Gjest loren Skrevet 13. mai 2010 #1 Skrevet 13. mai 2010 En god venninne fra ungdomsårene gifter seg 18 juni neste år. Vi vurderte først august neste år, men ser ut til å lande på 2. eller 9. juli. Er det for nært? Finnes det uskrevne regler på dette? Liten tilleggsinfo: Vi skal feire et helt annet sted enn der vi alle bor, 60 mil unna, og det er 4-5 par som er felles venner og dermed felles gjester.
Timar Skrevet 13. mai 2010 #2 Skrevet 13. mai 2010 Tror jeg ville forhørt meg med venninna di Men tror selv jeg ville prøvd å lage avstanden mellom bryllupene så stor som mulig. Noen regler for sånt finnes neppe..
Møffi Skrevet 13. mai 2010 #3 Skrevet 13. mai 2010 Skal noen av dere være hverandres forlovere? I såfall syns jeg det ble litt vel nære.. Hvis ikke og siden det bare er 8-10 som er felles gjester ser jeg ikke problemet. Ser heller ikke noen grunn til at du skulle behøve å spørre venninnen din, men vit at juli også er feriemåned..
Sol79 Skrevet 13. mai 2010 #4 Skrevet 13. mai 2010 Ser ikke problemet. Man har ikke enerett på en hel sommer.
Elizia Skrevet 13. mai 2010 #5 Skrevet 13. mai 2010 Min bror og min kusine feiret bryllup 2 helger på rad. Min kusine gifta seg først og helga etter giftet min bror seg. Og der var jo 50% av gjestene tilstede på begge bryllupene. Jeg syntes ikke det var spesielt rart. Sånn blir det enkelte steder der det er kun en kirke og mange vil gifte seg på sommeren.
Gjest loren Skrevet 13. mai 2010 #6 Skrevet 13. mai 2010 Takk for svarene Vi skal ikke være forlovere for hverandre, begge har valgt søsken Jeg er jo enige med dere at man ikke har enerett på en sommer.. Vil likevel bare høre med henne, bare for å høre reaksjon.. prøve å ringe isted, men hun var opptatt, så jeg får vel snakket med henne. er forøvrig ingen krise for oss å ha i august, men siden det natt til 3. juli er 6 år siden vi ble sammen hadde jo 2. juli vært litt koselig
hegejenta30 Skrevet 13. mai 2010 #7 Skrevet 13. mai 2010 Takk for svarene Vi skal ikke være forlovere for hverandre, begge har valgt søsken Jeg er jo enige med dere at man ikke har enerett på en sommer.. Vil likevel bare høre med henne, bare for å høre reaksjon.. prøve å ringe isted, men hun var opptatt, så jeg får vel snakket med henne. er forøvrig ingen krise for oss å ha i august, men siden det natt til 3. juli er 6 år siden vi ble sammen hadde jo 2. juli vært litt koselig Helt enig med deg i at 2.juli er en fin dag å gifte seg på! :gjeiper: Gifter meg selv den 2.juli (i år)!
Gjest AnonymBruker Skrevet 13. mai 2010 #8 Skrevet 13. mai 2010 Jeg og en barndomsvenninne gifter oss med en ukes mellomrom. De helga før oss. Jeg ble litt snurt når jeg hørte datoen deres (nå høres jeg sikkert skikkelig kjip bridezilla ut, hehe), fordi vi har planlagt i tre år til denne datoen, og de fant ut rett før jul at "hey, vi gifter oss!". Det gjorde meg ikke noe i og for seg, men når det blir helga før, men hvertfall 30 mennesker som skal i bege bryllupene... Og kommentaren hennes var "åja, men jeg kan jo ikke komme i ditt bryllup, for da er vi i Thailand på bryllupsreise!"... Den syntes jeg ble for drøy. Om det hadde vært tidligere på sommeren hadde det ikke gjort meg noe, men det er endel som må reise et stykke, og jeg frykter de vil droppe bryllupet vårt pga. at de ikke gidder å ta samme turen to ganger på én uke.
Daria Skrevet 13. mai 2010 #9 Skrevet 13. mai 2010 Ser ikke problemet -det hadde ikke falt meg inn å spørre henne engang.
Supramundane Skrevet 14. mai 2010 #10 Skrevet 14. mai 2010 Jeg ser ikke problemet, men syns det er en hyggelig gest at du avklarer det med henne.
Glitnir Skrevet 15. mai 2010 #11 Skrevet 15. mai 2010 Det ville jeg ansett som uproblematisk - men er jo uansett en hyggelig gest å informere/avklare med henne.
Concertina Skrevet 15. mai 2010 #12 Skrevet 15. mai 2010 Ser ikke problemet. Noen av våre beste venner giftet seg 2 uker før oss i fjor, og alle våre fellesgjester kom i begge bryllupene.
Gjest loren Skrevet 15. mai 2010 #13 Skrevet 15. mai 2010 :-) Takk for innspill, nå løste det seg veldig fint her, da 9. juli plutselig ble eneste aktuelle dato for lokalet vårt De er tilbake fra bryllupsreise 4. juli, så da får vi med dem, samt at alle fellesgjestene har bekreftet at de skal komme i begge
leana Skrevet 15. mai 2010 #14 Skrevet 15. mai 2010 Jeg hadde personlig ikke brydd meg, men her i gården ble min venninne direkte SINT, og snakket ikke til meg på 3 måneder fordi vi gifter oss samme ÅRstall som dem, selv om det er 10 mnds mellomrom.....
Gjest loren Skrevet 15. mai 2010 #15 Skrevet 15. mai 2010 Jeg hadde personlig ikke brydd meg, men her i gården ble min venninne direkte SINT, og snakket ikke til meg på 3 måneder fordi vi gifter oss samme ÅRstall som dem, selv om det er 10 mnds mellomrom..... Ai...sånt sjokkerer meg litt... at man faktisk blir SINT... også med så langt mellomrom da... =S Sier vel litt om modenheten på den vordende brud... ;P
leana Skrevet 15. mai 2010 #16 Skrevet 15. mai 2010 Ai...sånt sjokkerer meg litt... at man faktisk blir SINT... også med så langt mellomrom da... =S Sier vel litt om modenheten på den vordende brud... ;P Joda... 2010 var hennes år, som skulle handle om henne!!! De giftet seg i begynnelsen av februar, vi har fremdeles mer enn et halvt år igjen til vårt bryllup.
Gjest AnonymBruker Skrevet 15. mai 2010 #17 Skrevet 15. mai 2010 Jeg hadde personlig ikke brydd meg, men her i gården ble min venninne direkte SINT, og snakket ikke til meg på 3 måneder fordi vi gifter oss samme ÅRstall som dem, selv om det er 10 mnds mellomrom..... Herlighet Kan bli kjedelig om bare ett par i familie/bekjentskapskretsen kan gifte seg pr år, i hvert fall for de som må vente i 20-30 år da... Kan skjønne at en må ta det med i vurderingen hvis det er en uke eller to i mellom og gjestene må reise (kanskje to ganger til samme sted når det er i oppvekstbygda), men stort sett tror jeg det løser seg.
Gjest AnonymBruker Skrevet 15. mai 2010 #18 Skrevet 15. mai 2010 Noen svært gode venner av oss gifter seg helga før vi gifter oss. Vi skal ha ca. 10 felles gjester, men de kommer i begge bryllupene. Vi og vennene våre hadde begge avtalt hvilken dato bryllupet skulle stå. Da jeg fortalte henne at vi hadde landet på 19. juni, satt hun der likblek. Det samme hadde de. Heldigvis bestemte de seg for å endre, så nå går det fint Et annet vennepar skal gifte seg helgen etter oss.
Gjest LilleLovely Skrevet 18. mai 2010 #19 Skrevet 18. mai 2010 Både jeg og min forlover skal gifte oss i sommer, med to måneders mellomrom.. håper hun syns det er greit. Hun satte dato et halvt år før meg. Vi har ingen felles gjester da.
LukaFrost Skrevet 18. mai 2010 #20 Skrevet 18. mai 2010 Kjære vene! Man kan da ikke reservere et helt år for seg selv. Når man planlegger et bryllup må man først og fremst ta hensyn til når det passer for den nærmeste familie.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå