Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest gjest
Skrevet

Overskriften sier sitt. Har vært i et forhold i mange år, og er nå kanskje i ferd med å bryte ut av det. Jeg er glad i mannen min, men forholdet reduserer meg, føler jeg. Problemet er at jeg i løpet av disse åra, har mistet all selvstendighet. Greier ikke ta egne avgjørelser, liker ikke å være borte fra mannen min osv. Jeg har en følelse av at hvis jeg finner tilbake til mitt gamle jeg, kan jeg greie å trives i forholdet mitt. Hvis ikke tror jeg løpet er kjørt. Tror at også mannen likte meg bedre før, når jeg levde mitt eget liv, ikke hans....

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Skaff deg en terapeut. Det høres ut som det skal svært lite støtte til før du finner styrken i deg selv tilbake. En terapeut kan hjelpe deg i overgangen. Og begynn med noe nytt, noe du aldri har gjort før. For eksempel å ta lappen på gravemaskin.. høres teit ut sånn i første omgang, men dæven det er virksomt i slike tilfeller! Man gjør noe man ALDRI hadde drømt om i livet og får det til! DET gir et spark i ræva det. :jepp:

Gjest Blondie65
Skrevet

Finn ut hva du vil være selvstendig i. "Alt" er ikke et svar - du må være konkret. Skriv liste. Sett deg mål: denne uken skal jeg ... Arbeid med det, ros deg selv når du får det til.

Forholdet deres kan kanskje ha godt av parterapi?

Skrevet

Bli kvitt tanker som "burde, bør, skulle, skal". Gå ut og drit litt mer i kjæresten din (det høres så egoistisk ut). Meningen er at du må finne deg selv før du kan møte kjæresten din på riktig plan.

Har selv tedenser til å bli avhengig av min kjære. Det fine er at man ikke har noen andre enn seg selv å skylde på. Livskvaliteten er det ingen andre enn en selv som skaper. Det er en illusjon å tro at gresset er grønnere på andre siden om ytre omstendigheter endres.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Er du nødt til å bryte ut av forholdet for å bli selvstendig? Det lar seg i grunn gjøre parallelt.

Virker på meg som om du trenger mer tid for deg selv, og vil leve ut noen ønsker du sitter inne med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...