Gjest bor-i-stefamilie Skrevet 3. august 2010 #21 Skrevet 3. august 2010 De aller fleste betrakter ikke stemor/stefars slekt som sin familie, og har mer kontakt med biologiske slektninger og deres eventuelle partnere (TS' sønn har jo ikke engang møtt alle søsknene til stemor). Sånn er det, tilogmed i 2010. Det betyr ikke at de ikke kan ha et godt forhold, men det faller seg ikke automatisk naturlig å invitere dem til en konfirmasjon. De fleste inviterer jo ikke engang venner til konfirmasjonsmiddagen, kun nær slekt. Jo flere gjester, jo dyrere og mer arbeid med forberedelser blir det jo også! Om TS er i tvil, kan hun jo invitere dem til kaffe og kaker på konfirmasjonsdagen, slik man ofte gjør med naboer, familievenner etc. "De aller fleste"?? Mine to stedøtre har ett veldig godt forhold til min bror og hans barn som de betrakter som sine søskenbarn. De har ett veldig godt forhold til mine foreldre, som er to trygge voksne i deres liv. Og de har til og med ett veldig godt forhold til min onkel og tante, den ene jenta er også "venn" med onkelen min på FB. I min verden har de aller fleste god kontakt med sin stefamilie, i din verden har de det ikke. Inviter dem som konfirmanten har lyst til og har god kontakt med.
AnonymBruker Skrevet 3. august 2010 #22 Skrevet 3. august 2010 Når jeg og min bror ble konfirmert ble vår far og hans kone invitert. Men ikke hennes familie selv om vi hadde truffet dem ved enkelte anledninger. For meg er familien mine biologiske foreldre, deres barn, steforeldre og deres barn. Resten av steslekta synes jeg ikke om å be i slike anledninger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå