Gå til innhold

Må lyve hjemme for å dra ut med ham

Gjest AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker

Hei... :sjenert:

Kort fortalt så skal jeg møte en i dag (torsdag) . Er dessverre ei som lever under foreldrenes tak og det har seg slik at det skal en god grunn til at jeg skal dra ut (hvis jeg drar hjemmefra aleine, og ikke sammen med venninna mi) så må det altså en veldig god grunn.

Ønsker ikke at noen her hjemme vet om ham, for da kan jeg i hvert fall ikke gå ;) Velger å vente med å la dem vite noe. Uansett; har spurt venninna om hun kunne stikke innom, men ''hun skal på hyttetur.'' Så da må jeg planlegge på egen hånd, for å få møtt ham. :lur:

Vet det er kristi himmelfartsdag i dag, men ér det noe som er åpent? som treningssentre e.l? Noen forslag til hva jeg kan si siden jeg uansett drar hjemmefra aleine både torsdag og fredag (siden venninna ''er borte'' *tviler, men ok.* :P

Tar i mot alle realistiske ''too-good-to-be-true-lies'' med takk :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Syringa_Lilac

Om du er voksen så skal du vel ikkje akkurat trenge ein unnskyldning for å ta deg ein luftetur?

Si du skal gå deg ein gå tur, møte ein venn/ei venninne eller noe vel..

Endret av Syringa_Lilac
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror de fleste treningssentere er åpent i morgen, bare at de ikke har helt de samme åpningstidene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Hvor gammel er du? Er du voksen, så har vel ikke de hjemme noe med hvem du er ute sammen med?

Er du ikke voksen, så har de hjemme faktisk noe de skulle sagt i forhold til hva du driver med og hvem du bedriver det med.

Men..

"Jeg går en tur ut" funker fint.

Kanskje du kan slenge på en "Er hjemme igjen om et par timer".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Jeg er voksen ja. Misliker det sterkt at jeg må ha grunner for å gå ut, når det ellers er fri osv.. jeg er egentlig god på å finne løgner, har klart å lure dem angående diverse ting,- for å kunne dra ut. Andre ganger, når de ser hvem jeg er med, så kan jeg være ute så lenge jeg vil. Men når jeg drar aleine hjemmefra(noe jeg må gjøre disse fridagene, siden jeg ikke har annet valg :P ) så må det en jææææ*la god grunn... Poenget er at jeg har gått tom for ideer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest navnelapp

Trening må vel vere greitt? Viss det hadde vore tidlegare på dagen kunne du sagt "gå ein tur i botanisk hage" eller "rundt sognsvann" (viss du er i Oslo...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor flytter du ikke hjemmefra? På tide å kutte navlestrengen nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke si at du skal dra til ei venninne da?

De må vel ikke møte opp på døra di, for at du skal få lov til å være med dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Syringa_Lilac

Jeg er voksen ja. Misliker det sterkt at jeg må ha grunner for å gå ut, når det ellers er fri osv.. jeg er egentlig god på å finne løgner, har klart å lure dem angående diverse ting,- for å kunne dra ut. Andre ganger, når de ser hvem jeg er med, så kan jeg være ute så lenge jeg vil. Men når jeg drar aleine hjemmefra(noe jeg må gjøre disse fridagene, siden jeg ikke har annet valg :P ) så må det en jææææ*la god grunn... Poenget er at jeg har gått tom for ideer..

Hvorfor må du ha ein unnskyldning?

Du er jo voksen og kan være med hvem du vil vel?

Eller får du ikkje lov utenfor huset med mindre du har følge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Om du er voksen kan jo dette være en god grunn til å flytte for deg selv..?

Å leve under foreldres "jerngrep" i voksen alder kan umulig være bra..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

TS her. Jeg kan så og si at jeg har droppet dagen i dag for å møte han siden det vil passe best mulig for oss begge i dag (fredag) Og da MÅ jeg få meg ut herfra no matter what, men på en logisk måte slik at jeg slipper å bli etterfulgt av anrop fra moren.. :skratte: åkhh. Har ikke fått sett hverandre på over to måneder!!!!!! Nå er det på tide, han vet det, og jeg vet det.

Så, please help me people! :) I dag er dagen, og jeg planlegger å få gitt dem en såkalt ''god unnskyldning'' i god tid før slik at jeg kan bekrefte med ham at ''ok, da møtes vi om 3 timer.'', ikke sant. :)

OBS: Hvis dere tenker kino, så tenker jeg at jeg i verste fall, om foreldra virkelig har så liten tillit på meg, komme med selve kinobilletten eller liknende. Mulig han og jeg drar dit sammen, men hva om vi ikke gjør det, for vi vil jo glane på hverandre lengst mulig :P hehe.

Er åpen for alle forslag som kan og bør settes til praksis denne fredagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hjelp sier jeg også.flytt ut! når du er voksen, har ingen rett til å drive tredjegradsforhør av deg til enhver tid! hvordan gikk fredagen? uansett, tenk på et eventuellt forhold - og deres forhold til dine foreldre....kommer de til å blande seg like mye her? har du en annen kultur enn norsk? jeg bare lurer, siden jeg ikke kan komme på å ha hørt om lignende...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

TS her.

Sendte epost til et av brukerne her, men har ikke hørt noe. Anyways, så ble det ikke noe av. Jeg fant en løsning på å dra, og jeg fikk ''lov'' på sekundet, men feilen er litt vanskelig å si hvor tilhører: Tror det mest er ham, for han sa plutselig at han hadde mye ting som venter ham i kveld på jobb. Kort fortalt så kunne vi ha truffet hverandre uansett fordi det føles ikke seint i det hele tatt!! Fra kl 19.00 er jo f meg da folk går ut og finner på ting. Men da måtte jeg ha endret eller aller helst ventet med den falske invitasjonen fra venninna mi for å si at jeg drar ut 19, men jeg ga jo et annet klokkeslett med tanke på at detta ville funke, osv. Og da forestiller jeg meg en helsikes diskusjon bare for å dra ut kl 19.00 ''til henne.'' Jeg prøvde faktisk , for å hinte frem, men i det store og det hele så ville jeg ikke møte ham når det passer ham hver gang heller. Dessuten hadde jeg sagt på tlf at vi kan gjøre det en annen gang. Jeg tok det voksent slik han også tok det sist gang.

Men ellers så går det bra med oss. Det er bare så vanskelig å få sett hverandre - nå er det sommertid og lyse dager, så nå skal jeg f meg få dra ut når jeg vil!!!!!!!!!!!!!!! Og hvor lenge jeg vil. Gleder meg så ekstra hardt til etter sommeren spesielt, for da er jeg ikke langt unna. Men det er NÅ det er sykt på tide å få treffes!!! Har ikke snakket med'n siden freda'n.

PS. angående flyttinga; det kan jeg ikke se for meg at jeg gjør allerede nå. ;) Det passer ikke helt inn i vår kultur heller.

Men håper på å få andre oppmuntringer og råd/tips fra dere da :) hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror de fleste treningssentere er åpent i morgen, bare at de ikke har helt de samme åpningstidene :)

leste feil dato

Endret av mirandaa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Hvilke aktiviteter kan jeg si til foreldrene mine at jeg har lyst til å gjøre, som da vil ta meg minst 4 timer, (helst, slik at jeg får vært med ham, og nytet det), bortsett fra kinoen da det vil *som sist gang* oppstå mistanker og pappas research på nett for å bekrefte om den filmen virkelig går på akkurat dét tidspunktet. SLITSOMT. Så hvilke andre ting foreslår dere jeg kan bruke slik at jeg kan ha tid nok på meg? :)

TS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Er du utenlanske eller noe?Eller har du sykt overbeskytta foreldre?Hvor gammel er du?Synes det der høres helt sykt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Det er en slags mellomting mellom foreldrenes rolle om å være overbeskyttende og meget fleksible. Det kommer helt an på. Ønsker helst ikke å oppgi informasjon om meg selv. :) Men jeg er voksen nok til å ta vare på meg selv og ta mine egne avgjørelser, sånn angående alderen. Dessuten har jeg gitt en pekepinn på at jeg ikke tilhører en sånn hverdagslig ''norsk kultur'' hjemme osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...