Gjest Anonymous Skrevet 19. september 2003 #1 Del Skrevet 19. september 2003 P.g.a stress IGJEN :-? har jeg når fått påbegynt magesår. Dette er veldig alvorlig, og jeg blir ikke noe mindre stresset av den grunn... Jeg fikk noen piller av legen, som skulle minske syre-nivået i magen. Håper de hjelper. Er det noe annet jeg kan gjøre som vil gjøre dette bedre? Kanskje noen urter e.l. jeg kan ta? Hører gjerne fra dere sin vet litt om dette.. :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillebi Skrevet 19. september 2003 #2 Del Skrevet 19. september 2003 Forsøk å gå til en homeopat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 19. september 2003 #3 Del Skrevet 19. september 2003 Hva med akupunktur? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Morgan Skrevet 19. september 2003 #4 Del Skrevet 19. september 2003 Mulig jeg er litt på villspor,men hva med melk?Er ikke det litt beroligende og sånn? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillebi Skrevet 21. september 2003 #5 Del Skrevet 21. september 2003 Melk hjelper ikke meg noe særlig... Hveteboller (uten rosiner) derimot, er det beste jeg kan spise!.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 21. september 2003 #6 Del Skrevet 21. september 2003 Er det mange av dere som har hatt magesår tidligere? Er ikke det ganske alvorlig da? Jeg tåler ikke mel, så jeg kan ikke spise boller desverre... Men, jeg ifkk noen piller av legen som har hjulpet mye de siste dagene. Nå må jeg bare være veldig forsiktig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dr Zoidberg Skrevet 21. september 2003 #7 Del Skrevet 21. september 2003 jeg har hatt magesår to ganger, begge gangene resultat av stress og livssituasjon. Siste gangen ble resultatet temmelig alvorlig; magesekken fikk en revning og det begynte å renne ut magesyre. Hadde jeg vært alene hjemme den dagen, så er det ikke sikkert jeg hadde vært så heldig. Jeg var totlat ute av stand til å orientere meg og husker ikke en cm av hendelsene etterpå idag. Jeg husker bare at jeg ble dårlig, og dernest at jeg var på Haukeland. Så det er av høyeste viktighet at du legger om livstilen til en mindre stresset hverdag og eventuelt gjør noe med de tingene som plager deg. Melk fungerer egentlig veldig dårlig; det nøytraliserer riktignok syredannelsen i utgangspunktet, men siden enkelte lukkeklaffer i starten av fordøyelses-systemet kan få nedsatt funksjonsevne så er det egentlig helst vann du bør drikke. Vann er til alle tider nøytralt. Disse nevnte lukkeklaffene er det som foprårsaker sure oppstøt og følelsen av at halsen er "full" - også at du vil spy uten at du egentlig har behov for det. Inntil du blir friskmeldt bør dette gjelde; null sterk mat, tilnærmet null salt, brus er bannlyst. Alkohol og røyk bør også legges på hyllen (det hjelper at det ligger der permanent). Ta ting med ro og få frisk luft. Frisk oksygen er vidundermedisin. Og dropp homeopaten, vann med konditorfarge kan du lage selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Quinden Skrevet 22. september 2003 #8 Del Skrevet 22. september 2003 Min mann hadde det for noen år siden, kaffe, te og krydder er bannlyst. Fiskepudding med hvit saus er kjempebra til middag. Røyke gjør han ikke, men det er også siste sort. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 22. september 2003 #9 Del Skrevet 22. september 2003 Blir dere sykmeldt når dere har magesår? Eller fortsetter dere i jobb som vanlig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anie Skrevet 22. september 2003 #10 Del Skrevet 22. september 2003 Jeg fikk konstantert magesår for ca 2 år siden etter at jeg kastet opp blod. Formen var kjempe elendig og jeg hadde mega vondt - jeg var da sykemeldt i en uke. (Selve magesår kan man "dempe" med medisinen man får.) Tror ikke det er vanlig med sykemelding når man har magesår, men det kommer vel mye ann på tilstanden din og hva legen bestemmer. Det er iallefall viktig å ta den medisinen som legen skriver ut og for all del - prøv å unngå kaffe, sterk mat, røyk etc... *sier jeg som går rundt med magekatarr og ikke klarer å holde meg unna det selv* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillebi Skrevet 22. september 2003 #11 Del Skrevet 22. september 2003 Må man ha diaré når man har magekatarr eller magesår? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dr Zoidberg Skrevet 24. september 2003 #12 Del Skrevet 24. september 2003 Må man ha diaré når man har magekatarr eller magesår? Ikke nødvendigvis, men det bruker høre med. Det samme gjelder mye sure oppstøt og mye luft i magen generelt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 28. september 2003 #13 Del Skrevet 28. september 2003 Magesår skyldes en bakterie i magen. Stress kan utløse det. Det finnes piller man får av legen. Du kan spise hva mat du vil da. Det var før i tiden man gikk på lettmat. De som er stadig plaget med magesår kan få utført en prøve for å påvise bakterien, da blir man satt på en hard "hestekur" og man blir kvitt det. Det er sykehus som tar den testen. Jo man kan bli sykemeldt pga.magesår. Enkelte har slike smerter at de får problemer bare med å snu seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bluebird Skrevet 28. september 2003 #14 Del Skrevet 28. september 2003 Hvordan får man påvist magesår da? Er det bare å forklare legen tingenes tilstand, eller må man undersøkes med slanger både her og der? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbær Skrevet 29. september 2003 #15 Del Skrevet 29. september 2003 Her kan du lese om magesår. God bedring! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madam Felle Skrevet 29. september 2003 #16 Del Skrevet 29. september 2003 mariakjeks var en ting jeg alltid hadde i huset når jeg hadde magesår. Ellers har de kommet med en ny hestekur som fungerer veldig bra. Jeg tok den for ca 4 år siden, og har ikke vært plaget siden. Min far tok den før meg, og har heller ikke vært plaget siden, og han hadde virkelig store problemer med operasjoner og det som er. Snakk med legen din (tror det var ca 11 tabeletter om dagen, og noe flytende greier som en inntar ganske ofte.) derfor blir det kalt hestekur Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå