Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og min mann leier en hageleilighet av et veldig hyggelig ektepar, og har hele tiden hatt en god tone med dem.

Vi parkerer bilen vår på vår egen parkeringsplass, like utenfor huset. I går hadde en del av taksteinen på taket ovenfor parkeringsplassen løsnet og ramlet ned på bilens panser. Det ble ingen bulk, men det har blitt tre hull i lakken (hver på størrelsen av et fyrstikkhode). Vi tenker at dette er huseiers ansvar, har vi rett i det?

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Ja. Det er dems ansvar å sikre taket.

Hvis du hadde fått taksteinen i hodet og død ville det også vært dems ansvar.

Som i f.eks den saken hvor han unggutten fikk en isklump i hodet. Både eier av huset som den kom fra, og han som har butikken er anmeldt

Gjest Guffen
Skrevet

Jepp, det er huseiers ansvar. Men du har plikt til å minimere skadeomfanget. Og lakkskader bør repareres raskest mulig.

Skrevet

Er det noe konkret jeg kan vise til?

Skrevet (endret)

Håper det er greit at jeg stiller mitt spørsmål her, istedetfor å lage en ny tråd. Jeg parkerte bilen min utenfor en bensinstasjon og gikk inn for å handle. Da jeg kom ut sto russ og pissa og skrapte opp bilen.Russen stakk av med engang de så meg. Jeg skjønner at ikke det er kun huseiers ansvar, men de har jo videokameraer der som jeg ba om de kunne sende til politiet slik at de kunne finne de ansvarlige. Sjefen på bensinstasjonen mente at de ikke hadde noe med saken å gjøre i det hele tatt. Hvem sitt ansvar blir da dette?

Endret av Forever :)
Gjest brutal_mann
Skrevet

[quote name=Forever :)' date='15 mai 2010 - 17:32' timestamp='1273937569' post='8073326]

Håper det er greit at jeg stiller mitt spørsmål her, istedetfor å lage en ny tråd. Jeg parkerte bilen min utenfor en bensinstasjon og gikk inn for å handle. Da jeg kom ut sto russ og pissa og skrapte opp bilen. Jeg ba om å få snakke med sjefen av bensinstasjonene, men de mente at de ikke hadde noe å gjøre med saken. Russen stakk av med engang de så meg forresten. Hvem sitt ansvar blir da dette?

Skrevet

(ulovfestet) Objektivt ansvar for huseier er vel det du må henvise til.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

[quote name=Forever :)' date='15 mai 2010 - 17:32' timestamp='1273937569' post='8073326]

Jeg skjønner at ikke det er kun huseiers ansvar, men de har jo videokameraer der som jeg ba om de kunne sende til politiet slik at de kunne finne de ansvarlige. Sjefen på bensinstasjonen mente at de ikke hadde noe med saken å gjøre i det hele tatt. Hvem sitt ansvar blir da dette?

Skrevet

Ja, jeg gjorde da det med engang. Politiet sa da at det ikke var noe de kunne gjøre uten bevis, og de ba meg høre med eier av bensinstasjonen om å få se på disse...

Gjest Blondie65
Skrevet

[quote name=Forever :)' date='16 mai 2010 - 13:43' timestamp='1274010221' post='8075478]

Ja, jeg gjorde da det med engang. Politiet sa da at det ikke var noe de kunne gjøre uten bevis, og de ba meg høre med eier av bensinstasjonen om å få se på disse...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...