Gjest Carleigh-Ann Skrevet 12. mai 2010 #1 Skrevet 12. mai 2010 Trenger å lufte ut litt her folkens. Nå er jeg eitrende sinna Jeg og en venninne avtalte for 1 år siden å dra til Spania sammen neste uke (kusina mi bor der, men må jobbe mye så venninna mi og jeg skulle bo på hotell og kose oss). Hun var faktisk den som maste på at vi måtte dra på ferie, jeg hadde planlagt Norges-ferie egentlig men lot meg overtale (Lily kjenner kusina mi veldig godt). Billett og alt er bestilt. Så fikk jeg vite av en felles venn at min venninne, la oss kalle henne Lily, ikke kan reise fordi hun har brukt opp alle pengene sine (på festing, klær, tur til New York bl.a). Syns det er så bedritent gjort, Lily hadde tenkt å la meg møte opp på Gardermoen alene og sende meg en melding like før flyet skulle gå at hun ikke kunne bli med. Hva slags folk er det som gjør sånt?? Greit nok at hun ikke hadde penger, men hun har visst dette LENGE så hun kunne prioritert annerledes. Og vår felles venninne Kate fikk vite om dette for 2 mnd siden. Kate var den som sa til Lily at hun måtte gi meg beskjed. I dag prata vi på msn og hun skjønner ikke hvorfor jeg er sur. Hallo, flyet går neste uke!! Og ingen jeg kjenner kan bli med på så kort varsel. Hvordan hadde dere andre reagert? Og hvordan forholde meg til henne nå? Vi har felles venner, og jeg gidder ikke starte masse krangler på fester etc.
sebra Skrevet 12. mai 2010 #2 Skrevet 12. mai 2010 jeg føler med deg!jeg hadde følt at hun svikta meg skikkelig og ikke klart å være noe god venn med hun lenger. jeg er veldig sånn at hvis noen bryter tilliten min en gang, så er det ikke noe mer å hente.
Gjest AnonymBruker Skrevet 12. mai 2010 #3 Skrevet 12. mai 2010 Jeg skjønner godt at du reagerer! Jeg foreslår at du bare holder avstand til henne, trenger jo ikke krangle og være åpenlyst fiendtlig, bare ikke regne henne som en så god venninne lenger.
Gjest Carleigh-Ann Skrevet 12. mai 2010 #4 Skrevet 12. mai 2010 Takk for tips Ser ut til at jeg og kjæresten skal reise et sted senere i år, så det er bare å endre billetten. Men tilliten er brutt ja! Det verste er egentlig at hun løy til meg syns jeg. Vi pleier å ringes flere ganger i uken, og hver gang så snakket hun om alt vi skulle gjøre i Spania. Tenk å være så falsk! Og det her er en jente jeg har kjent i over 10 år, som jeg alltid har stilt opp for. Er bare så utrolig skuffet
MissStiles Skrevet 12. mai 2010 #5 Skrevet 12. mai 2010 Å, fy søren!! Da hadde jeg blitt irritert! Å late som hun skal være med deg på tur, ved å snakke om hva man skal gjøre i løpet av ferien osv. Også kanskje si det rett før man skal møtes på flyplassen. Vet ikke verken hva jeg ville sagt eller gjort da.. Får du endret billetten? Har du tatt det opp med henne?
Gjest Carleigh-Ann Skrevet 12. mai 2010 #6 Skrevet 12. mai 2010 Å, fy søren!! Da hadde jeg blitt irritert! Å late som hun skal være med deg på tur, ved å snakke om hva man skal gjøre i løpet av ferien osv. Også kanskje si det rett før man skal møtes på flyplassen. Vet ikke verken hva jeg ville sagt eller gjort da.. Får du endret billetten? Har du tatt det opp med henne? Ja, som jeg skrev over så skal jeg reise med kjæresten senere i år, men poenget er at hun løy til meg så jeg er kraftig forbannet. Jeg sendte henne en melding der jeg skrev at det var utrolig dårlig gjort, og at hun var veldig respektløs. Hun svarte bare at hun ikke skjønte hvorfor jeg sur, hun kunne vel ikke noe for at hun ikke hadde penger! Hun har visst om det i 1 år. Nå er hun sur på hun andre venninnen vår fordi hun fortalte meg det. Skjønner bare ikke at voksne kvinnfolk kan oppføre seg sånn.. Greit man kan være blakk til tider, men når det gjelder sånne ting må man vel kunne tenke litt og spare tenker jeg da.
Gjest Whitelines Skrevet 12. mai 2010 #7 Skrevet 12. mai 2010 Det jeg reagerer kraftig på er at hun faktisk bare hadde tenkt å sende en melding mens du stod alene på flyplassen. Og å snakke om ferien i tlf med deg når hun vet at hun ikke kommer til å være med. Og å fortelle dette til ANDRE istedet for å være ærlig med deg. Det er så svikefult som det går an å bli. Hun er tydeligvis ingen god venninne - hverken for deg eller andre.
Supramundane Skrevet 12. mai 2010 #8 Skrevet 12. mai 2010 Det er flere ting å reagere på her: 1. At hun hadde tenkt å droppe turen uten å si det til deg. 2. At hun hadde tenkt å la deg møte opp på flyplassen alene. 3. At hun har fortalt det til en felles venninne, men ikke deg. 4. At hun nå stiller seg utenforstående til problemet og i tillegg er sur på deres felles venninne. I sum syns jeg dette er mer enn nok til å avskrive henne som venn. Du kan tydeligvis ikke regne med henne for noe så gøy som en venninnetur, og da kan du i alle fall ikke regne med henne når livet en dag er vanskelig og du trenger at venner stiller opp.
sebra Skrevet 12. mai 2010 #9 Skrevet 12. mai 2010 ja noe av det verste er at hun ikke skjønner at du er sur på henne??!herregud blir nesten litt irritert på hu jenta selv haha...
Elensire Skrevet 12. mai 2010 #10 Skrevet 12. mai 2010 herlighet...oppfører virkelig voksne kvinner seg sånn?? ikke bare lyver hun til deg når hun har vist lenge at hun ikke kan reise, men hun blir sur fordi du reagerer på den sene beskjeden, og i tillegg skulle hun la deg møte opp på flyplassen og så gi beskjed i siste liten og så blir hun sint på deres felles vennine og skjønner ikke hvorfor du blir sur....ærligtalt..hun er ikke mye til vennine! Jeg forstår utrolig godt at du føler deg sviktet...slikt gjør en enkelt og greit bare ikke mot venniner, eller noen for den del jeg hadde avskrevet henne som vennine tvert etter noe slikt. Hun tror tydeligvis at universet verserer rundt henne, og at hun kan gjøre akkurat som hun vil, og gi blaffen i alle andre. Slike folk har du det langt bedre uten Ps. veldig godt at du fikk brukt billetten på en koselig tur sammen med kjæresten din isteden blir sikkert en laaaaaangt bedre tur enn det du kunne fått med en slik person som venninen din
Gjest Carleigh-Ann Skrevet 13. mai 2010 #11 Skrevet 13. mai 2010 Nå har jeg nettopp snakket med en felles bekjent som sa at min venninne slengte masse dritt om meg i fylla igår, og hun sa også at hun syns jeg er smålig. Hva gir'u lissom?! Hun har også slettet meg fra facebook. Men alle dere har rett, hun er ingen god venninne og jeg orker ikke ha noe med henne å gjøre. Problemet er bare at vi har felles bekjente så vi kommer garantert til å møte hverandre, men det er vel bare å holde seg unna. Jeg gidder ikke drive og krangle med hu. Jeg har heldigvis nok av andre veldig gode venner som aldri ville gjort noe sånt
MissStiles Skrevet 13. mai 2010 #12 Skrevet 13. mai 2010 Da er hun virkelig ingen god venninne. Hun har ingen grunn til å gå rundt til å slenge dritt om deg til andre. Du har ikke gjort noe galt. Det er du som har rett til å være sint på henne. Tror ikke du taper veldig mye ved å miste henne som en venn.
kristian82 Skrevet 13. mai 2010 #13 Skrevet 13. mai 2010 Trenger å lufte ut litt her folkens. Nå er jeg eitrende sinna Jeg og en venninne avtalte for 1 år siden å dra til Spania sammen neste uke (kusina mi bor der, men må jobbe mye så venninna mi og jeg skulle bo på hotell og kose oss). Hun var faktisk den som maste på at vi måtte dra på ferie, jeg hadde planlagt Norges-ferie egentlig men lot meg overtale (Lily kjenner kusina mi veldig godt). Billett og alt er bestilt. Så fikk jeg vite av en felles venn at min venninne, la oss kalle henne Lily, ikke kan reise fordi hun har brukt opp alle pengene sine (på festing, klær, tur til New York bl.a). Syns det er så bedritent gjort, Lily hadde tenkt å la meg møte opp på Gardermoen alene og sende meg en melding like før flyet skulle gå at hun ikke kunne bli med. Hva slags folk er det som gjør sånt?? Greit nok at hun ikke hadde penger, men hun har visst dette LENGE så hun kunne prioritert annerledes. Og vår felles venninne Kate fikk vite om dette for 2 mnd siden. Kate var den som sa til Lily at hun måtte gi meg beskjed. I dag prata vi på msn og hun skjønner ikke hvorfor jeg er sur. Hallo, flyet går neste uke!! Og ingen jeg kjenner kan bli med på så kort varsel. Hvordan hadde dere andre reagert? Og hvordan forholde meg til henne nå? Vi har felles venner, og jeg gidder ikke starte masse krangler på fester etc. Seriøst??? Fyf...da hadde jeg følt meg som verdens største dust, og hadde aldri noen gang pratet med den personen igjen! Eller hadde og litt #####, så hadde jeg aldri snakket mer med personen.
Gjest Blondie65 Skrevet 13. mai 2010 #14 Skrevet 13. mai 2010 Venninnen din er en tosk. Det hadde ikke kostet meg noe å kutte henne ut for all fremtid. Men ... Neste gang må du sørge for at du har pengene i hånden før du bestiller. Jeg reiste med noen venninner for en stund tilbake der vi alle bestilte våre egne flybilletter og der den ene som viste seg å ikke kunne reise da måtte dekke sitt eget avbestillingsgebyr. Dit vi skulle reise betalte vi for et helt rom og det ble da litt mer på hver av oss som reiste, men dette var greit siden vi hadde måttet betale det uansett. Venninnen din skylder deg egentlig penger og det er iallefall slik at dersom det er et gebyr for å endre billetten så skylder hun å betale dette. Det kan godt være at venninnen din liker å snakke løst om å gjøre dette og annet, og aldri har oppfattet dette som noe konkret og så ble hun fanget av det. Det er likevel totalt rottent at hun mente hun bare kunne sende sms og si "jeg kommer ikke". Er sånne som henne som holder Judge Judy i arbeid.
Gjest Jente1990:) Skrevet 13. mai 2010 #15 Skrevet 13. mai 2010 Herregud for en dritkjerring!! Hvem søren er det som gjør sånt?! Det var flaks du fikk vite av deres felles venn hva hun hadde tenkt til å gjøre for noe. Tenk hvis du møtte opp på flyplassen også fikk du plutselig vite at hun ikke kom? Jeg hadde klikket bananas hvis noen av mine venniner hadde gjort sånt. Fy søren. Blir helt sjokkert at noen kan være så slemme. Nei hun virker som en dårlig vennine. ingen ting å samle på!
Gjest AnonymBruker Skrevet 13. mai 2010 #16 Skrevet 13. mai 2010 Jeg blir også sjokkert over den oppførselen. En ting er å bruke opp pengene på noe annet, det er jo dumt når en vet om turen, men kan tross alt skje. Men å ikke gi beskjed om det til deg at hun ikke kan bli med på turen, det er helt elendig! Hvis hun ikke skjønner hvorfor du synes det er dårlig gjort, kanskje hun skulle prøve å sette seg i din situasjon da... det er vel ingen som hadde syntes det var ok å plutselig oppdage at man reiser alene, eller må avlyse ferien (og evt betale omkostninger for billett og hotell) osv! Også slenge med leppa om at du er smålig - med mindre det ligger masse annet bak her som ikke vi vet om, er det fullstendig malplassert. Jeg synes også det er en uting å snakke stygt om venner ovenfor andre felles venner, slik hun gjør nå. Hun høres ikke ut som hun er verdt noe vennskap...
Gjest Carleigh-Ann Skrevet 13. mai 2010 #17 Skrevet 13. mai 2010 Venninnen din er en tosk. Det hadde ikke kostet meg noe å kutte henne ut for all fremtid. Men ... Neste gang må du sørge for at du har pengene i hånden før du bestiller. Jeg reiste med noen venninner for en stund tilbake der vi alle bestilte våre egne flybilletter og der den ene som viste seg å ikke kunne reise da måtte dekke sitt eget avbestillingsgebyr. Dit vi skulle reise betalte vi for et helt rom og det ble da litt mer på hver av oss som reiste, men dette var greit siden vi hadde måttet betale det uansett. Venninnen din skylder deg egentlig penger og det er iallefall slik at dersom det er et gebyr for å endre billetten så skylder hun å betale dette. Det kan godt være at venninnen din liker å snakke løst om å gjøre dette og annet, og aldri har oppfattet dette som noe konkret og så ble hun fanget av det. Det er likevel totalt rottent at hun mente hun bare kunne sende sms og si "jeg kommer ikke". Er sånne som henne som holder Judge Judy i arbeid. Hehe bra sagt! Hun bestilte jo billetten sin forrige sommer, samtidig som meg, så da regnet jeg jo med at hun skulle reise. Og det er med Norwegian så pengene får vi heller ikke igjen. Hadde det vært charter så hadde vi fått igjen noe. Nå får jeg jo endret billetten til senere i høst og reist med kjæresten, men det er helt ufattelig barnslig at hun nå går rundt og er sint på meg! Når det er HUN som har oppført seg ufint. Kjæresten min prøvde å ringe henne (de er gode venner) men hun tar ikke tlf. Så jeg gidder ikke ha noe med henne å gjøre nei.. Takler ikke folk som lyver til meg.
Gjest *smak* Skrevet 13. mai 2010 #18 Skrevet 13. mai 2010 Hun hørtes ikke helt god ut. Vær glad at du har oppdaget hvor lite du kan stole på henne. Er kjæresten din venn med henne? Hvorfor ringer han henne når hun har sviktet deg på det groveste? Jeg ville ikke viet henne noe ekstra oppmerksomhet ved å starte krangel eller lignende. Bare vit med deg selv at hun er en dårlig venninne og konsentrer deg om de venninnene du kan stole på! Uansett kos deg litt ekstra når du og din kjære skal på tur!!
Gjest Karianne Skrevet 13. mai 2010 #19 Skrevet 13. mai 2010 Huff for en vennine du har. Eller eks vennine. Tipper du ikke vil ha noe med henne å gjøre mer nå. Noe jeg godt kan forstå. Hun kan virkelig ikke være helt god når hun blir sur på deg:s Helt latterlig. Du har ikke gjort noe som helst galt. Sykt. Det er jo en ting å ikke ha penger til noe men å bare skulle late som ingen ting og sende en sms samme dag dere skal reise å si: Nei jeg kan ikke komme allikavel? Herregud for et menneske. Jeg kan ikke skjønne at hun faktisk hadde tenkt til å gjøre noe så råtten og ondskaptfult mot deg. Å jeg som kan bli sur hvis en vennine ikke kommer å møter meg på en cafe til avtalt tid, Men dette her tar kaka. Hva feiler det henne??? Ikke gidd å snakk til henne en gang. Hun er ikke verdt det.
Elensire Skrevet 13. mai 2010 #20 Skrevet 13. mai 2010 ikke bekymre deg for at dere har felles venner. For det første fremstår hun som en tulling og upålitelig venn, ikke bare ovenfor deg, men også ovenfor felles venner. For det andre så gjør hun det ikke bedre med å skulle slenge drit om deg. vær den voksne av dere (noe du absolutt virker som du er ), overhør slike bemerkninger, vær høflig men ikke mer enn nødvendig mot henne, og forsøk å ikke la det virke innlysende at du unngår henne. Deres felles bekjente vil selv etterhvert innse at de ikke er tjent med å ha en slik person som din "vennine" i vennekretsen. Og du vil virke som en langt større person enn henne. fortell gjerne kort og greit de som spør hvorfor dere ikke er venner om hvorfor, men ikke synk til hennes nivå og sleng drit om henne. Oppførselen hennes sier langt mer om henne enn om deg så kos deg med alle vennene dine, og blås i henne. Hun ender opp uten ekte venner om hun ikke endrer oppførselen sin Og det er hennes tap at dere ikke er venner lenger, ikke ditt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå