Gjest brutal_mann Skrevet 12. mai 2010 #1 Skrevet 12. mai 2010 Av forskjellig eårsaker er det påkrevd at undertegnede går til anskaffelse av en dress. En dress som signaliserer stil og profil. Ikke hipp og kul. Helst en sort dress. Hva er gangbart og tidløst? Budsjettet er på usle 5000 kroner. Så Armani må nok skrinlegges først som sist Men hvilke råd er det mulig å få her? All hjelp blir satt stor pris på
Gjesten Skrevet 12. mai 2010 #2 Skrevet 12. mai 2010 Dressmann ser ut til å ha kampanje, men jeg vet ingenting om dresser, så jeg aner ikke om de er "bra nok" Beklager at jeg ikke kan være til mer hjelp.
Inx Skrevet 12. mai 2010 #3 Skrevet 12. mai 2010 (endret) Svart dress er vel nesten per def. tidløst. Måtte være om du kjøpte en i et spesielt snitt - du ville lagt merke til det. Jeg handler ikke mange dresser i året akkurat 1 hel dress per år kanskje... De gangene jeg har gjort det har jeg vært på Follestad i Oslo - får gode råd og bra service og skredderne de bruker er flinke. http://follestad.no/ webshoppen deres var'ke no særlig. Anbefaler butikken Endret 12. mai 2010 av Inx
Gjest Iah Skrevet 12. mai 2010 #4 Skrevet 12. mai 2010 Siden dette skal være en dress du vil bruke i flere år anbefaler jeg deg å velge en klassisk farge og et tidløst snitt. Svart og mørkeblå er bankers og vil alltid være moteriktig. Dessuten kan det sprites opp med ulike skjorter og slips, hvis det behovet skulle være tilstede.
Gjest brutal_mann Skrevet 12. mai 2010 #5 Skrevet 12. mai 2010 1Østlandets største landsby ligger nok utenfor min geograiske rekkevidde, så det går dessverre ikke Dressmann utgår med høye kneløft. Det er vanlig her jeg bor at ting skal være fænsi og dyrt. Slik sett burde jeg nok kjøpt en Armani, men har dessverre ike penger til det. Når det gjelder uttrykket "tidløs snitt" så er jeg totalt blind og kunnskapsløs. Hva ER et tidløst snitt? :klø: Takk for all hjelp så langt
Transemann 35 Skrevet 13. mai 2010 #6 Skrevet 13. mai 2010 Flere år siden jeg kuttet ut dress,skjorte og slips
Gjest Tigress Skrevet 13. mai 2010 #7 Skrevet 13. mai 2010 Tidlaust snitt er ein svart, enkeltspent dress. Beina skal vere rette (ikkje bootcut!) og slaga skal vere moderate. Jakka skal dekke rompa utan å bli kåpe. Ermene skal gå til øvste tommelknoke. To lommer med klaff og ei brystlomme. Pass på at buksene sit godt og gjer deg smale hofter, dei skal ikkje "stripe" i skrittet, og du skal helst ikkje måtte ha belte for at dei skal sitte oppe. Jakka skal sitje godt over skuldrene, det er viktig at ho ikkje er for svær, det får deg til å sjå ut som ein gutunge. Kjøp ei nøytral skjorte og eit par nøytrale slips utan for mykje mønster (problemet med mykje mønster er at du brukar opp slipsa og avslører at du berre har nokre få slips!). Passforma får du som oftast hjelp til i butikken altså, men snittet kan vere litt verre - seljaren vil jo selje dei hippe dressane også!
Mons Skrevet 13. mai 2010 #8 Skrevet 13. mai 2010 Tror jeg har en dress som Tigress beskriver. Den er koksgrå, sydd i Finland og jeg har fått flere positive tilbakemeldinger fra folk med peil. Jeg er ingen typisk Dressmannbruker, men i noen filialer (Karl Johan var det vel) har de faktisk litt dyrere produkter. Min kostet 2500. Kunne sikkert fått kjøpt den samme kvaliteten i en snobbebutikk til minst det dobbelte. Jeg føler meg helt vel blant armanifolket.
Gjest AnonymBruker Skrevet 14. mai 2010 #9 Skrevet 14. mai 2010 kjøpte dress på h&m i dag til mannen. (de h&m som har en litt mer ekslusiv del i herreavdelingen.) vi prøvde en billig dress der og en "dyr". Vi endte opp med den dyre som faktisk satt fantastisk bra, trodde aldri h&m hadde så fine dresser. men i hvertfall så ble prisen 2000 for bukse og jakke. Den så dyrere ut enn den kostet, hadde et behagelig stoff.
Kosteskaft Skrevet 14. mai 2010 #10 Skrevet 14. mai 2010 Ligger en i ved siden av Gunerius, den siden gaten til Storgata. Husker ikke navnet... IKKE dressmann! Godt råd: Kjøp dress og gå til skredder og få den sydd perfekt. Det utgjør ofte en stor forskjell mellom ok og BRA!
Gjest brutal_mann Skrevet 14. mai 2010 #11 Skrevet 14. mai 2010 Jeg endte opp med noe greier fra noen som kaller seg Tiger fra Sverige eller noe slik. Var Tiger i navnet i alle fall. Krysser fingrene for at den vil duge Takk for all hjelp
Gjest SmallTalk Skrevet 14. mai 2010 #12 Skrevet 14. mai 2010 Jeg endte opp med noe greier fra noen som kaller seg Tiger fra Sverige eller noe slik. Var Tiger i navnet i alle fall. Krysser fingrene for at den vil duge Takk for all hjelp Tiger of Sweden er stikkordet. Den er ikke av den billigste sorten, og bør være holdbar en stund. Ihvertfall så lenge den ikke skulle finne på å krympe i skapet. Og til dere litt lenger oppe i tråden: Jeg vil være så sær å si at det er like viktig at jakken sitter bra, som at dressbuksa gir smale hofter. Dersom man f.eks har over gjennomsnittlig rompe og velger ei jakke med en splitt midt bak, så ser dette sjelden bra ut. Da bør man f.eks velge en med to splitter bak, for å få jakka til å følge ryggen litt. Er man derimot veldig smal, så er en splitt bak tingen.
effy Skrevet 15. mai 2010 #13 Skrevet 15. mai 2010 Tiger of Sweden har fine dresser. Det duger helt sikkert
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå