjole som ikke var like fint, men i dag bruker folk alt som er.. så du trenger ikke bekymre deg.. (Leste forresten at rød kjole betyr at du har liggi med brudgommen) :hoho:

Jeg skjønte ikke dette helt jeg. Var det SÅ stygt med rød kjole?

Gjest ThatWoodcut
Skrevet

Jeg har akkurat samme situasjon som TS, kjærestens tante som jeg har møtt en gang i døren bare.

Jeg er har valgt ut en svart tubekjole som rekker meg til knærne med et veldig fargerikt sjal og røde sko som matcher sjalet for å unngå at det blir for mørkt=)

Skrevet

Jeg giftet meg for kort tid siden og der var det både folk i sorte og hvite kjoler - i alle slags lengder. Så lenge det ikke ser ut som at du skal i begravelse ser jeg ikke problemet. :jepp:

Skrevet

jeg synes det er helt greit å bruke svart kjole.. vi skal gifte oss i mai neste år og jeg vill heller at folk skal komme i krem farget kjole enn i en svart kjole.. i invitasjonen min skal jeg skrive veldig spesifik ang kleskoden, jeg skal ha veldig sånn pastellfarger og vil helst ikke ha svarte kjoler :P vil at det skal være sommersligt..

Gjest redstar
Skrevet

Jeg hadde selv aldri gått i en sort kjole i bryllup men jeg har vært i store selvskap der andre har hatt sort kjole, med fargerikt/fresht tilbehør(gjerne sjal som tidligere nevt) men kjører gjerne en litt mer "røff" stil i svart og det synes jeg egentlig er ganske kult om man klarer og få til stilen riktig.

Jeg synes du bør gå får den sorte kjolen og noe stilig tilbehør:)

Kos deg masse :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...