Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikke brukt foundation veldig lenge, bruker det heller ikke veldig ofte. Bruker det hvis jeg skal ut på byen, eller når jeg skal noe annet spesielt, og en sjelden gang om jeg er i sminke-humøret når jeg står opp og har god tid.

Jeg kjøpte første gang fra Tikei prøver på Cool 1 og cool 2, Neutral 1 og Neutral 2, Peach 1 og Peach 2. Da de kom prøvde jeg å gå med en stripe av hver i ansiktet i noen timer, og det var Peach 1 som ble mest "borte" i huden min. Så derfor har jeg brukt den. Neutral 1 kan jeg også bruke, men jeg har ikke brukt den da.

Men nå har jeg jo fått farge i ansiktet etter å ha vært mye ute i solen. (med "fint" solbrilleskille, hehe). Prøven på P1 er tom, så jeg tenkte å bestille meg en ny stor, ikke bare prøve. Men skal jeg da bestille P1 selv om jeg har fått farge i ansiktet? Vil jeg ikke bli blek igjen da ift at jeg nå har fått farge? Burde jeg bestille en nyanse mørkere eller hva?

Er i grunnen egentlig litt grønn på dette med foundation. All annen sminke har jeg brukt i mange år, men foundation har jeg ikke peil på.

Anyone?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg lurte veldig på det samme når jeg kjøpte min, men endte opp med Cool 1, som passet perfekt på min vinterbleke hud. Det er noen mnd. siden nå og jeg har fått mer farge, men det passer helt fint ennå.:)

Jeg vet ikke hva som kommer til å passe deg, men jeg synes fargeforskjellen var stor mellom to hakk (i cool).

Skrevet

Jeg bruker P2 til vanlig, men nå når jeg begynner å få litt farge har jeg bestilt noen prøver av P3 + en tom foundationboks. Så blander jeg bare P2 og P3 :-)

Skrevet

Smart! :) Kanskje jeg skal gjøre det sånn også :) Takk!

Skrevet

Jeg vet ikke hva som kommer til å passe deg, men jeg synes fargeforskjellen var stor mellom to hakk (i cool).

Det syntes jeg og. Jeg kunne i grunnen godt bruke både Neutral 1, Peach 1 og Cool 1 utifra hvilke som ble mest like min normale hud når jeg prøvde dem med tykke streker i ansiktet.

Men både N2, C2 og P2 ble liksom så mye mørkere syntes jeg.

Derfor er det sikkert lurt som psawyer skriver, å blande P1 og P2 for min del :)Men tror jammen jeg bare skal bestille et par prøver av hver nå og, for å se først.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...