Gå til innhold

Buss fra Oslo sentrum til Lysaker

Amys

Anbefalte innlegg

Gjelder altså buss 31 eller 31E fra sentralstasjonen til lysaker.

Jeg vurderer å ta tog til Oslo (fremme rett før 0700), og deretter buss til Lysaker. Er det noen av dere som pleier å ta denne bussen og som vet hvor lang tid den bruker i rushtrafikken på morgenen?

Jeg må være fremme i god tid før 0800, så det er litt krise hvis bussen kan finne på å bruke en time, og da må jeg finne en annen måte enn tog for å komme meg til oslo :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjelder altså buss 31 eller 31E fra sentralstasjonen til lysaker.

Jeg vurderer å ta tog til Oslo (fremme rett før 0700), og deretter buss til Lysaker. Er det noen av dere som pleier å ta denne bussen og som vet hvor lang tid den bruker i rushtrafikken på morgenen?

Jeg må være fremme i god tid før 0800, så det er litt krise hvis bussen kan finne på å bruke en time, og da må jeg finne en annen måte enn tog for å komme meg til oslo :)

Jeg har ikke brukt bussen regelmessig, men innimellom, og også i rushtida. Det burde absolutt ikke ta mer tid enn at du rekker det du skal. Det finnes forøvrig flere busser enn 31 du kan ta, blant annet busser som går til Bærum. Det kan være de sparer litt tid i forhold til at de har færre stopp i sentrum. Sjekk Trafikanten for mer info.

Men hvor går du av toget? Om du tar det til National, så kan det hende du sparer noen ekstra minutter i forhold til Oslo S. Hvis det er en mulighet da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mening; kommer du med tog til oslo, og skal videre til Lysaker, så er muligens det beste å hive seg på ett av togene videre dit, da slipper du rush ihvertfall.

ellers er ikke trafikken den veien det værste, det er mer inn i til selve oslo, så du burde være der i god tid før 0800 med 31/31E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar begge to, skal få sjekket ut alternative busser også :) Toget jeg kommer med har siste stopp på sentralstasjonen, så kan nok ikke ta tog videre uten å bytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest navnelapp

Men å bytte tog er jo ikkje vanskeleg? Så og seie alle vestgåande tog går jo til Lysaker? Og det går utruleg mykje raskare, forutsatt at toga går, då.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida :) Men togbytte vil innebære venting på tog + muligens buss fra togstasjonen på Lysaker, så jeg trodde ikke det var noe kjappere enn å ta buss direkte.

Forøvrig endret jeg planene litt, drar til Lillestrøm dagen før og tar toget derfra, så er det mindre sjans for å dukke opp på jobbintervju som en zombie (er derfor jeg skal til Lysaker). Så da tar jeg antageligvis toget til Lysaker derfra :)

(hehe, jeg høres sikkert ut som om jeg aldri har vært i en by større enn 100 innbyggere før, men jeg er ikke akkurat på mitt mest våkne kl7 på morran, så jeg tenkte det var greit å planlegge for alle tingene som kan gå galt på forhånd :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...