Møffi Skrevet 13. mai 2010 #1 Skrevet 13. mai 2010 Jeg hadde sett for meg å lage et hefte der fremgangen i vielsen og salmene står, men mamma og svigermor lurte på hvorfor det? Alle salmene står jo i og for seg i salmeboka, og så ble jeg plutselig veldig usikker på om det bare er i begravelser man har sanghefte? :klø: Hva gjør dere? Hjelp!
silverdoe Skrevet 13. mai 2010 #2 Skrevet 13. mai 2010 Vi hadde sanghefte, som vi leverte ved døra, slik at folk slapp salmebøkene. I heftet stod det som skulle skje, altså gangen i seremonien. Og tekstane til songane stod der også, og det var veldig greit, for då kunne vi bruke salmar som ikkje stod i salmeboka til kyrkja, men i ei anna salmebok (hehe, viss du skjønte det ) Og så hadde vi eit fint bilete og litt pynt på framsida, så vart det veldig bra Det er vanleg å ha sanghefte i vigsler også, trur jo eg da..
Snart Frue Skrevet 13. mai 2010 #3 Skrevet 13. mai 2010 Trykte dere opp disse selv eller hjalp "kirken" dere med dette?
Møffi Skrevet 13. mai 2010 Forfatter #4 Skrevet 13. mai 2010 Åja, det lurer jeg også på! Tror forresten det blir sanghefte.
Gjest Pippelipp Skrevet 13. mai 2010 #5 Skrevet 13. mai 2010 Vi skal ha sanghefte sånn som du beskriver det, vi kommer til å trykke opp selv og klippe og lime på forsidene. Nå skal det også nevnes at vi bare blir 36 stykker, så jeg må ikke klippe og lime hundre sanghefter. Jeg lager layouten på macen, printer ut sidene og tar dem med til copyshop. Der skalerer jeg ned og lager heftene og forsidene lager jeg for hånd av tykkere, farget papir som jeg fester på de koperte heftene og så klipper og limer jeg på forsidene
Gjest Blondie65 Skrevet 13. mai 2010 #6 Skrevet 13. mai 2010 Og jeg hadde ikke brukt en krone på dette da det blir både dyrt nok og nok å gjøre med bryllup fra før.
Sol79 Skrevet 13. mai 2010 #7 Skrevet 13. mai 2010 Jeg har aldri vært i et bryllup der man ikke har fått sanghefte. Det er da uansett ikke store kostnaden, så lenge man lager de selv.
LimaLama Skrevet 13. mai 2010 #8 Skrevet 13. mai 2010 Vi lager sanghefter til kirken. (Synes personlig at det er litt styr med salmebøker...) Det er jo plass til å skrive inn både gangen i bryllupet og teksten på salmene...så hvorfor ikke... Kirken er jo som nevnt tidligere pakket inn i hvit plast pga. renovering.... Jeg har derfor tegnet en pennetegning av kirken for å ha på forsiden..... (Prøver å overbevise meg om at det blir så bra så....)
lilleGrethe Skrevet 13. mai 2010 #9 Skrevet 13. mai 2010 Vi skal ha sanghefter. Det er fint for gjestene å kunne følge med på hva som skjer, og så slipper man å vente på at folk skal finne frem i salmeboka. Dessuten synes jeg det er et hyggelig minne - jeg tar vare på sånne hefter fra brylluper, sammen med invitasjonen og bordkortet. Det koster som regel ikke så mye heller, man kan printe det på en printer hjemme, eller som vi har tenkt å gjøre, bruke trykkeriet på jobben til pappa..
Shamira Skrevet 13. mai 2010 #10 Skrevet 13. mai 2010 (endret) Vi skal lage ark vi, ikke sanghefter. PÅ arket står det salmene, og gangen i vielsen. Det blir pyntet, og laget slik vi vil ha. Endret 13. mai 2010 av Voksen JuniBrud
Gjest Iril Skrevet 13. mai 2010 #11 Skrevet 13. mai 2010 Vi brukte denne malen (litt ned på siden) for å lage kirkeprogram.
hegejenta30 Skrevet 13. mai 2010 #12 Skrevet 13. mai 2010 Hadde vi skulle hatt fler enn den aller nærmeste familie (foreldre og søsken plus forlovere) i kirken hadde jeg definitivt ordnet med kirkeprogram. Det er noe å følge med i for de som ser på. Og som flere her har vært inne på trenger ikke det å koste all verden om man trykker det opp selv. Jeg ville dog spandert på litt finere ark enn vanlig a4 kopi ark. Fins masse fint om man velger noe som koster rundt 4 kr arket hos bokhandlere/panduro.
Møffi Skrevet 14. mai 2010 Forfatter #13 Skrevet 14. mai 2010 Vi brukte denne malen (litt ned på siden) for å lage kirkeprogram. Takk! Var en sånn jeg var på jakt etter
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå