Gå til innhold

Tujabusker fulle av edderkopper

Anbefalte innlegg

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Hallo!

Jeg har en fem-seks tujabusker stående i hagen, og disse har blitt innvadert av edderkopper!

Da jeg stod ute i sted og kikket talte jeg 40 stykker. Små, som bor sammen i nett..

Uheldigvis er buskene plassert rett under soveromsvinduene i huset mitt, og hvert år kommer det masse edderkopper inn på besøk om vi har vinduene åpne om natten. Har satt opp finmasket insektnetting forran vinduene uten at det hjelper noe.

Dessuten lager de spindelvev rett forran inngangsdøra sånn at man risikerer å få edderkopper i håret når man går ut og inn av døra om morran/kvelden.

Er det noen som har noen gode råd, eller kjerringråd, om hvordan jeg

A) Fjerner edderkoppene fra buskene permanent

B) Hindrer dem i å komme inn om vinduene står åpne?

Alle råd tas imot med stor takk, jeg orker ikke mer edderkopper!

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Prøv Masta Kill enten direkte på buskene, eller rundt vindu og andre steder dere ikke vil ha edderkoppene.

Endret av LilleBille
Skrevet

Vi kjøpte en spray på Jernia, som visstnok skal drepe dem, og også forhindre dem å gå på områder man sprayer. Den funker ikke så godt til å drepe de svære monsterkoppene vi hadde der vi bodde før, men kan godt hende den funker på mindre ekkelkopper. Om den funker på å hindre ekkelkoppene å gå over der det er sprayet vet jeg ikke helt; jeg torde aldri å eksprimentere med åpent vindu... Du vet jo hvordan det så ut der, lissom.

Om du har sånn netting som er festet med borrelås, så funker ikke det i det hele tatt. Det er masse småhull som de sniker seg inn. Beste løsningen er å få satt opp sånne ordentlige rammer med myggnett, men det koster endel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...