Gå til innhold

Hvor stort budsjett?

Fremhevede innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Vi er førstereis brudepar i begge familiene våre, så vi har ikke så mange vi kan spøre om dette, men her inne er det garantert non kloke hoder som kan hjelpe oss! :skravle:

Det store spørsmålet er; Hva skal vi sette opp i bryllupsbudsjett? Jeg vet at "the sky is the limit" osv, men ca hvor mye vil et sånnt bryllup som dette koste:

max 75 gjester (pga begrensninger i lokalet) til middag + kaffe.

3 retters "vanlig", ikke noe extravagant som friterte lerketunger eller noe :)

kaffe, kaker, bryllupskake, vin til maten.

Baren etterpå holder vi selv, stort sett med taxfree varer.

kjole til meg har jeg kikket litt på, så jeg tror jeg regner 15 000 på den, inkl sko og slør osv.

Han må ha ny dress/smoking/kjole og hvitt, men aner ikke kostnaden på det.

lokale har vi gratis! men vi må betale for serveringspersonalet osv.

Og: Til middagen, så regner jeg med at det er en del som ikke vil ha alkohol. Vil det virke "billig" og vi feks kjøper brus på boks i Sverige og har på bordet? Eller bør vi kjøpe inn brus på glassflsker? :sjenert:

Jeg vet at det er mye å finne i blader og sånnt, men jeg vet ikke hvor mye der som er "real life" og ikke.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

6-70 000?

Men det kommer jo selvfølgelig helt an på, her er det mange faktorer som spiller inn...

Hvis lokalet står for maten har de peiling på hvor mye det blir per hode, hvis ikke får dere høre rundt med cateringselskap.

Husk at blomster, fotograf, trykksaker (+porto), ringer og overnatting heller ikke er gratis!

Og lykke til med planleggingen :)

Ang burker; nei for all del! brus er da brus ;)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Maten må vi ordne selv via catering, hotell ell lignende. Men trykksaker ol hadde jeg jo glemt! Jeg tror jeg trenger en valium! :)

Skrevet

Det er ikke så ille som du tror! Fins dessuten tusen måter å spare litt penger på :)

Hvis du søker litt rundt på siden her finner du garantert flere tråder om budsjett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...