Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg og venninna mi har fått et helt vilt forslag for oss når det gjelder hennes bryllup. Bryllupet er helt i startfasen av planleggingen... men vi har tenkt på hest & vogn. vil at alle gjestene skal bli kjørt i hest og vogn frem til lokalet. Men problemet er at det kommer kanskje nærmere 80 gjester. Så da blir de jo en god del vogner og hester. Regner med at det kanskje er plass til 5-6 i hver vogn, så da blir det jo 14-16 vogner kanskje..

Helst skulle også hestene vært hvite og vognene hvite. men er vognene sorte eller blå for eksempel går det jo også an å legge et slags hvitt teppe rundt eller noe sånt.

Men problemet er HVOR går det an å leie noe slikt? Og er det mulig å få leid sååå mange? Og hva ville det i såfall kostet?? Bor i Vestfold..

Hvis dere også vet om et sted man kan dra til og holde bryllup hvor det er kanskje lettere å få til noe slikt så gjerne kom med forslag om det også. Dette skal være et slags winter wonderland, ekstravagant bryllup!

Håper dere som har litt peil på dette kan komme med noen forslag! =)

Endret av ASU
Skrevet

:overrasket:

Det tror jeg kan bli vanskelig å få til...

Skrevet (endret)

Kan hende det blir vanskelig å få tak i så mange ekvipasjer, er vel ikke så mange som har fine kjørevogner (og det blir jo 28-32 hester det er snakk om). En mulighet er jo å ta flere turer, om de tar tre turer hver, så er dere jo nede i 5-6 stk. Gjestene trenger jo ikke fraktes lange veien for å få "feelingen" der!

Vet det er mange rundt omkring i norges land som driver med oppdragskjøring. Det gjelder vel å forhøre seg rundt om med staller, evt. henvende seg gjennom forumet på hest.no

Endret av Nalla
Gjest navnelapp
Skrevet

Dette høyrest villt dyrt ut. I Vestfold klarer du kanskje å skrape saman 6-8 ekvipasjar, som då skal køyre rundt fire turar. Alle gjestane må vente, og turen frå kyrkja til lokalet bør ikkje ta meir enn ti minutt, så skal vognene køyre tilbake (nye ti minutt) og så neste pulje. Det vil altså ta ein time og tjue minutt for kvar ekvipasje.

Ingen seriøse hestefolk vil frakte hest og karjol (stor lastebil må til) for mindre enn 4-5 tusen per ekvipasje, så då har du svidd av nærare 40 000,- på å køyre med hest ei strekning folk enkelt kan gå eller transportere seg sjølv med bilar (som det uansett er praktisk å ha ved festlokalet fordi det er derfrå dei skal dra til slutt).

Kom tilbake til moder jord, med mindre dokke har så mykje pengar at dokke slit med kva dokke skal bruke dei til.

Skrevet

Ja, det er sjeldent jeg sier bridezilla, men i dette tilfellet så mener jeg virkelig det altså...

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Tror det er svært få hvite vogner i Norge, de fleste som finnes er gamle som er restaurerte og stort sett svarte. Synes dette høres i overkant ambisiøst ut, spesielt hvis hestene skal være hvite også. Tror jeg bare hadde droppet det, det kommer til å bli svindyrt.

Skrevet

kunne det ikke heller vært en ide åheller fokusere på brudefolket og næmeste famile slik som mor, far og forlover til begge?

80 stk i hest og vogn høres vilt ut spør du meg, men det blir vel en smakssak. En hyggelig ide, men lite gjennomførbart.

Skrevet

Dette hørtes egentlig mer ut som en fantasi enn noe som faktisk lar seg gjennomføre. Tror heller jeg ville hatt hest og vogn til brudeparet og så få man frakte gjestene på annet vis. Det er mye jobb for hestene og skulle dra vogner fulle av voksne mennesker og så måtte gå mange runder. Som hesteeier hadde jeg aldri brukt min hest til noe sånt!

Skrevet

Jeg har tenkt mye på dette selv..

Men tror hvis man skulle få det til må man ha sånn astørre vogn med to hester som kan ta flere også fin vogn til brudepar, foreldre og forlovere e.l.

Men vet ikke hvor, hvordan, pris eller noe..si ifra hvis du finner noen løsning, dette vil vi å ;)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Det finnes jo ganske mange som arrangerer kanefarter osv, og gjerne flere hesteeiere som samarbeider om dette spesielt i turistområder og slikt. Men det blir straks mye vanskeligere når man stiller krav til at hestene og vognene skal være hvite - det er tross alt ganske uvanlige farger, spesielt når det gjelder innkjørte hester vil jeg tro (mye oftere det er diverse kaldblods, disse er sjelden skimler). Jeg tviler veldig sterkt på at det er gjennomførbart på den måten dere i utgangspunktet har tenkt, men det går kanskje an å spinne videre til noe som går an...

Skrevet

Jeg har tenkt mye på dette selv..

Men tror hvis man skulle få det til må man ha sånn astørre vogn med to hester som kan ta flere også fin vogn til brudepar, foreldre og forlovere e.l.

Men vet ikke hvor, hvordan, pris eller noe..si ifra hvis du finner noen løsning, dette vil vi å ;)

Så bra det er flere som tenker på slikt! hehe. Regnet med noen av kommentarene som har kommet her, men det er jo typisk Norge da;)

Skal si ifa hvis vi finner ut av det. Du må gjerne si ifra du også! ;)

Skrevet

Jeg vil heller være typisk norsk enn typisk bridezilla, men det er nå bare meg.

Skrevet

Jeg hadde satt pris på å få vite om dette ved innbydelse, slik at jeg kunnet takke nei til bryllupet. Er så allergisk mot hest at å være med på noe slikt er fullstendig uaktuelt.

Gjest SmallTalk
Skrevet

Jeg hadde satt pris på å få vite om dette ved innbydelse, slik at jeg kunnet takke nei til bryllupet. Er så allergisk mot hest at å være med på noe slikt er fullstendig uaktuelt.

Samme her... :sjenert:

Da måtte jeg ihvertfall ha begynt forebygging med astmamedisiner og allergitabletter lang tid i forveien, og det er ikke noe jeg gjør frivillig, for å si det sånn.

Skrevet

Jeg vil heller være typisk norsk enn typisk bridezilla, men det er nå bare meg.

haha, da vil jeg gjerne høre hva du mener med bridezilla!! For der tror jeg du tar grundig feil;) Selvom noen aspirerer litt høyere enn deg, trenger de ikke være noen bridezilla fordet... bridezilla er noe helt annet.

Skrevet

Jeg mener det er bridezilla når man fabler om å frakte 80 gjester i hest og vogn (noe som burde si seg selv at er utrolig vanskelig og dyrt å få til), og har strenge preferanser på hvilke farger det skal være på både hestene og vogna... Det blir litt som hun som ville ri på ponni INN i kirken og opp midtgangen.

Det viktigste er at man skal bli gift, ikke om fargen på strømpebåndet matcher serviettene, dekorrosene på invitasjonene og slipset til brudgommen.

Skrevet

Jeg mener det er bridezilla når man fabler om å frakte 80 gjester i hest og vogn (noe som burde si seg selv at er utrolig vanskelig og dyrt å få til), og har strenge preferanser på hvilke farger det skal være på både hestene og vogna... Det blir litt som hun som ville ri på ponni INN i kirken og opp midtgangen.

Det viktigste er at man skal bli gift, ikke om fargen på strømpebåndet matcher serviettene, dekorrosene på invitasjonene og slipset til brudgommen.

haha, okey if you say so... det er jo DIN oppfatning.. ikke min. Jeg mener at har man råd og mulighet, så hvorfor ikke? hvorfor nøye seg med alminnelige ting?? Hvorfor ikke strekke seg litt lenger om man vil og kan?

Her er definisjonen på bridezilla forresten:

Bridezilla is a difficult, unpleasant, perfectionist bride who leaves aggravated family, friends and bridal vendors in her wake. She is often called greedy, selfish, and spoiled; not caring about the people that she hurts to get exactly what she wants on her perfect day.

Utenom at du kanskje synes jeg virker bortskjemt så kan jeg ikke akkurat si at noe av det andre passer. Jeg har ikke planlagt eller gjort noe som ville gjort familien irritert, og heller ikke gjort noe som ville såret noen. Jeg bryr meg om menneskene rundt meg, ellers hadde jeg vel for fader meg bare prioritert at brudgom og jeg skulle bli fraktet i hest og vogn?? eller?? Og hvilken brud er det vel ikke som ikke vil ha ting slik hun vil på bryllupsdagen? Nei dette blir for dumt for meg...

Skrevet

Hmm så nå er det plutselig ditt bryllup?

Skrevet

Hmm så nå er det plutselig ditt bryllup?

venninnen min har ikke profil her, og fikk ikke skrevet som gjest slik som før.... derfor det ble skrevet fra denne profilen i utgangspunktet. Men er ikke fremmed for tanken om hest & vogn jeg heller;) Er jo noe vi kom på sammen, så... hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...