Gjest smoothie22 Skrevet 12. mai 2010 #1 Del Skrevet 12. mai 2010 heisann.. jente på 22, på min 2 scooter. den første røk eksospotta på pga rust, jeg kjøpte en ny noe senere og nå etter 2 år skjer det samme. hva er greia? billig og ha moped , men en ny potte koster fader 2000 kr. så jeg fikk lirka den inn på verksted, selv om de ikke har plass egentlig. men hva kan jeg gjøre? de ruster jo fortere enn jeg rekker og kjøre dem, holdt jeg på og si. jeg kjører endel da, men mopeden kosta 25000 ny, og allerede skal den tulle. åhr! råd? den sto ute i vinter, pga flytting til plass uten utetak. men har ellers stått under tak, og gjør det nå også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest smoothie22 Skrevet 12. mai 2010 #2 Del Skrevet 12. mai 2010 kjøpte ny scooter, bare for og få det klarere frem=) gilera runner sport. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aluminium Skrevet 12. mai 2010 #3 Del Skrevet 12. mai 2010 Vask scooteren din litt oftere. Hvor langt har den gått? Jeg hadde selv en moped som jeg vasket og holdt veldig godt, og selv etter 12-13000 km var det ikke noe særlig rust å snakke om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ferdig Skrevet 12. mai 2010 #4 Del Skrevet 12. mai 2010 vask, vask og atter vask. når du ser det begynner å ruste pusser du det ned og bruker motor/varme lakk. er det i svanehalsen den ryster? blir det hull siden du må bytte? om du stikker til et sted de driver å sveiser så kan de sikkert tette det hullet så den holder et år til ca:-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gunner Skrevet 12. mai 2010 #5 Del Skrevet 12. mai 2010 Det er rart at eksospotta på en moped skal ruste. Eksosanlegg pleier å ruste innenfra som følge av at det blir igjen en del vann fra bensin som så blir liggende i potta. En moped er en totaktsmotor som tillsettes totaktsolje og siden endel av denne oljen blir med ut i eksosanlegget er dette rart. Dersom det ruster i svanehalsen(røret) før selve potta kan dette som tidligere nevnt sveises for en billig penge. Om det er selve potta som ruster kan det være et lite tips å borre et 5mm hull på det nederste punktet på potta slik at vann rester fra bensinen ikke blir liggende i potta når du ikke bruker den men renner ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aluminium Skrevet 13. mai 2010 #6 Del Skrevet 13. mai 2010 Det er vel som regel tappeplugger på lyddemperen. Det var iallefall det på min, uten at det var noe særlig behov for det. Det vannet som evt. skulle danne seg i lyddemperen kondenserer bort så fort du begynner å kjøre, den blir nemlig relativt varmt der bak... En annen ting, helt på siden, er at slikt er ganske enkelt å bytte selv. Det er snakk om fire-fem skruer og et kvarter-halvtimes arbeid. Det koster fort mye penger når man skal ha fagfolk til å gjøre det... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 14. mai 2010 #7 Del Skrevet 14. mai 2010 Kan anbefale suki ac 50. Ruster ikke hvis du impregnerer den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå