Gå til innhold

Forbannelse

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg skulle gjerne ha kastet forbannelse over "noen"..noen som vet hvordan??

...hehehe..Men egentlig så trengs det vel ikke da det likevel ser ut til å gå til helvete for disse....det gleder meg. Men hva vet jo aldri..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Er det dette samene kaller for å "gande"?

Det var en gang en som spurte om jeg kunne "gande". Så jeg ser antakelig ut som om jeg kan...Skulle virkelig ønske jeg kunne!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det må du aldri finne på å gjøre. Dessuten kan det være farlig å innlate seg med svart magi, da det vil slå tilbake på deg, bare tre ganger sterkere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hva er det du tenker på da:

La meg gjette: Du er forbanna på exen som er gått inn i et nytt forhold?

Problemer på jobben?

Knute på tråden blandt vennenne?

Hva med en kjærlighets-spell i stedet? :hjerte: Kan være minst like effektivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:o VIl du virkelig noen så vondt? Forbanne dem?

Du skal ikke leke med magi. Magi er energi. Og energi kommer tilbake til deg, slik du har fortjent det.

Det fins mange andre måter å løse slikt på. Ikke gjør noe du ikke har peiling på. mitt råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Hmmm - er det virkelig mulig å forbanne noen?

Jeg trodde vel egentlig ikke det. MEN det uhyggelig er at mitt "ønske" faktisk har gått i oppfyllelse i dag :o ..Og da med en virkning som langt overstiger "tre ganger sterkere" ..Vel, i alle tilfeller så har ihvertfall ikke jeg gjort noe aktivt for å fremkalle "forbannelsen" - dette har de klart utmerket selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Dette er ikke noe jeg plutselig ble sinna for. Jeg har tenkt på det i mange år...Det er egentlig mere et sted, et samfunn, som jeg ikke ønsker noe godt for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det høres skummelt ut. Er vel kanskje like bra og la sånt no ligge. Ellers får du finne deg en same som kan "gande" for deg.... :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmmm - er det virkelig mulig å forbanne noen?  

Jeg trodde vel egentlig ikke det. MEN det uhyggelig er at mitt "ønske" faktisk har gått i oppfyllelse i dag :o ..Og da med en virkning som langt overstiger "tre ganger sterkere" ..Vel, i alle tilfeller så har ihvertfall ikke jeg gjort noe aktivt for å fremkalle "forbannelsen" - dette har de klart utmerket selv.

"Be careful for what you wish for."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

:hoho: Nei, nå må dere gi dere....dere kan da ikke tro at på dette "magi-tullet". :o

Selv har jeg både sett og følt forunderlige ting, men jeg tror da alldeles ikke at man kan FREMKALLE, FÅ OPPFYLT sine ønsker over andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoho: Nei, nå må dere gi dere....dere kan da ikke tro at på dette "magi-tullet". :o  

Selv har jeg både sett og følt forunderlige ting, men jeg tror da alldeles ikke at man kan FREMKALLE, FÅ OPPFYLT sine ønsker over andre.

Hvorfor klarer du ikke å respektere hva andre tror på? :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er noe av det mest respektløse jeg har lest på lenge! Du burde skamme deg! Selv om kanskje ikke du tror på det, så er det faktisk en del av oss hvor magi er en viktig del av vår religion. Og hvis du er noen lunde oppegående, burde du vise litt respekt ovenfor andre og deres tro.

Selv har jeg sett mange eksempler på magi, så for meg personlig blir det "tullete" å ikke tro på det. Men jeg ler alikevel ikke av de som ikke tror på det. Jeg kan faktisk forstå det, selv om det for meg personlig blir helt feil å ikke tro på det.

Og tro meg, magi har veldig mange aspekter vanlige folk egentlig ikke tenker over er magi.

Som venninna mi sier... Om ganske mange år (når vitenskapen ikke er fullt så trangsynt), kommer en del av vår magi til å falle under psykologi...

*rettet skrivefeil og bedrevet litt kosmetisk kirurgi på innlegget*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så at "å gande" var nevnt. Litt om ganning:

Samene (eller finnene som de også kalles av noen) er fra gammelt av kjent for sine trolldomskunster; de kunne ganne. På den måten kunne de stemme (stoppe) blod og helbrede sykdom, men man trodde også at de kunne påføre andre en plutselig skade eller smerte. Dette ble gjerne kalt finnskott (jfr. hekseskudd).

Samenes magi er altså ikke bare svart. Mange har selv i dag vanskelig for å avvise ganning som tull og tøys. Bare spør en veterinær eller lege som har praktisert nordpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Dette er noe av det mest respektløse jeg har lest på lenge! Du burde skamme deg! Selv om kanskje ikke du tror på det, så er det faktisk en del av oss hvor magi er en viktig del av vår religion. Og hvis du er noen lunde oppegående, burde du vise litt respekt ovenfor andre og deres tro.

Selv har jeg sett mange eksempler på magi, så for meg personlig blir det "tullete" å ikke tro på det. Men jeg ler alikevel ikke av de som ikke tror på det. Jeg kan faktisk forstå det, selv om det for meg personlig blir helt feil å ikke tro på det.

Og tro meg, magi har veldig mange aspekter vanlige folk egentlig ikke tenker over er magi.

Som venninna mi sier... Om ganske mange år (når vitenskapen ikke er fullt så trangsynt), kommer en del av vår magi til å falle under psykologi...

*rettet skrivefeil og bedrevet litt kosmetisk kirurgi på innlegget*

Jeg skjønner ikke helt hva du mener med at magi er en del av en religion..Hvilken religion er det? Og praktiserer de "magiens ondskap" over andre?

Nå lo jeg da heller ikke av de som er synske eller har andre krefter i seg, men av de som påstår at man kan ønske ondt over andre og få det oppfylt, og at om så skjer så vil det gå utover utover en selv senere tredobbelt :o

Jeg tror nok ikke slikt går an.

Om du mener at det går, så kan du jo komme med eksempler!

Jeg har svært stor respekt for disse som innehar ovennenvte egenskaper, og jeg tror ikke de bedriver "ondskap" over andre...sant å si så har jeg alltid opplevd å bli sannspådd når jeg har vært i kontakt med en "sannsigerske". Det har faktisk skjedd det jeg har blitt spådd- også svært konkret. Det er faktisk skremmende synes jeg. Hvor mange er det som har opplevd det?? Det virker ikke som om det er så mange...

Samt at jeg også har opplevd ting selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke helt hva du mener med at magi er en del av en religion..Hvilken religion er det? Og praktiserer de "magiens ondskap" over andre?

Mange religioner har magi som redskap, for eksempel jødedom (kabbalah), en rekke paganistiske religioner etc. Og magi er ikke ondt. Magi er noe man bruker, men må være forsiktig med. Selv kunne jeg aldri ha kastet en kjærlighetsspell, f. eks. fordi jeg mener man ike skal tukle med menneskets frie vilje.

Nå lo jeg da heller ikke av de som er synske eller har andre krefter i seg, men av de som påstår at man kan ønske ondt over andre og få det oppfylt, og at om så skjer så vil det gå utover utover en selv senere tredobbelt :o

Ja, og det ER respektløst. Selv tror jeg at alle ens handlinger slår tilbake på en selv (om enn kanskje ikke tredobbelt), enten i dette livet, eller i et senere liv. (Ja, jeg tror på reinkranasjon). Og det kan slå tilbake på deg på måter du kanskje ikke tenker over det... F. eks. Jeg vet om ei som en tid ikke hadde det så greit. Hun stjal og sånn, og begyte samtidig å miste nøkler osv. Dette stoppet da hun sluttet å stjele og fikk ordnet på livet sitt igjen. Du vil sikkert si det er tilfeldig el. l., og du må gjerne tro det, og det respekterer jeg. Men jeg krever også at du skal respektere det jeg tror tilbake og IKKE le av det. For det er arrogant og sneversynt.

Jeg tror nok ikke slikt går an.

Om du mener at det går, så kan du jo komme med eksempler!

Hva slags eksempler? På magi? Det finnes mange. Venninna mi, f. eks. brukte magi til å bli kvitt egen redsel. Ellers er de fleste forsiktige med å gi konkrete eksempler, siden det kan være veldige personlige ting.

Jeg har svært stor respekt for disse som innehar ovennenvte egenskaper, og jeg tror ikke de bedriver "ondskap" over andre...sant å si så har jeg alltid opplevd å bli sannspådd når jeg har vært i kontakt med en "sannsigerske". Det har faktisk skjedd det jeg har blitt spådd- også svært konkret. Det er faktisk skremmende synes jeg. Hvor mange er det som har opplevd det?? Det virker ikke som om det er så mange...

Samt at jeg også har opplevd ting selv.

Personlig tror jeg ikke på ren ondskap. Jeg tror heller ikke at noe er rendt ondt. Jeg tror heller ikke at man "spår" om ting. Altså, jeg leser tarot selv, men mener det kan vise til hvordan ting kan bli, med mindre man handler og gjør noe for å hindre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...