miato Skrevet 12. mai 2010 #1 Skrevet 12. mai 2010 hei:) tenkte å prøve å bestille varer på nett,men hvordan er det med toll? blir det ikke gjærne like dyrt når man regner med tollen?
Gjest AnonymBruker Skrevet 12. mai 2010 #2 Skrevet 12. mai 2010 Hold deg under 200 kr, så går det greit
Alladin Skrevet 12. mai 2010 #3 Skrevet 12. mai 2010 Det kommer helt an på hvilke land du har handlet i og for hvor mye du har handlet. Jeg har selv gått på den "smellen", da ble det ganske dyrt totalt sett.
pittie Skrevet 12. mai 2010 #4 Skrevet 12. mai 2010 http://www.toll.no/templates_TAD/ImportCalc.aspx?id=153564&epslanguage=NO Denne linken burde virkelig vært en sticky.
Jade Skrevet 12. mai 2010 #5 Skrevet 12. mai 2010 (endret) Handler du på nett, så kan du få veldig mye til under 200-lappen pga prisforskjellen! Det kan gjerne være under halve prisen! Frakten regnes ikke med i de 200, med mindre du går over grensen. Da må du betale moms på hele greia (inkl. frakt). Du betaler altså 25% moms av vareverdien + frakt og evt forsikring + postens fortollingsgebyr på 108,-. (217 (tror jeg) hvis verdien er over 1000). Handler du på strawberrynet.com eller feelunique.com, så er det fri frakt (evt. innbakt i prisen) + at hvis du må betale moms, så kan du be om å få det refundert fra nettbutikken! (er visst ikke 100% garanti for at du får det tilbake, leste om ei her på forumet som ikke fikk det, men vet ikke hva hun skrev til de) Handler du veldig mye på en gang, så kan det lønne seg (pga at du betaler kun ett fortollingsgebyr på 108 eller 217 kr). 25% moms er ikke så veldig mye, og som regel så er prisforskjellen (selv med frakt) mellom norske butikker og utenlandske butikker større enn det. Noen ganger kan du forresten gjøre et godt kupp på blivakker.no eller shopping4net.com (hvis verdien er over 200kr der, så betaler du 39,- i tollavgifter, men da er til gjengjeld frakten gratis. Prisene på varene i butikken er allerede inkl moms hvis de koster over 200,-) Endret 12. mai 2010 av Jade
miato Skrevet 12. mai 2010 Forfatter #6 Skrevet 12. mai 2010 takk for svar:) er ikke mye man får for under 200.. gjelder det alle nettbutikker?
Jade Skrevet 12. mai 2010 #7 Skrevet 12. mai 2010 (endret) Det er bare strawberrynet og feelunique jeg vet om som refunderer. (jeg la til et par avsnitt på innlegget over) Endret 12. mai 2010 av Jade
miato Skrevet 12. mai 2010 Forfatter #8 Skrevet 12. mai 2010 jade:tusen takk for nyttig og utfyllende info;) var det deg som skrev i et inlegg at id mineralfoundation ikke var bra hvis man begynte å få rynker? har endel tørrhetslinjer, og har stussa litt på om kanskje ikke mineralsminke er det rette for meg pga det...
Jade Skrevet 12. mai 2010 #9 Skrevet 12. mai 2010 Nei, det må være noen andre som har skrevet (det om ID og rynker)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå