Gjest AnonymBruker Skrevet 12. mai 2010 #1 Skrevet 12. mai 2010 Hvor tror folk automatisk at jeg bare fester og koser meg fordi jeg er singel? En helg kan jeg f.eks være alene fredag og søndag og være en tur på byen på lørdag, da har jeg hatt det gøy noen timer, de mesteparten av tiden har jeg tilbragt alene i leiligheten. Jeg skjønner ikke hva andre tar seg til for å få tida til å gå. jeg prøver å ta initiativ til ting og sånt, men folk er for det meste opptatt har jeg inntrykk av. Noen spøker til og med at jeg ikke har tid til gutter når jeg forteller at jeg er singel. Selv de ukene jeg jobber overtid flere dager, og selv om jeg drar på fritidsaktiviteter har jeg fortsatt alt for mye fritid. Hva fyller dere egentlig tiden med, hvordan klarer dere å få dagene til å bli meningsfulle?
Twink Skrevet 12. mai 2010 #2 Skrevet 12. mai 2010 Jeg skjønner ikke hvordan noen kan ha så mye tid til å kjede seg jeg. Er også singel, men er sjelden jeg har så mye tid til overs av den grunn. Enten er jeg på jobb, ellers holder jeg på med hobbyer, er sammen med venner, etc. Synes det er deilig når jeg har muligheten til å være helt alene hjemme i ny og ne, bare daffe foran tven, lese en bok eller hva som helst egentlig. Har du ingen hobbyer eller noe du kan drive med innimellom?
Gjest AnonymBruker Skrevet 12. mai 2010 #3 Skrevet 12. mai 2010 Jeg skjønner ikke hvordan noen kan ha så mye tid til å kjede seg jeg. Er også singel, men er sjelden jeg har så mye tid til overs av den grunn. Enten er jeg på jobb, ellers holder jeg på med hobbyer, er sammen med venner, etc. Synes det er deilig når jeg har muligheten til å være helt alene hjemme i ny og ne, bare daffe foran tven, lese en bok eller hva som helst egentlig. Har du ingen hobbyer eller noe du kan drive med innimellom? Har et par hobbyer, men langt fra nok til å fylle opp tiden. Tiden går fort nok den ved pc´n, men jeg føler jeg sløser den bort på ingenting. Skjønner ikke hva jeg skulle gjort for å føle at tiden hadde hatt litt mer mening.
MissStiles Skrevet 12. mai 2010 #4 Skrevet 12. mai 2010 Jeg har også ofte inntrykk av at mange tror jeg er ute og fester hver fredag og lørdag fordi jeg er singel. Langt ifra.. Jeg liker å være alene inni mellom. Det som er litt greit med å være singel og. Man kan bruke tiden på seg selv. Og være sammen med venner og familie. Tenker ikke så mye på at det ikke skjer noe hele tiden. Fordi det kan det ikke gjøre uansett. Om man er singel eller i et forhold.
Gjest Carleigh-Ann Skrevet 12. mai 2010 #5 Skrevet 12. mai 2010 Nå er ikke jeg singel lenger, men velger å svare likevel Det er da aldri noe problem å få tiden til å gå, hvis man har full jobb er man ofte sliten etterpå og orker ikke så mye sprell. Ellers blir det trening, cafe-turer med venner og sløving foran tvn. Husarbeid tar også sin tid dsv..
Gjest AnonymBruker Skrevet 12. mai 2010 #6 Skrevet 12. mai 2010 Jeg ser nesten ikke på TV. Kan det være det som er problemet mitt?
Gjest AnonymBruker Skrevet 12. mai 2010 #7 Skrevet 12. mai 2010 Hvorfor er folk så opptatt av å gjøre ting hele tiden.Slapp av nyt freden herrigud,tror du virkelig alle i forhold har ting å gjøre hele tiden.Man blir leiiiiii
Gjest AnonymBruker Skrevet 12. mai 2010 #8 Skrevet 12. mai 2010 Hvorfor er folk så opptatt av å gjøre ting hele tiden.Slapp av nyt freden herrigud,tror du virkelig alle i forhold har ting å gjøre hele tiden.Man blir leiiiiii Hvorfor må folk være så frekke og lite hyggelige? Hvorfor er det ikke lov si at man kjeder seg? Sorry for at jeg ikke går rundt og er så lykkelig da!
Cata Skrevet 12. mai 2010 #9 Skrevet 12. mai 2010 Tja, husarbeid . Det er i allfall en del av det. Men bortsett fra det så jobber jeg jo, og av og til strekker dagene seg litt ekstra på jobben. Så trener jeg to ganger i uka og med transport til og fra treningssenteret går det litt tid. Mye tid tilbringes ved PC'n. Ikke fullt så mye tilbringes med en bok, men noe tid blir det der også. Og så ser jeg på TV hvis det er noe jeg har lyst å se, men har den ikke på permanent. Og så blir det en kveld eller to i uka med...en god venn. Når jeg så plusser på med litt reisevirksomhet både i forbindelse med jobb og litt privat ettersom jeg har vennene mine spredd over halve landet, så har jeg egentlig ikke store problemer med å få tiden til å gå.
Gjest AnonymBruker Skrevet 12. mai 2010 #10 Skrevet 12. mai 2010 Tja, husarbeid . Det er i allfall en del av det. Men bortsett fra det så jobber jeg jo, og av og til strekker dagene seg litt ekstra på jobben. Så trener jeg to ganger i uka og med transport til og fra treningssenteret går det litt tid. Mye tid tilbringes ved PC'n. Ikke fullt så mye tilbringes med en bok, men noe tid blir det der også. Og så ser jeg på TV hvis det er noe jeg har lyst å se, men har den ikke på permanent. Og så blir det en kveld eller to i uka med...en god venn. Når jeg så plusser på med litt reisevirksomhet både i forbindelse med jobb og litt privat ettersom jeg har vennene mine spredd over halve landet, så har jeg egentlig ikke store problemer med å få tiden til å gå. Tiden går jo selv om man fyller den med masse kjedelige ting. Jeg jobber overtid så ofte jeg får sjansen, møter venner 1-2 dager i uka, og trener hvis jeg har energi og motivasjonen er der.Noen ganger tar jeg meg en tur på shopping. Alt dette er mer tidsfordriv en ting jeg virkelig har lyst til. Trives egentlig best på jobb. Er sammen med familie av og til også, men er som regel rastløs etter et par timer så da drar jeg igjen.
Gjest fireflies Skrevet 12. mai 2010 #11 Skrevet 12. mai 2010 Hvorfor må folk være så frekke og lite hyggelige? Hvorfor er det ikke lov si at man kjeder seg? Sorry for at jeg ikke går rundt og er så lykkelig da! Ikke noe å bry seg om. Det er ikke alle som kan dette med folkeskikk og manerer, vet du Uansett, jeg er også singel, og jeg skjønner hva du mener. Hva jeg gjør for å få tiden til å gå? Akkurat det samme som jeg ville gjort hvis jeg ikke hadde vært singel: Finne på ting med venner, besøke familie, ta en tur på byen, en shopping runde (eller to, eller tre), slappe av hjemme, se en fin film, lese en bok, surfe på nett, gå på kafé, kose meg med god mat. Jeg kunne faktisk aldri tenkt meg å ha et forhold per dags dato, for jeg har det virkelig kjempe fint som singel og jeg savner absolutt ikke en kjæreste! Hvis du føler deg ensom, så anbefaler jeg deg å gå til anskaffelse av et dyr! Kjøpte selv en liten Chihuahua for et halv år siden, og om det skulle oppstå en ensomhetsfølelse, så skal jeg love deg at den blir borte så fort jeg kommer meg hjem til hunden min Utrolig mye selskap i dyr altså, ingen tvil om det
Nuith Skrevet 12. mai 2010 #13 Skrevet 12. mai 2010 Hva ville du gjort annerledes dersom du var i et forhold, føler du? Jeg er ikke singel, men tingene jeg fyller dagene med som del av et par er omtrent de samme som da jeg var singel. Fellesaktiviteter som jeg bedrev før jeg møtte samboeren min og som vi nå gjør sammen; trener, går turer i skog og fjell, går på quiz-kvelder på byen, ut med venner i helgene, besøker venner innimellom, enkelte familiebesøk (færre nå enn da jeg var singel, enda familien brått ble dobbelt så stor). Ellers ligger vi gjerne på sofaen sammen og leser en bok hver (jeg leste nok mer før jeg møtte ham) eller sitter ved hver vår PC. Det eneste som egentlig har endret seg i aktivitetsmønsteret mitt fra singel til samboer, er at nå ser jeg mye mer på TV - siden han elsker TV-serier... Samt å gå på kino sammen en gang i måneden.
Gjest AnonymBruker Skrevet 12. mai 2010 #14 Skrevet 12. mai 2010 Hva ville du gjort annerledes dersom du var i et forhold, føler du? Jeg er ikke singel, men tingene jeg fyller dagene med som del av et par er omtrent de samme som da jeg var singel. Fellesaktiviteter som jeg bedrev før jeg møtte samboeren min og som vi nå gjør sammen; trener, går turer i skog og fjell, går på quiz-kvelder på byen, ut med venner i helgene, besøker venner innimellom, enkelte familiebesøk (færre nå enn da jeg var singel, enda familien brått ble dobbelt så stor). Ellers ligger vi gjerne på sofaen sammen og leser en bok hver (jeg leste nok mer før jeg møtte ham) eller sitter ved hver vår PC. Det eneste som egentlig har endret seg i aktivitetsmønsteret mitt fra singel til samboer, er at nå ser jeg mye mer på TV - siden han elsker TV-serier... Samt å gå på kino sammen en gang i måneden. Hvis jeg hadde vært i forhold hadde jeg gjort ca det samme som jeg gjør nå, bare at da hadde det vært gøy og nå er det kjedelig.
Sidsel Skrevet 12. mai 2010 #15 Skrevet 12. mai 2010 Her er noen ting jeg gjør på fritiden, med og uten venner: * Sykler * Går på pub eller kafé med venner * Leser romaner * Forsøker å holde meg faglig oppdatert * Går på faglige foredrag/samlinger * Spiller gitar * Forsøker å lære meg fransk * Husarbeid * Planlegger ferier/turer * Drar på ferier/turer * Har fest/vors/jentekveld/ølsmakingskveld hjemme hos meg * Har familie eller venner på middag * Drar på konserter * Utforsker ny musikk (Spotify!) * Går på loppis (billige CD'er og billige klær!) * Går på kino (Troll i Eske på Cinemateket anbefales) * Går på festivaler i byen (Musikkens Dag, Mela, Skeive dager, filmfestivaler etc.) * Drar på musikkfestivaler * Padler kajak * Står på langrenn * Kjører snowboard * Spiller innebandy * Skriver Amnesty-brev (www.amnesty.no) * Reiser og besøker venner i utlandet eller andre steder i Norge Jeg er singel, men synes fortsatt det er kjempevanskelig å få tiden til å strekke til! Hvis du kjeder deg kan du kanskje begynne på et kurs? http://www.folkeuniversitetet.no/ Eller hva med å melde deg som frivillig for Røde Kors: http://www.rodekors.no/Engasjer_deg/ For eksempel som besøksvenn, leksehjelper eller for hjelpekorpset.
Gjest AnonymBruker Skrevet 12. mai 2010 #16 Skrevet 12. mai 2010 Jeg er singel, men synes fortsatt det er kjempevanskelig å få tiden til å strekke til! Hvis du kjeder deg kan du kanskje begynne på et kurs? http://www.folkeuniversitetet.no/ Eller hva med å melde deg som frivillig for Røde Kors: http://www.rodekors.no/Engasjer_deg/ For eksempel som besøksvenn, leksehjelper eller for hjelpekorpset. Det har jeg faktisk tenkt på.
I.am.me Skrevet 12. mai 2010 #17 Skrevet 12. mai 2010 Jeg er ikke singel, men tilbringer tiden uten kjæresten halvparten av tiden siden han jobber offshore. Da bruker jeg tiden på utdanningen min mest av alt, lager mye sunn mat som kan fryses ned å taes opp ved en senere anledning (sparer mye penger på det), jeg trener både med å ta med venninner på fjelltur og på treningsstudio + mye mer (trener mer enn gjennomsnittet), leser bøker, prøver å vaske mest mulig og rydde ute, stiller opp for familien med en hjelpende hånd når de trenger, sitter med PCen og kokkelurer, møter venner som jeg går en måneskinns tur sammen med, tar en fest i blandt og kvelder med jentegjengen og noen ganger guttegjengen. Og der, vips så har tiden gått fra meg og kjæresten er hjemme igjen.
MasterCB Skrevet 13. mai 2010 #19 Skrevet 13. mai 2010 Jeg er singel, det jeg gjør om dagene som får tiden til å gå er å; se anime, spille tv spill, kino noen få ganger, se filmer eller tv-serier, eller bare sitte og dille med PCen. Ellers så er jeg hjemme hele uken, jeg er et sofadyr og trives best i sofaen foran TVen. :3 Syns det jeg gjør om dagene er greit nok som tidsfordriv, kanskje ikke så meningsfylt, men det er det jeg liker å gjøre. Mine hobbyer er å se anime og spille, og det får jeg masse tid til når en er singel. Hadde jeg hatt kjæreste så hadde det håpet på at hun var ca lik som meg, da kunne jeg gjort det samme, men kunne gjort det samme i sammen med noen en er glad i, og da hadde mine daglige rutiner betydd en god del mere enn det di gjør nå. Er liksom greit nok å gjøre det jeg gjør hver dag alene, men hadde vært bedre å kunne gjort det samme sammen med noen andre. Men jeg har nok av å gjøre for å gjøre dagene mine meningsfulle og for å få tiden til å gå. Jeg tror at folk flest tror dette om meg; at jeg "vil" være singel fordi jeg bare er hjemme hele uken og sjelden møter nye mennesker, men jeg er ikke som alle andre, jeg fester ikke og trives ikke blant mange ukjente mennesker. Jeg er i det miljøet jeg trives best i, men en møter ikke så mange mennesker hjemme i sofaen akkurat da, det er jeg jo fult klar over. XD Derfor er Internett/forum en grei plass å møte nye mennesker på. Men ellers så har jeg nok av å finne på om dagene som gjør mine dager meningsfulle nok.
Steinar40 Skrevet 13. mai 2010 #20 Skrevet 13. mai 2010 Her er noen ting jeg gjør på fritiden, med og uten venner: * Sykler * Går på pub eller kafé med venner * Leser romaner * Forsøker å holde meg faglig oppdatert * Går på faglige foredrag/samlinger * Spiller gitar * Forsøker å lære meg fransk * Husarbeid * Planlegger ferier/turer * Drar på ferier/turer * Har fest/vors/jentekveld/ølsmakingskveld hjemme hos meg * Har familie eller venner på middag * Drar på konserter * Utforsker ny musikk (Spotify!) * Går på loppis (billige CD'er og billige klær!) * Går på kino (Troll i Eske på Cinemateket anbefales) * Går på festivaler i byen (Musikkens Dag, Mela, Skeive dager, filmfestivaler etc.) * Drar på musikkfestivaler * Padler kajak * Står på langrenn * Kjører snowboard * Spiller innebandy * Skriver Amnesty-brev (www.amnesty.no) * Reiser og besøker venner i utlandet eller andre steder i Norge Jeg er singel, men synes fortsatt det er kjempevanskelig å få tiden til å strekke til! Hvis du kjeder deg kan du kanskje begynne på et kurs? http://www.folkeuniversitetet.no/ Eller hva med å melde deg som frivillig for Røde Kors: http://www.rodekors.no/Engasjer_deg/ For eksempel som besøksvenn, leksehjelper eller for hjelpekorpset. Med den aktivitets-lista der, så kan jeg bare anbefale deg å fortsette med å være singel
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå