Gjest AnonymBruker Skrevet 13. mai 2010 #1 Skrevet 13. mai 2010 Hvor mange tiåringer er det i Norge som er tatt for voldtekt? Jeg har ikke hørt om noen. Hvor mange 10-åringer er tatt for mord i Norge? Jeg har ikke hørt om noen. Jeg sier ikke at det ikke har skjedd, men det er garantert ikke vanlig og skjer ekstremt skjeldent. I england er nå to gutter tatt for voldtekt av en 8-åring. Guttene er 10 år. I usa så er flere barn tatt for mord. USA har en god del kjente seriemordere, og også de verste. Norge har vel bare noen få ordentlige seriemordere. Så kan vi jo se på strafferammene i Norge og andre land. USA har dødstraff og livstid. Både USA og England dømmer barn, noe de gjør flere steder i verden og de landene har gjerne langt mer kriminalitet i enn Norge. Så, hvorfor ikke bare nedlegge alle fengsler? Det er jo helt klart at hard straff fører til mer kriminalitet. Så fjerner vi straff så fjerner vi også kriminalitet. Enkelt og greit.
Larsern Skrevet 13. mai 2010 #2 Skrevet 13. mai 2010 Hvor mange tiåringer er det i Norge som er tatt for voldtekt? Jeg har ikke hørt om noen. Hvor mange 10-åringer er tatt for mord i Norge? Jeg har ikke hørt om noen. Jeg sier ikke at det ikke har skjedd, men det er garantert ikke vanlig og skjer ekstremt skjeldent. I england er nå to gutter tatt for voldtekt av en 8-åring. Guttene er 10 år. I usa så er flere barn tatt for mord. USA har en god del kjente seriemordere, og også de verste. Norge har vel bare noen få ordentlige seriemordere. Så kan vi jo se på strafferammene i Norge og andre land. USA har dødstraff og livstid. Både USA og England dømmer barn, noe de gjør flere steder i verden og de landene har gjerne langt mer kriminalitet i enn Norge. Så, hvorfor ikke bare nedlegge alle fengsler? Det er jo helt klart at hard straff fører til mer kriminalitet. Så fjerner vi straff så fjerner vi også kriminalitet. Enkelt og greit. Ja, enkelt og greit. Når jeg tenker meg om så er vel dette omtrent som Somalia.
mysan Skrevet 13. mai 2010 #3 Skrevet 13. mai 2010 kanskje det har mer med definisjonen av overgrep å gjøre enn at man faktisk (sykt nok) straffeforfølger barn? Jeg mener, det er ikke mange årene siden en 5-åring (eller hvor gammel han var) ble tiltalt for seksuelle tilnærmelser mot ei jente på 3 i statene, etter at han hadde kysset henne på kinnet, eller hva det nå var som skjedde. En annen liten gutt fikk samme behandlingen etter å ha hjulpet sin lillesøster opp på et lekehustak ved å dytte henne i baken. Legges lista så lavt, så er vi antakelig kriminelle alle som én.
Gjest AnonymBruker Skrevet 13. mai 2010 #4 Skrevet 13. mai 2010 Norske barn begår garantert overgrep mot andre barn, på lik linje med amerikanske eller britiske barn. Men her hører vi ikke om det fordi ingen ville vurdere å anmelde barn, det blir heller en sak for BUP eller lignende. Jeg har selv opplevd å bli fysisk angrepet av ei jente på 12 år. Hadde hun hatt et våpen i nærheten er det veldig sannsynlig at jeg hadde blitt alvorlig skadet eller verre... Heldigvis var jeg sterk nok til å overmanne henne og få henne unna meg. Jeg ringte politiet etterpå, men de sa at de ikke blandet seg inn i saker som gjaldt så unge personer.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå