carianne Skrevet 12. mai 2010 #1 Skrevet 12. mai 2010 Har brukt dette i 7-8 mnd. Huden min slutter ikke å produsere kviser. Skal slutte med serumet har jeg nå bestemt meg for. Kan jeg ha sensitiv hud, at det blir for sterkt, at det irriterer huden?
Rosebud Skrevet 12. mai 2010 #2 Skrevet 12. mai 2010 Det er vanskelig å si noe sikkert her altså, men jeg kan synse litt likevel Det kan være mulig at serumet er for sterkt for huden din, det inneholder jo bl.a glykolsyre. Det serumet du skriver om finnes også i en variant for sensitiv hud, så dersom problemet ligger i at produktet er for sterkt for deg, kan du sikkert med fordel prøve den varianten i stedet. Så har jeg noen spørsmål som kan være relevante: - Har kvisene kommet etter at du begynte med serumet, eller har de bare aldri sluttet å komme? - Bruker du andre produkter som ikke er av like god kvalitet som MD? Dersom du for eksempel bruker en krem fra Garnier over et serum fra MD annullerer du effekten de gode produktene skulle hatt. - Bruker du sminke som tetter porene? - Drikker du nok vann/Har du et OK kosthold/Får du i deg nok vitaminer? - Har du nylig begynt på/sluttet på hormonprevansjon? - Kan du være allergisk mot noe, for eksempel melk, gluten eller liknende? Det er mange grunner til at man får kviser, dette er en del av dem. Det kan selvfølgelig også hende at MD ikke funker for deg, noe som er veldig synd, men da må du ikke gi opp, og heller teste en annen serie fra et annet merke. Er kvisene dine alvorlig akne bør du ta en tur til legen for å få henvisning til hudlege, og en resept på sterkere saker i form av kremer/piller, for eksempel Roaccutan.
Gjest AnonymBruker Skrevet 12. mai 2010 #3 Skrevet 12. mai 2010 Nå er vel ikke serumet et mirakelmiddel som får alles kviser til å forsvinne.
Gjest AnonymBruker Skrevet 12. mai 2010 #4 Skrevet 12. mai 2010 Det er vanskelig å si noe sikkert her altså, men jeg kan synse litt likevel Det kan være mulig at serumet er for sterkt for huden din, det inneholder jo bl.a glykolsyre. Det serumet du skriver om finnes også i en variant for sensitiv hud, så dersom problemet ligger i at produktet er for sterkt for deg, kan du sikkert med fordel prøve den varianten i stedet. Så har jeg noen spørsmål som kan være relevante: - Har kvisene kommet etter at du begynte med serumet, eller har de bare aldri sluttet å komme? - Bruker du andre produkter som ikke er av like god kvalitet som MD? Dersom du for eksempel bruker en krem fra Garnier over et serum fra MD annullerer du effekten de gode produktene skulle hatt. - Bruker du sminke som tetter porene? - Drikker du nok vann/Har du et OK kosthold/Får du i deg nok vitaminer? - Har du nylig begynt på/sluttet på hormonprevansjon? - Kan du være allergisk mot noe, for eksempel melk, gluten eller liknende? Det er mange grunner til at man får kviser, dette er en del av dem. Det kan selvfølgelig også hende at MD ikke funker for deg, noe som er veldig synd, men da må du ikke gi opp, og heller teste en annen serie fra et annet merke. Er kvisene dine alvorlig akne bør du ta en tur til legen for å få henvisning til hudlege, og en resept på sterkere saker i form av kremer/piller, for eksempel Roaccutan. takk for svar:) Bruker decleor rensemelk og tonic. Md s solfaktor 20, eller decleor sin hydra floral emulsjon.Decleor sin nattkrem. Det kan vell ikke være decleor som tetter porene mine. Har mange sorte prikker, milier og hvite kviser, og ofte betente klumper særlig på haken. Har nå begynt med laser og skal slutte med md, det sa laserdamen, at glycolsyre irriterer huden, men glycol har hjulpet meg før. Penslinger. Bruker kobberspiral. Spiser normalt sunt.Kvisene var der før serumet.Allergier vet jeg ikke noe om. Tåler gluten i alle fall.Bruker Jane Iredale sminke(uten bismuth)
carianne Skrevet 12. mai 2010 Forfatter #5 Skrevet 12. mai 2010 takk for svar:) Bruker decleor rensemelk og tonic. Md s solfaktor 20, eller decleor sin hydra floral emulsjon.Decleor sin nattkrem. Det kan vell ikke være decleor som tetter porene mine. Har mange sorte prikker, milier og hvite kviser, og ofte betente klumper særlig på haken. Har nå begynt med laser og skal slutte med md, det sa laserdamen, at glycolsyre irriterer huden, men glycol har hjulpet meg før. Penslinger. Bruker kobberspiral. Spiser normalt sunt.Kvisene var der før serumet.Allergier vet jeg ikke noe om. Tåler gluten i alle fall.Bruker Jane Iredale sminke(uten bismuth) Ikke meningen å være anonym her....trykket galt
Gjest AnonymBruker Skrevet 12. mai 2010 #6 Skrevet 12. mai 2010 Det kan jo være hudsykdommer også om du ser like "fæl" ut ennå, og allergier som du nevner. Så jeg ville anbefalt deg å besøke en hudlege.
carianne Skrevet 12. mai 2010 Forfatter #7 Skrevet 12. mai 2010 Det kan jo være hudsykdommer også om du ser like "fæl" ut ennå, og allergier som du nevner. Så jeg ville anbefalt deg å besøke en hudlege. Ser ikke like ille ut enda, men ikke så gøy å få en ny kvise hver dag, i gjennomsnitt 8-10 kviser hele tiden når en er fylt 30 år, noen små ,noen større og ofte store betente som blir kjøttsår Får prøve laser-kur på laserklinikken, så fraxel-laser mot arr, hjelper ikke dette så-hudlege!Håper ikke laseren er bortkastede penger.
-Butterfly- Skrevet 13. mai 2010 #8 Skrevet 13. mai 2010 Det finnes nok ingen produkter som fungerer for alle. MD sitt serum gjorde ikke stort for min urene hud, men etter jeg byttet til Jan Marini ser jeg stor forskjell. Så jeg vil anbefale å prøve deg frem, du finner nok det som passer for deg til slutt
carianne Skrevet 14. mai 2010 Forfatter #9 Skrevet 14. mai 2010 Det finnes nok ingen produkter som fungerer for alle. MD sitt serum gjorde ikke stort for min urene hud, men etter jeg byttet til Jan Marini ser jeg stor forskjell. Så jeg vil anbefale å prøve deg frem, du finner nok det som passer for deg til slutt Hei,takk for svar. md har virket før for meg,men nå er kapittel md lagt bak meg,siden huden min alltid ser ut som et prikkete, klumpete og full i sår ansikt, og huden min har roet seg veldig ned uten dette serumet, håper ikke det blusser opp noe kraftig snart med urenheter. Har gått et par ganger til dyp og softlaser, ser ut som det hjelper litt Hvilket serum for Jan Marini vil du anbefale?Huden min er fuktfattig (kombinert)Har bestilt Matis sitt serum for uren hud for å ha i bakhånd.Men vil fortsette med md sin scrub tror jeg.....
psawyer Skrevet 14. mai 2010 #10 Skrevet 14. mai 2010 (endret) Hei! Jeg har også fuktfattig hud og hadde en masse kviser (både små og litt større "byllete") i vinter. Startet med MD sitt serum, og var så tålmodig og ventet og ventet på bedre hud... som aldri kom. Startet med Jan Marini Bioglycolic Bioclear Lotion som jeg bruker som nattkrem, og etter omtrent to uker var alt av kviser vekk. I tillegg har jeg en mye jevnere hudtone. Alle reagerer jo forskjellig på hudpleie, men ville bare dele min erfaring. Lykke til. Forresten bruker jeg Dermalogica Active Moist som dagkrem, etter å ha brukt Decleor Hydra Floral i et halvt år uten å merke noe forbedring. Endret 14. mai 2010 av psawyer
carianne Skrevet 14. mai 2010 Forfatter #11 Skrevet 14. mai 2010 Hei! Jeg har også fuktfattig hud og hadde en masse kviser (både små og litt større "byllete") i vinter. Startet med MD sitt serum, og var så tålmodig og ventet og ventet på bedre hud... som aldri kom. Startet med Jan Marini Bioglycolic Bioclear Lotion som jeg bruker som nattkrem, og etter omtrent to uker var alt av kviser vekk. I tillegg har jeg en mye jevnere hudtone. Alle reagerer jo forskjellig på hudpleie, men ville bare dele min erfaring. Lykke til. Forresten bruker jeg Dermalogica Active Moist som dagkrem, etter å ha brukt Decleor Hydra Floral i et halvt år uten å merke noe forbedring. Hei, ja det er veldig frustrerende, alle skryter av dette serumet, så nå er d nok venting på bedre hud. Skal sjekke ut dette serumet fra Jan Marini.Er det glycolsyre i? Hun på laserklinikken sa at glycolsyre bare irriterer huden, vet ikke helt hva jeg skal tro på. Jeg har masse decleor produkter igjen.Nå bruker jeg ingen serum.Håper alle småkviser (tett i tett, særlig i t-sonen)forsvinner gradvis. Kan en blande Jan Marini inn i dette?med decleor?
-Butterfly- Skrevet 15. mai 2010 #12 Skrevet 15. mai 2010 Hei,takk for svar. md har virket før for meg,men nå er kapittel md lagt bak meg,siden huden min alltid ser ut som et prikkete, klumpete og full i sår ansikt, og huden min har roet seg veldig ned uten dette serumet, håper ikke det blusser opp noe kraftig snart med urenheter. Har gått et par ganger til dyp og softlaser, ser ut som det hjelper litt Hvilket serum for Jan Marini vil du anbefale?Huden min er fuktfattig (kombinert)Har bestilt Matis sitt serum for uren hud for å ha i bakhånd.Men vil fortsette med md sin scrub tror jeg..... Jeg bruker bioglycolic facial cleanser, som inneholder glycolsyre, og et produkt som heter Benzoyl peroxide, 5%. vet ikke helt om benzoyl peroxide regnes som serum, men det motvirker iallefall kviser, og den irriterer huden min mindre enn md sitt continous renewal serum. ikke noe prikking, blir heller ikke noe uttørket, og jeg har VELDIG fuktfattig hud!Bruker en krem som gir mye fukt i tillegg, Matis sin energising cream. Bruker også solkrem daglig siden dette er produkter som gjør huden sensitv for sol. bruker dermalogica sin matte block spf 20, som er den eneste solkremen jeg ikke får kviser av. Dette har iallefall hjulpet meg masse, gått fra masse store kviser, til noen få, små kviser. dette på ca en mnd bare. Huden min ser veldig mye bedre ut Håper min erfaring kan være til hjelp eller inspirasjon
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå