Gå til innhold

"Frokostblanding" med frø og frukt/bær

Anbefalte innlegg

Gjest Niema
Skrevet

Er det noen som har en kombinasjon av frø og frukt/bær i kombinasjon med et meieriprodukt som smaker knall? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Cultura og Go`morgen frukt müsli. *nam nam* :)

Eller youghurt med samme type müsli..

Skrevet

Du mener kanskje hjemmelaga du? Sorry, jeg misforstod. :)

Skrevet

Ville bare prøvd meg fram :)

Jeg har flere ganger ristet nøtter og ulike frø i en tørr stekepanne, og blandet havregryn, havrekli, osv i en langpanne og "stekt" blandingen i ovnen :) Da får de veldig god smak. Eventuelt kan du ta noen skjeer med honning i blandingen, som blandes med grynene under steking. Olympiatoppen har lagt ut en oppskrift på dette, men det finnes helt klart flere ulike versjoner hvis du søker litt rundt :)

For min del, syns jeg det er veldig godt med friske bær i frokostblandingen. Er jo litt dyrt å kjøpe feks blåbær på butikken, men dersom du plukker litt under sesongen og putter i fryseren, så er det knall :D Ellers er kiwi og banan veldig godt :)

Skrevet

Jeg bruker 4korn+ som basis og har oppi oppkuttede mandler, hasselnøtter, solsikkekjerner, linfrø (heter det det, jeg ble plutselig i tvil her...) og litt sesamfrø. Og så varierer jeg med litt rosiner og annen tørket frukt, oppkuttet banan, litt lett-syltetøy eller hjemmelaget syltetøy når det er sesong for det, litt honning om jeg har. Og ekstra lettmelk oppå det hele.

Funker bra for meg, og synes det smaker kjempegodt! :jepp:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...