Gå til innhold

Forbannelse

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
lunacia

Ja, og det ER respektløst. Selv tror jeg at alle ens handlinger slår tilbake på en selv (om enn kanskje ikke tredobbelt), enten i dette livet, eller i et senere liv. (Ja, jeg tror på reinkranasjon). Og det kan slå tilbake på deg på måter du kanskje ikke tenker over det... F. eks. Jeg vet om ei som en tid ikke hadde det så greit. Hun stjal og sånn, og begyte samtidig å miste nøkler osv. Dette stoppet da hun sluttet å stjele og fikk ordnet på livet sitt igjen. Du vil sikkert si det er tilfeldig el. l., og du må gjerne tro det, og det respekterer jeg. Men jeg krever også at du skal respektere det jeg tror tilbake og IKKE le av det. For det er arrogant og sneversynt.

Men si meg nå, sett at jeg "ønsket" noe lite godt(for å bruke det uttrykket ) om et sted, og det så viste seg at jeg fikk mitt ønske "oppfylt". Dette er ikke direkte handlinger, men tanker...Jeg kan da vitterligen ikke ha bidratt til å "ødelegge" stedet!? :roll:

Men jeg tar jo gjerne "æren"... :hoho:

Og en annen ting: jeg har aldri gjort noe galt, eller tenkt galt om noen før; hvorfor har JEG da opplevd vonde ting??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du noen gang sagt noe stygt til noen andre? Slått noen?

Du sender ut negativ energi når du gjør slikt.. Samme som om du kaster en forbannelse over noen.

"Slår til en person, må du regne med å få en tilbake på trynet, tre ganger så hardt" Skjønner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Man skal aldri slå hardere tilbake enn det som skal til for å avverge, stoppe angrepet. Går man utover dette er det straffbart.

Tenker jeg en tanke jeg ikke skulle ha tenkt så....hva skjer :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoho: Nei, nå må dere gi dere....dere kan da ikke tro at på dette "magi-tullet". :o

Selv har jeg både sett og følt forunderlige ting, men jeg tror da alldeles ikke at man kan FREMKALLE, FÅ OPPFYLT sine ønsker over andre.

ikke? Det er mye du ikke vet..... :kul:

Så vidt jeg har forstått så er "magi" kanalisert energi? Og verden er full av åndevirksomhet (hva ånder er behøver vi vel ikke diskutere i denne tråden), og man kan få hjelp av disse. Jeg ser ikke dette som overtro eller noe rart. Jeg tror det er fullstendig naturlig, og har vært sånn bestandig, men kunnskapene rundt det har stort sett ligget nede i ganske mange år nå, fordi andre ting har fått mer fokus. Og se hvor det har brakt oss og kloden vår. Ikke særlig imponerende. Jeg synes det er bra at folk endelig tar tilbake det opprinnelige, og lever litt mer med naturen vår, enn i mot..

Jeg er ikke så veldig inne i det ennå, men jeg leser om disse tingene akkurat nå for tiden. Kjempespennende er det, og jeg er åpen for det meste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest gjennom tråden og ser at det er mange forskjellige tolkninger av magi og mange forskjellige oppfatninger av hvordan det fungerer.

Har selv lest ganske mye om voodoo i sørtstatene av USA, fordi jeg synes det er interessant som religion. Jeg er selv ikke religiøs, men vet at selvfølgelig er det mye mellom himmel og jord vi fremdeles vet lite om. Å kaste forbannelser over andre regner jeg riktignok ikke som en av dem.

Det som er interessant med religioner som baserer seg på mye ritualer er at når man utfører ritualer for å hjelpe seg selv med noe, så fører det til at man er svært fokusert på problemet, har "kanalisert energien" som noen sikkert liker å kalle det, og derfor ofte greier å komme frem til en løsning; rett og slett ved å være fokusert. Dette kan skje både bevisst og ubevisst, men det er neppe noe spesielt magisk over det hele.

Når det gjelder å kaste forbannelser eller annet over andre folk må vedkommende i mottaker-enden tro for at det skal være virksomt. Dette er noe mange voodooister er fullstendig klar over. Hørte bl. a. en historie (husker ikke om jeg har sett en dokumentar eller lest om det) om en fyr i sørstatene som tjente endel penger på å reversere forbannelser. Han trodde ikke på det selv, med de som hyret ham inn, trodde fullt og helt, og derfor fungerte det.

Det blir litt av det samme som ofte skjer når folk blir friske etter bønn og slikt, tror man hardt nok på det selv er det forunderlig hva man kan overbevise seg selv og kroppen sin om. Dette er jo selvfølgelig mystisk, ingen aner helt hvordan det skjer, men magi? nope.

Og til alle dere som sier dere har sett sååå mange bevis på at forbandelser og andre ritualer har fungert, hvor mange ganger har det ikke fungert? Kan det være tilfeldig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Dette er ikke noe jeg plutselig ble sinna for. Jeg har tenkt på det i mange år...Det er egentlig mere et sted' date=' et samfunn, som jeg ikke ønsker noe godt for.[/quote']

Hva er det?

Klarer du ikke å leve opp?

Du er bra gjennomsiktig...

Du kan enten ta deg sammen eller bryte tvert, men du vet at det første er det riktige.

Begynn med å få istand gode rutiner i livet ditt og vær sammen med ekte venner. Du har det ikke bra, skjønner jeg.

Jeg vet det kan være vanskelig, for jeg har kjent det på kroppen selv, men du av alle burde kjenne til sannheten, og det plager deg nok!

Det er håp for alle som har den rette innstillingen, men ærlig talt....................forbannelser...........?!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

[quote="anonym

Jeg vet det kan være vanskelig, for jeg har kjent det på kroppen selv, men du av alle burde kjenne til sannheten, og det plager deg nok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hvis du nå skulle få til å kaste en forbannelse så vær snill å la det treffe DEN det gjelder og ikke la det gå i arv eller treffe noen som ikke har gjordt deg noe, to familiemedlemmer må gå til prest pga at noen kastet "arvelig forbannelse"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
to familiemedlemmer må gå til prest pga at noen kastet "arvelig forbannelse"

Jøss :o Har dette virkelig skjedd? Kan det bevises?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...