Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Som tittelen sier - filleonkelen min fortalte meg for kort tid siden at han har sterke følelser for meg som han har undertrykt over lengre tid. Jeg er sjokka og satt ut, hadde ingen aning. Han er gift med min tante, og jeg er samboer selv. Han er ti år eldre enn meg, de har to barn sammen som er mine søskenbarn..

Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre!

Å handle på følelsene han har er selvfølgelig uaktuelt, men jeg føler jeg burde si noe til min tante? Eller skal jeg holde kjeft?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har vært i en lignende situasjon selv...

Du sier ikke noe til din tante. Da risikerer du å ødelegge både ditt forhold til tanten din, søskenbarna dine (kommer an på hvor gamle de er og hvor mye de forstår så klart), og forholdet mellom filleonkelen og tanten din. Ikke bland henne inn.

Sannsynligvis er ikke tanten din dum, og kan forstå / ha mistanker allerede.

Det du bør gjøre er å si klart og tydelig ifra til filleonkelen din at du ikke gjengjelder følelsene hans, at du synes det er fullstendig upassende av ham å fortelle deg slikt, og at du nå ønsker at dere alle sammen skal glemme at han noen gang har sagt noe.

Vær sint, og ha en "dette skal du være glad for at jeg ikke forteller tanten min"-holdning.

Deretter unngår du å ha kontakt med ham på tomannshånd. Vær avvisende om han tar kontakt med deg, og opphold deg bare på samme sted som ham når andre i familien er til stede. Ikke gjør det så åpenlyst at folk begynner å lure på hva du har imot ham.

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Enig med personen over.

Skjønner at du vil si det til tante.

Men det gjør vondt verre.

Gjør det klart at du ikke er intressert og vær avvisende om dere har kontakt på tomannshånd.

Bedrer ikke problemet seg (om han ikke slutter å forelske seg i deg) så blir det jo verre selvfølgelig..

Skrevet

En ting er at han har følelser for deg, egentlig kjempebra at han fortalte deg om det.

Men det virker ikke som at han har kommet med noen forslag om forhold?

Det er i så fall også bra.

Kansje bedre at han fortalte at han har følelser for deg, enn at du skal lure på hvorfor han ser så rart på deg?

Når nå skjelettet er ute av skapet, vil kansje han ha mulighet til å kunne bearbeide disse følelsene på en annen grad, ikke minst siden du ikke er interissert.

Fint om du (selvsagt) forteller han dette, forhåpentligvis i en fin tone.

Sine følelser styrer en ikke, man kan kun styre hva man gjør med dem.

Muligens har han trådd litt over streken ved å fortelle deg om det, men kansje det er en måte får han å bearbeide dette selv?

Selv så mener jeg at dette er fortalt i fortrolighet til deg. Din tante har ingenting med å skulle vite om det, så lenge det bare er følelser. Hvis han skulle ha foreslått et sexuelt forhold, ville saken kunne stille seg anderledes.

Skrevet

Som alle andre sier; hold kjeft! Sikkert ille nok for din tante at mannen hennes har følelser for andre enn henne, men skal hun få trykkt nedi halsen at det er snakk om niesa, da kan det bli litt vel tøfft.

Som Holar skriver, kanskje er det filleonkel sin måte å prøve å bearbeide følelsene? Du skriver ingenting om at han har ønska noe forhold med deg, hverken alvorlig eller seksuellt. Så da rekner jeg med han har mest lyst å bli kvitt disse følelsene. Hjelp han, si fra på en fin men bestemt måte, at dette er uaktuellt for deg, og så unngår du omgång på tomannshånd med han etterpå.

Tenk på tanta di, prøv å få til en rolig løsning på problemet.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

TS her.

Mitt forhold med samboeren er utrolig fint, så jeg har ingen planer om å gå ut av det. Men innerst inne kjenner jeg at jeg skulle ønske ting var annerledes..... det er jo en fryktelig irriterende følelse å ha da, siden det blir så totalt feil.

Fikk ikke inntrykk av at han ville ha et seksuellt forhold, og han er ikke den utro typen sånn sett. Han er en redelig kar og ville ikke gjort noe galt mot min tante sånn sett, men samtiig så har han vel gjort det? Samtidig kan man ikke noe for hva man føler da tenker jeg..

Enig i at jeg ikke skal si noe, men det føles pyton!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...